Anorshan Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei, jeg lurte på hva er fordelen med å laste ned Torrents med Utorrent? Jeg laster ned en film (lovlig) Den er bare 65 mb stor. Men det tar jo : 30 Min på det.. Har lastet ned flere ting men da lastet jeg filmer uten Utorrent. Lastet ned helt vanlig. Det tok meg bare 15 min for en 65 MB fil.. Hva er liksom meningen med UTorrent? Jeg lastet det ned fordi jeg trodde det gjorde sånn at jeg lastet ned ting fortere Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei, jeg lurte på hva er fordelen med å laste ned Torrents med Utorrent? Jeg laster ned en film (lovlig) Den er bare 65 mb stor. Men det tar jo : 30 Min på det.. Har lastet ned flere ting men da lastet jeg filmer uten Utorrent. Lastet ned helt vanlig. Det tok meg bare 15 min for en 65 MB fil.. Hva er liksom meningen med UTorrent? Jeg lastet det ned fordi jeg trodde det gjorde sånn at jeg lastet ned ting fortere 9194628[/snapback] Hvor fort du laster ned med torrents går ut på hvor mange seedere og leechere det er på torrenten(Hvor mange som har hele filen, og hvor mange som har deler av filen) Samt hastigheten dems. Etter min erfaring har torrent klienter veldig lite og si for nedlastnings hastigheten... Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Mhm.. ER Bittorent noe bedre alternativ? Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Men kan jeg øke Seedern? Sånn at jeg laster ned fortere for å si det sånn.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tror du må sette deg litt inn i hvordan bittorrent funker generelt uTorrent er den beste klienten, imho, for torrent. Når du starter å laste ned en fil i programmet, så finner programmet andre folk som har lastet ned den filen (seeder) og folk som laster den ned (leecher). Når man snakker om begge gruppene samtidig, leecher og seeders, heter det Peers. Selv om noen holder på å laste filen ned, laster de den også opp samtidig, hvertfall så langt de har kommet med nedlastningen. Så nei, du kan ikke øke seeders(folk som deler) selv, det må det være fra før av, sjokkerende nok Så det du kan gjøre før du laster ned .torrent fila, er å sjekke hvor mange seeders/leechers forholdet er på den og den fila. Jo flere seeders og jo mindre leechers, jo fortere går det. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Tror du må sette deg litt inn i hvordan bittorrent funker generelt uTorrent er den beste klienten, imho, for torrent. Når du starter å laste ned en fil i programmet, så finner programmet andre folk som har lastet ned den filen (seeder) og folk som laster den ned (leecher). Når man snakker om begge gruppene samtidig, leecher og seeders, heter det Peers. Selv om noen holder på å laste filen ned, laster de den også opp samtidig, hvertfall så langt de har kommet med nedlastningen. Så nei, du kan ikke øke seeders(folk som deler) selv, det må det være fra før av, sjokkerende nok Så det du kan gjøre før du laster ned .torrent fila, er å sjekke hvor mange seeders/leechers forholdet er på den og den fila. Jo flere seeders og jo mindre leechers, jo fortere går det. 9194703[/snapback] Hvordan sjekker jeg Seeders og LEechers? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 hvorda mener du? i programmet? Under "Seeds" og "Peers". Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 hvorda mener du? i programmet? Under "Seeds" og "Peers". 9194829[/snapback] Det står på Seed (2) 2 På Peers (3) 12 Hva er Peers? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 SvennAndre fortalte hva Peers er. De som står i parantes er alle som er i "swarmen" (altså alle som er koplet til trackeren med den filen) de som står utenfor paranets, er hvor mange du er koplet til. På grunn av at Bittorrent kan fungere helt uten tracker, så hender det at man er koplet til flere peers en det er i swarmen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tror det beste vi kan gjøre for trådstarter, er rett å slett å gi denne linken: http://no.wikipedia.org/wiki/BitTorrent Så får du lese selv hvis du er intressert. Alt står der, så slipper du å spørre om alt mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå