Gå til innhold

Drivere til Dreamlinux

Anbefalte innlegg

Har nylig installert Dreamlinux, men er litt stuck når det gjelder drivere og sånn. Kan noen si meg hva jeg må gjøre for å komme skikkelig igang?

Hvor finner jeg driver til det trådløse nettverkskortet (centrino) og intel skjermkortet, og hvordan installerer jeg dem?

Er det mulig å få opp en "enhetsbehandling"?

Er ganske så noob..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten stund siden sist jeg var i dreamlinux, men siden det meste i maskina di er intel så skal det ikke være noe problem å få ting opp å gå. Da disse har åpne drivere. Har du vært i settings opplegget/kontrollpanelet som ligger i engage. Docken med ikoner man kan starte programmer fra? Kan hende du må aktivere nettverket der.

Lenke til kommentar

Har ikke pc'en her og nå, men jeg lurer på om Linux automatisk finner usb-penner? Målaste ned på annen pc, da jeg ikke har nett på linux'en. Går ting automatisk etter at jeg har lagt inn i /firmware, eller må jeg installere videre på et vis?

Beklager at det blir en del spm.. kunne sikkert ha utforska selv når jeg kommer hjem, men hallo, det er fredag og jeg sitter på jobb.. har ikke noe bedre å ta meg til

Lenke til kommentar

>Ligger HAL og Volume-manager integrert i Dreamlinux?

Det vil jeg tro, med tanke på at det er en slik distro som det er. Og, det er ganske vanlig i nyere og mer "enkle" distroer at slikt er med fra og med installasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...