aDirdal Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har nylig installert Dreamlinux, men er litt stuck når det gjelder drivere og sånn. Kan noen si meg hva jeg må gjøre for å komme skikkelig igang? Hvor finner jeg driver til det trådløse nettverkskortet (centrino) og intel skjermkortet, og hvordan installerer jeg dem? Er det mulig å få opp en "enhetsbehandling"? Er ganske så noob.. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 En liten stund siden sist jeg var i dreamlinux, men siden det meste i maskina di er intel så skal det ikke være noe problem å få ting opp å gå. Da disse har åpne drivere. Har du vært i settings opplegget/kontrollpanelet som ligger i engage. Docken med ikoner man kan starte programmer fra? Kan hende du må aktivere nettverket der. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 er ndiswrapper noe som kan brukes her? Hvordan kjøres det? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvis du har et intel trådløskort, finnes det høyst sannsynligvis "native" drivere du kan bruke. Intels kort er blant de best støttede i linux. Det er mulig du må legge inn firmware til kortet, jeg aner dessverre ikke hvordan dette gjøres i Dreamlinux. Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du trenger firmware til nettverkskortet ditt, last ned ( http://ipw2200.sourceforge.net/firmware.php ) og pakk ut til /lib/firmware. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har ikke pc'en her og nå, men jeg lurer på om Linux automatisk finner usb-penner? Målaste ned på annen pc, da jeg ikke har nett på linux'en. Går ting automatisk etter at jeg har lagt inn i /firmware, eller må jeg installere videre på et vis? Beklager at det blir en del spm.. kunne sikkert ha utforska selv når jeg kommer hjem, men hallo, det er fredag og jeg sitter på jobb.. har ikke noe bedre å ta meg til Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Med HAL og Volume-Manager skal alt bli funnet, så fremst det ikke er noe som en trådløs USB-enhet eller noe slikt. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Tror usb pennen dukker opp på skrivebordet i dreamlinux. Men jeg tror du også må høyreklikke ikonet og velge monter. Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Ligger HAL og Volume-manager integrert i Dreamlinux? eller er dette applikasjoner som må installeres separat? Edit: Hørtes bra ut! Endret 3. august 2007 av aDirdal Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 >Ligger HAL og Volume-manager integrert i Dreamlinux? Det vil jeg tro, med tanke på at det er en slik distro som det er. Og, det er ganske vanlig i nyere og mer "enkle" distroer at slikt er med fra og med installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå