jonaswe Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hei! Jeg har nylig prøvd å sette opp min gamle FTP igjen. Jeg bruker nyeste versionen av Bulletproof Server, men jeg får ikke ting til å fungere. Jeg har byttet router i mellomtiden så jeg mistenker at det er en av årsakene. Nåverende router: SMC7004VBR Forrige router: SMC7004ABR når jeg har satt opp user og usergroups og skrur på servern pleide alt å fungere(før jeg byttet router) men nå får ingen connectet til routern. Det er ingen tegn i loggene på FTP programemt at noen prøver å connecte, så derfor mistenker jeg sterkt at det er routern som er problemet. Adressen folk connecter til er jo FTP://"WAN IP" (jeg pleier å hente fra whatismyip.com) Dette fungerer da altså ikke, men ikke overaskende så får jeg jo såklart connectet til FTP hvis jeg skriver inn min locale ip, men det fungerer jo såklart bare fra min egen PC. Jeg har åpnet porter i min locale IP på Virtual server inne i router settingsa, så jeg har gjort alt det jeg gjorde sist gang jeg brukte FTP og da fungerte alt smertefritt. Men nå går alt i dass..... Jeg kan jo legge til at jeg får createt game i alle spill da spesielt WC3, Generals, CS noe jeg vet det kan være problemer med hvis man er bak router. I tillegg fungerer også alle P2P(torrents) og DC++ helt fint. Hva er problemet ? håper det er noen som kan sende meg på rett vei! Endret 2. august 2007 av jonaswe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du må inn på routeren og forwarde den aktuelle porten til den lokale IP'n. I noen tilfeller må du også tillate å pinge fra WAN-siden. Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Du må inn på routeren og forwarde den aktuelle porten til den lokale IP'n. I noen tilfeller må du også tillate å pinge fra WAN-siden. 9194394[/snapback] Jeg tror jeg har gjort dette eneste stedet jeg kan forwarde porten til den lokale IP'n er under Virtual Server og det har jeg gjort, også prøvd med felre forksjellige iper. Men hvor kan jeg tilalte å pinge fra WAN-siden ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det var bare noe jeg så en gang, er ikke sikker på at det har noe med dette å gjøre. Du har vel ikke et modem før routeren i hjemmenettverket ditt. Her kan man finne løsningen på mye. Skriv 10.0.0.138 inn i nettleseren din for å komme inn på modemet (ikke sikkert det er det samme for alle). Lenke til kommentar
jonaswe Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Adressen fungerer ikke, men jeg har Bredbånd og det hadde jeg med den forrige routern også. Mer vet jeg ikke om det, er ingen ekspert på å sette opp modem og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå