Gå til innhold

Bærbar PC for +/- 20.000 kr?

arkaine

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en bærbar maskin til bruk under min utdanning til rundt 20.000,- kr.

Jeg ser etter en kraftig maskin, som jeg gjerne kan spille en del av de nyeste spillene på, men samtidig også utføre vanlige arbeidsoppgaver i windows og linux (altså dual boot). CD brenner er et must.

Også, hvilke merker bør jeg først og fremst vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler IBM T30.

Jeg har tidligere hatt Toshiba Satelitt og Dell Inspiron 4100.

Av disse merkene anbefaler jeg Dell Inspiron til personer som ikke har råd til mer en 20.000, men de som har det bør kjøpe IBM T30.

Forskjellen i støynivå ved bruk av tastatur, mus, harddisk vil avgjøre om du kan sitte på bibliotek, forelesning og andre steder som krever stillhet eller ikke.

IBM leverer i det store og det hele bedre løsninger for det meste: plasseringer av porter, bruk av fn knappene, mus (ubeskrivelig bra), sikkerhet, bedre kasse, er mindre og lettere selv og har mye stiligere design.

Jeg er kjempefornøyd med T30, tror ikke du angrer hvis du kjøper det.

Vil også tilføye at jeg har prøvd Compaq evo 800v og at den er en del større og tyngre enn IBM T30 og gir mer lyd fra seg når du bruker tastatur og mus og vifte og harddisk bråker mer enn IBM.

Du bør også sjekke på studiestedet om du kan få studetrabatt, du kan spare VELDIG mye hvis du kan få det.

Hvis ikke du får studentrabatt og du er i Oslo, anbefaler jeg Papyrus ved Nasjonalteateret. Du kan få kjøpt IBM T30 for veiledende pris der (sjekk IBM's norske hjemmeside for pris) og hvis Papyrus til hjemmesiden. De har også bra service.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert helt unødvendig, men pass på å ikke kjøpe maskin med skrivebordsprosessor. Disse bråker alt for mye til å kunne brukes andre steder enn hjemme, uansett om du spiller eller pludrer litt i Word. Det kan se fristende ut med super-spec'ene man kan få med maskinene som har skrivebordsprosessor, men tro meg, du vil angre (hvis du altså har tenkt å bruke maskinen til studier).

En ting til: Jeg ville vurdert seriøst en av disse Apple Powerbookene. Med OS X får du stor UNIX-kompatibilitet (BSD), og alle de muligheter et *NIX-shell gir. Du kan også dualboote disse med L00nix. Jeg har egentlig ikke prøvd disse maskinene, men de ser jo veldig fine ut, da.

Lenke til kommentar
Den Ailienware-maskinen var ikke pen!

Ligger vel i samme klasse som Elitegroup. Kraftig, men støyer mye og kort batterilevetid.

Det betyr ingenting for meg , hadde byttet min Zepto 2002 i en

Ailienware Area 51 uten og blunke .

Har aldrig brukt batteriet i Zeptoen , tar den med

fra støpsel til støpsel .. .

:D

Lenke til kommentar

Kjøpt deg en slik den koster 17995,- hos multicom og er svært bra.

Den har det meste og har topp ytelse, relativt stillegående er den og. det eneste som er verdt å nevnve er at den bare har 2,5timer driftstid på batteriet.

ellers er det en topp maskin til en svært god pris! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...