Gå til innhold

Spøkelser - Myte ell sannhet?


Anbefalte innlegg

Du skjønner at det er en viss forskjell på ting vi kan observere og måle, og ting som folk bare tror på uten bevis?

Som vi observerer ja, og vi vil jo selvfølgelig si at vi eksisterer, det er jo klart.

Du tror tydeligvis at "observere" betyr "se med egne øyne". Dette er ikke nødvendigvis tilfelle, som Andre1983 forklarte over.

 

Kan foresten og si at der finnes måter å bevise slike energier, deriblant med polaroid kameraer, peilepinner og lydbånd.

Nei, det er det ikke. Dersom det var det, ville det vært et gigantisk vitenskapelig gjennombrudd, og vedkommende ville sannsynligvis fått en Nobelpris.

 

Samt, jeg kan love dere at er der noe negativt i rommet så føler du kulda.

Mennesket har en utrolig evne til å leve seg inn i ting. Og er det noe man desperat vil tro på, så finner man enhver unnskyldning for å tro på det også.

 

Jeg var en skeptiker før, men jeg har opplevd for mye som jeg ikke kan forklare at jeg egentlig ikke har noe valg lengere enn å tro.

9209270[/snapback]

"Jeg kan ikke forklare det, derfor Gud."

 

Hurra for logiske kortslutninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spøkelser? alt rundt oss kan forklares med mattematikk, alle forsøk på å bevise at spøkelser finnes har slått feil de siste 200 årene. "bestemor døde på en fæl måte så hun går igjen".

tror barna i afrika har en værre død når de sulter ihjel osv. der må det være millioner av spøkelser. Men ingen i slum områdene der som klager over spøkelser, for de har ikke tid til overs til å finne på sånt piss.

 

Jeg har en kamerat som var lyd tekniker på serien "hjemsøkt" hvor dem liksom besøkte gamle hus som det var masse historier rundt osv.

 

sannheten var at de bare fant opp ting en time før de dro avgårde, og det fantes ikke noe historie, og ingenting av det hadde skjedd.

 

Og de som var proffe til å snakke med "spøkelser" o.l var helt klart lettere tilbakestående og kameraten min prøvde bare å styre unna dem.

 

De fleste de snakka med var (se lenger ned) folk som bare skulle ha oppmerksomhet eller innleide statister/skuespillere(som fatisk fikk betalt for å sitte der å prate drit).

 

De som sier dem har sett spøkelser o.l er/har enten(etter min mening):

 

1. Sinnsykt behov for oppmerksomhet.

2. Sett et sjeldent naturfenomen(nordlys, kulelyn osv.)

3. Pratet bare piss.

4. Religiøse fra før så de er lette å overbevise om hva som helst.

5. Glad i å skremme barn

6. Det vært noen som har kødda med når de har vært alene hjemme.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...