maritimeD70 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei, var på denne restauranten å spiste forleden. Da mørkningen startet ble det fin stemning, og jeg hentet kamera i bilen. Hadde ikke tripod med så jeg støttet kamera inn til en stolpe. Jeg syntes kombinasjonen bro, vindmølle og flygel var litt spesiell. Hva synes dere ? CC velkommen. Noen data: D200, 18 - -200 VR, 1,3s, f8, ISO 100, manual mode, center-weighted meetering. Lenke til kommentar
verdifull Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Bro, vindumølle og flygel var kanskje spesiell, men det ble for rotete for meg. Fokusen og fargene er fine, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal se henn på bildet (for mange forstyrrende elementer) Lenke til kommentar
netrex Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ser ut som ekstre støydemping for meg. Alt er uten detaljer. Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ser ut som ekstre støydemping for meg. Alt er uten detaljer. 9194642[/snapback] Ja det er støydepet litt, men ikke ekstremt. Gjorde det med hensikt da det er for mørkt til å se detaljer. Det var også "fløyelstemte " toner flra flygelet (he-he). Mulig jeg tok litt hart i. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Oki =) Gjorde du støyfjerningen før eller etter nedskalering? Om du gjorde etter, så prøv før, tror det blir bedre, og husk oppskarping etter nedskalering Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Oki =) Gjorde du støyfjerningen før eller etter nedskalering? Om du gjorde etter, så prøv før, tror det blir bedre, og husk oppskarping etter nedskalering 9197819[/snapback] Jeg gjorde støyfjerningen før nedskalering, men jeg skarpet det ikke etter nedskalering. Har "brent" meg på dette før. Takk for tipset, nå bør jeg huske det. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg gjorde støyfjerningen før nedskalering, men jeg skarpet det ikke etter nedskalering. Har "brent" meg på dette før. Takk for tipset, nå bør jeg huske det. 9198330[/snapback] Det kan også være lurt å skarpe litt før man nedskalerer. Men kun om man ikke har noe oppskarping fra før (med JPEG). Ikke nødvendig om man oppskarper i konverteringen fra RAW, da kun etter nedskalering. Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Bildet mangler, som tidligere påpekt, detaljer, og har mange forstyrrende elementer hist og her som gjør at det er vanskelig å skape et helhetlig inntrykk ved å se over det en gang. Man blir sittende å lete som i en noe uskarp Hvor Er Willy-bok. Motivet er bra, men på bildet kommer det ikke helt godt frem pga. brygga du har i forgrunnen. Forsøk å klippe til bildet like mellom de to lyslinjene til høyre, da får du et finere utsnitt samtidig som du likevel viser at flygelhuset står på høye stolper fra vannkanten. Det ligger en liten vertikal, svart stripe i vannet litt til venstre i bildet, og det kan være lurt å klone vekk den vesle lysflekken som er helt alene i det svarte til venstre. Lykke til! Lenke til kommentar
maritimeD70 Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Bildet mangler, som tidligere påpekt, detaljer, og har mange forstyrrende elementer hist og her som gjør at det er vanskelig å skape et helhetlig inntrykk ved å se over det en gang. Man blir sittende å lete som i en noe uskarp Hvor Er Willy-bok. Motivet er bra, men på bildet kommer det ikke helt godt frem pga. brygga du har i forgrunnen. Forsøk å klippe til bildet like mellom de to lyslinjene til høyre, da får du et finere utsnitt samtidig som du likevel viser at flygelhuset står på høye stolper fra vannkanten. Det ligger en liten vertikal, svart stripe i vannet litt til venstre i bildet, og det kan være lurt å klone vekk den vesle lysflekken som er helt alene i det svarte til venstre. Lykke til! 9199888[/snapback] Hei, takk for CC. Jeg er enig i at det ble mange objekter å forholde seg til. Har croppet enda mere , men er ikke helt fornøyd da rotet på musikerplassen ble mere fremhevet. Har ikke benyttet støyreduksjon denne gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå