boundishh Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 nissan biler fikk dårligere bygge kvalitet etter renault blada seg inn , heldigvis er den nye GT-R hel nissan Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tja, men Renault reddet dem fra og gå konkurs. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tja, men Renault reddet dem fra og gå konkurs. NEI, det er dær du tar feil.. Det var Nissan som reddet renault fra konkurs. hvordan tror du ellers salget for renault gikk i taket? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) nei siste generasjon primera er ikke noe bedre den heller fordi den er fransk den å Den gikk faktisk fra relativt dårlig til ganske ræva. nissan biler fikk dårligere bygge kvalitet etter renault blada seg inn , heldigvis er den nye GT-R hel nissan GT-R er en ganske lite relevant bil i denne diskusjonen. Faktum er at Citroën Xantia fra samme periode som Primera GT er langt bedre kvalitetsmessig når det gjelder antall underkjente eksemplarer fra den svenske Bilprovningen. 40. mot 155. plass. Derfor holder ikke påstandene deres vann. Endret 15. september 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Eg trudde Renault var det mest solgte bilmerket dei siste 6-7-8 årene i Europa, likevel var dei nær konkurs? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Eg trudde Renault var det mest solgte bilmerket dei siste 6-7-8 årene i Europa, likevel var dei nær konkurs? Det trudde eg også. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Renault er et av de største bilmerkene i Europa bak VW. Salget i Norge har ikke vært stort å skryte av de siste årene, men den svenske avisen Dagens Industri kåret Renault til "verdens beste aksje" i fjor sommer. http://tinyurl.com/6pab8l Eller som bilekspert/datafreak15 sier, konkurs. Endret 15. september 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
akle Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 dr har du en bil du kan kjøre fra mye med. hvis du bruker riktig teknikk (gass og sving samtidig) skjønte ikke den helt!? skal man holde jevn gass eller skal man gi på i sing. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Bør ikke gi på iallfall. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 NEI, det er dær du tar feil.. Det var Nissan som reddet renault fra konkurs.hvordan tror du ellers salget for renault gikk i taket? Tull og tøys, Nissan var økonomisk på felgen og nær konkurs. Du kan jo selv lese det mannen som reddet ræva til Nissan selv skriver: http://www.harvardbusiness.com/hbsp/hbr/ar...subscriber=true Eg trudde Renault var det mest solgte bilmerket dei siste 6-7-8 årene i Europa, likevel var dei nær konkurs? Det var selvsagt Nissan som var nær og gå konk. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Linken din er ikke helt god http://tinyurl.com/6n7r99 Saving the Business Without Losing the Company When Renault and Nissan entered into a strategic alliance in March 1999, Nissan was in trouble. The Japanese automaker had struggled for 8 years to turn a profit. Its margins were notoriously low, and purchasing costs were 15% to 25% higher at Nissan than at Renault. Adding to the cost burden was a plant capacity far in excess of the company's needs. And the company's debts, even after the Renault investment, amounted to more than $11 billion. Either Nissan would turn the business around, or it would cease to exist. A veteran of turnarounds at Renault and Michelin, Carlos Ghosn was asked by Renault's CEO to go to Tokyo to save Nissan. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) "Den gikk faktisk fra relativt dårlig til ganske ræva." Hør nå faen meg her , vi har hatt primera i familien omtrent siden den kom og har en p11 gt , som vi som vi har hatt siden ny , den har gått snart 200.000 og det har ikke vært noe trøbbel med den!, alt som har vært skifta er slite deler og olje å sånn da selvfølgelig , det samme gjelder de andre primeraene vi har har.(ikke p12, har ikke den) Endret 16. september 2008 av boundishh Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 jeg har ikke sagt noe om at renault redda nissan fra konk for det gjorde dem , det er ikke til å stikke under en stol "Faktum er at Citroën Xantia fra samme periode som Primera GT er langt bedre kvalitetsmessig når det gjelder antall underkjente eksemplarer fra den svenske Bilprovningen. 40. mot 155. plass. Derfor holder ikke påstandene deres vann. " Jeg kan nesten garantere deg at det er P12 stv det er snakk om her Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg kan nesten garantere deg at det er P12 stv det er snakk om her Hvordan kan du det når artikkelen omhandler biler fra 1997? P12 ble ikke lansert før fem år senere. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 trudde testen var ny , men ,men en kan ikke nekte på skrevne gfakta som det der , jeg har i hverfall opplevd primera som en kjempe go bil me få priblemer Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er sant. Renault Laguna abonnerer jo på sisteplasser i forbindelse med slike statistikker, og den jeg kjører har oppført seg prikkfritt. Så ingen regel uten unntak. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 da endrer vi denne litt opphetede diskusonen her med å si at både primrea å xantia er to veldig gode biler egentlig . Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Misforstå meg rett, jeg liker Primera GT. Kjenner en som har turbokonvertert sin, og det er en virkelig morsom bil. På den annen side er jeg veldig fascinert av Xantia som en underdog i klassen for billige ulver i fåreklær. Legg merke til det totale fraværet av krenging, til tross for den høye hastigheten: Se filmen hos Youtube Samtidig har den klassisk "fransk komfort" når det gjelder dumper og ujevnheter. Denne kombinasjonen er enestående, andre biler i samme klasse med tilsvarende svingegenskaper er langt mer stumpete. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Xantia Activa som var vist i filmen er jo helt unik, aktiv krenkingdemping som den hadde er jo ting som vises på prototyper hos andre i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå