Gå til innhold

Hjelp til å fullføre nypc, maks pris 14-15k !

Anbefalte innlegg

Hei ! :)

Jeg trenger din hjelp og erfaring til å sette sammen pcen min!

Hva du kan gjøre er;

1. Fortelle om noen av komponentene ikke passer/ikke god nok/og lignende

Jeg lurer også på om det holder med en 500w strømforsyning? :hmm:

Ligger link nederst på siden pga den følger med et kabinett.

Opsettet

Hovedkort: Asus P5K3 Deluxe, P35, Socket-775, DDR3, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16 2049,-

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte 2350,-

Minne/ram: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 2048MB, DHX ,Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-27 3895,-

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz 5000,-

kabinett/ m strømforsyning: Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning 1099,- ( link http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338137)

Takk for hjelpen din ! :love:

Endret av maets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei !  :)

Jeg trenger din hjelp og erfaring til å sette sammen pcen min!

Hva du kan gjøre er;

1. Fortelle om noen av komponentene ikke passer/ikke god nok/og lignende

Jeg lurer også på om det holder med en 500w strømforsyning?  :hmm:

Ligger link nederst på siden pga den følger med et kabinett.

Opsettet

Hovedkort: Asus P5K3 Deluxe, P35, Socket-775, DDR3, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16 2049,-

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte 2350,-

Minne/ram: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 2048MB, DHX ,Kit w/two 1GB XMS3 modules, CL9-9-9-27 3895,-

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz 5000,-

kabinett/ m strømforsyning: Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W Strømforsyning 1099,- ( link http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338137)

Takk for hjelpen din !  :love:

9194940[/snapback]

Dropp XXX versjonen av 8800gtx.. den er bare ferdig klokket.. klokk heller selv og spar deg de hundre kronene :p

Lenke til kommentar
ok :p

men holder 500w strømforsyning?

9195665[/snapback]

Om du noen gang skal kjøre SLI (atlså 2 skjermkort) så trenger du mer.. men til det oppsettet så trenger du ikke mer.. Du kan jo eventuelt bare oppgradere PSUen når du trenger det.. men jeg ville for min del kjøpt et kabinett UTEN PSU og kjøpt PSU ved siden.. f.eks Corsair 520W.. ;)

Om du skal kjøre SLI så trenger du et annet HK tror jeg og..

vet ikke engang om det går an å kjøre SLI med DDR3 enda jeg.. ??

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
ok!

Det er bare budsjettet som blir strammere og strammere :p

er det billigere å bestille alt dyrt fra en butikk, enn å bestille billig fra mange forskjellige men å betale masse frakt? :p

9196033[/snapback]

kjøp fra Amentio eller Komplett.. ;) Ville jeg gjort.. om du ikke finner tingene på Amentio så har de det som aller oftest fordet.. da bare finner du tingen din på komplett og søker etter navnet i søkefunksjonen på Amentio så finner du det aller meste du ikke finner i menyen på venstre side.. har jeg gjort ;)

jeg fant ut at sakene dine fra komplett.no koster ca 14 laken.. Vil du jeg skal finne samtlige deler på Amentio og eventuelt skifte kabinett og PSU innenfor 15laken grensa di? Forresten.. droppa du XXXversjonen av 8800gtx?

Fant frem til dette ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334372 <-- kabinett

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327671 <-- PSU

Dette settet vil koste 14741 hos komplett uten frakt.

settet vil koste 14761 MED frakt hos Amentio..

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Ah takk for at du fant frem spesielt den psuen :)

Skal nok ikke gå for "xxx" versjonen. blir nok å klokke det opp selv.

Men leste litt at du ikke anbefalte å kjøpe quadcore Q6600, og heller gå for den intel c2d e6850 ?

Og bør jeg satse på DDR-3 ?

Men skal lete litt på Amentio ! Takk for tipset

Endret av maets
Lenke til kommentar
Ah takk for at du fant frem spesielt den psuen :)

Skal nok ikke gå for "xxx" versjonen. blir nok å klokke det opp selv.

Men leste litt at du ikke anbefalte å kjøpe quadcore Q6600, og heller gå for den intel c2d e6850 ?

Og bør jeg satse på DDR-3 ?

Men skal lete litt på Amentio !  Takk for tipset

9196182[/snapback]

Riktig.. Fire kjerner er stadig i sin "barndom" og nesten ingen programmer støtter 4 kjerner.. dersom du ikke drive multi-tasking på høyt nivå da.. Tviler jeg på... Selv skal jeg kjøpe E6850 nå og oppgradere til en Q6850 om et år eller noe.. da er de sikkert bedre, billigere og best av alt.. programmer flest støtter 4 kjerner..

Satse på DDR3.. det er hittil ganske dyrt syns nå jeg.. jeg ville heller gått for DDR2 i første omgang.. Men minne og DDR2/3 har jeg liten greie på.. Men jeg skal nok oppgradere meg selv til DDR3 illøpet av et år eller to..

Lenke til kommentar
Ok. Men er det ingen mulighet å bare feks. utnytte 2 av de 4 kjernene i prossesoren så har man da en dual core? :p

Correct me if im wrong, men skal ikke det gå?

9196224[/snapback]

Jojo.. men da er det GHZ igjen da.. 2.4 ghz 2 kjerner er naturligvis tregere enn 2 3ghz kjerner.. Men seff.. det bør ikke gå kanskje engang til vinteren før flertallet støtter 4 kjerner.. men du betaler jo først for å bruke 2 kjerner.. men det gir jo eventuelt utelling om et par måneder.. men da er nok prosessoren du kjøper like dyr som en CPUvifte til 500spenn :p jeg venter..

Lenke til kommentar
Bør jeg bytte til vista ettersom jeg skal ha et såpass godt skjermkort?

9196374[/snapback]

vel.. det er ikke vits å kjøpe et skjermkort med DX10 støtte uten å kjøpe vista.. men om du skal ha 4gb ram til slutt så husk å kjøpe 64bits vista..

Lenke til kommentar
ok, får vell slenge det på også da :p

Har tenkt på dette skjermkortet: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1297924

Det var rimelig syntes jeg, men er det bra?

Har den et godt potensiale til å bli clocket? hvilke "høyder" kan den nå sammelignet med et annet godt skjermkort til en sykt høy pris?

takk for svar

9196492[/snapback]

det har jeg faktisk ingen anelse på.. men jeg tror ikke du får noen merkbar stor forskjell om du klokker den.. men.. jeg for min del ville lagt på noen lapper og kjøpt noe jeg VET er kvalitet.. aka Asus eller XFX ;) eller eVGA ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...