Gå til innhold

Spøkelser - Myte ell sannhet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp penn & teller bullshit, de har flere episoder som tar for seg slike ting. og det kommer klart frem at det ikke er noen beviser.

en av "bevisene" folk kommer med er at de måler elektormagnetisk stråling, og hver gang målerne dems går av så er det "bevis" på spøkelser, de går jo av hele tiden pga. alle ledignene og lysprærene i husene

Lenke til kommentar

Vedder på at det er like mye "bevis" for og imot spøkelser. Finnes faktisk folk som har filmet spøkelser...en i klassen hadde for litt siden en fremføring og viste oss et par klipp, hvor vistnok også noen eksperter hadde sjekket om de var fake eller ikke...om man skal tro på det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Vedder på at det er like mye "bevis" for og imot spøkelser. Finnes faktisk folk som har filmet spøkelser...en i klassen hadde for litt siden en fremføring og viste oss et par klipp, hvor vistnok også noen eksperter hadde sjekket om de var fake eller ikke...om man skal tro på det er en annen sak.

9197389[/snapback]

Hver gang slikt blir gått i sømmene blir det bevist som bedrageri og juks.

Lenke til kommentar

Tja, fikk en liten "humm" opplevelse for noen år siden da jeg så "åndenes makt" på tv :hmm:

Var en kameramann som satt på ett glassbord, åsså sa denne spøkelsesmannen: "om du er der, vis oss et tegn" elns, åsså knustes glassbordet som han satt på :dontgetit:

mange teorier som at han kan ha vært for tung, han kan ha knust det selv, osvosv, men man fikk se rett etter at det skjedde at han kameramannen hoppet opp og holdt på å miste kameraet 0_o

Å mamma har sett mye rart i vårt hus som hun sier, men har aldri merket noe, så vet ikke hva jeg skal tro :)

Lenke til kommentar
Hmmmm, Jeg vet ikke hva jeg skal tro på mange sier at spøkelser finnes andre sier at det er bare en myte, men er det noen bavis på at det finnes?? :hmm:

9194625[/snapback]

Det er bare bullshit! Aldri blitt bevist eller påvist vitenskapelig. Bare skrøner. I gamle dager trodde de overtroiske på troll og monstere, i dag tror de på spøkelser og engler.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd flere ting. Vi tok hos inn på et vertshus like ved stonehendge (Ja, i England). Det hadde til og med vært et tvteam (Most Hunted, eller noe sånt) som hadde vært i rommet ved siden av vårt. Kameramannen hadde blitt klort på armen. Da vi skulle spise middag nede i "restauranten" møtte vi på en såkalt hvit heks som tilbø oss å komme inn på rommet hennes, der hun ville fortelle historier.

Ja, kvelden gikk, og da heksa hadde kommet til rommet sitt, satte vi oss ned, hu tente noe røkelse, vi drakk en slurk vin hver, og så knøt hun en rød sløyfe rundt håndleddet på alle. Så satte vi oss i en sirkel, lukket øynene, så begynte hun å mumle masse greier om en jente og en gutt (Hu fortalte tidligere på kvelden at de ble drept av sin mor) som skulle komme frem. Men en venninne klarte å få kontakt med et barn igjennom damen, og så plutselig kunne heksa hele livet til venninna mi, og snakket om hva som ville vært det beste i ulike av min venninnes daglige problemer. Så hylte min venninne om at det var noen bak heksa, men vi fant senere ut at det bare var røkelsen som lagde skygger.

Så snakket heksa til meg, og spurte masse rare spørsmål, og visste plutselig alt om meg også, og sa hva jeg burde gjøre i den og den situasjonen. Og helt til slutt spurte hun:

"Why are you picking your nose when you think no-one's watching?"

Humm... Den eneste gangen jeg gravde etter gull var da jeg var på dass?

Da vi gikk ut ga heksa meg en kongle som jeg for en hver pris skulle la ligge i vinduskarmen på soverommet mitt (som fortsatt ligger der, 2 år senere) , og så sa hu at jeg kom til å bli en Tarot mester.

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar
Jeg har opplevd flere ting. Vi tok hos inn på et vertshus like ved stonehendge (Ja, i England). Det hadde til og med vært et tvteam (Most Hunted, eller noe sånt) som hadde vært i rommet ved siden av vårt. Kameramannen hadde blitt klort på armen.

9204326[/snapback]

Og hvor mange måter kan det kloret ha oppstått på?

Så snakket heksa til meg, og spurte masse rare spørsmål, og visste plutselig alt om meg også, og sa hva jeg burde gjøre i den og den situasjonen. Og helt til slutt spurte hun:

9204326[/snapback]

Hvem gjør vel ikke det?

Da vi gikk ut ga heksa meg en kongle som jeg for en hver pris skulle la ligge i vinduskarmen på soverommet mitt (som fortsatt ligger der, 2 år senere) , og så sa hu at jeg kom til å bli en Tarot mester.

9204326[/snapback]

Har du blitt det da? :)

Lenke til kommentar
Vedder på at det er like mye "bevis" for og imot spøkelser.

Det gjør det ikke. Det finnes tonnevis av bevis mot, og ikke noe for.

Finnes faktisk folk som har filmet spøkelser...en i klassen hadde for litt siden en fremføring og viste oss et par klipp, hvor vistnok også noen eksperter hadde sjekket om de var fake eller ikke...om man skal tro på det er en annen sak.

9197389[/snapback]

Bare tull selvsagt.

Tror så absolutt det er noe (nei vent, en hel masse) utenfor vår forstand.

Hvis det finnes, kan det måles. Spøkelser kan ikke måles. Man har bare tomme påstander om at de er der.

og så plutselig kunne heksa hele livet til venninna mi

:lol:

Lar du deg lure av slikt? Hvem som helst kan gjøre dette ved å bruke velkjente triks.

Så snakket heksa til meg, og spurte masse rare spørsmål, og visste plutselig alt om meg også

Hun gjorde ikke det. Du sa jo nettopp at hun stilte spørsmål. Hun brukte dette for å finne flere måter å lure deg på.

Og helt til slutt spurte hun:

Ja, og hva med det? Skal det liksom vise at hun har overnaturlige evner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...