Gå til innhold

oppgradering av gamer pc

Anbefalte innlegg

hei.. skulle hatt no hjelp til litt oppgradering av pcen min..

Specs: Msi p965 platinum

c2d E6600

corsair twin2x 2048mb pc6400

xfx geforce 7900gt

western digital caviar raptor 75gb + 3disker til

thermaltake purepower 460w

tenker på å bruke rundt 4k

kan jeg oppgradere biosen på hk mitt for å bruke 1333fsb?

hvordan finner jeg ut om windowsen er 64bit? har den student oppgraderinga...

hva skal jeg kjøpe? nytt skjermkort? mere ram? ny cpu? eller hk?

Mvh Xneon

Endret av Xneon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tenker også på å oppgradere pc'en min. Mitt nåværende oppsett er ikke verdt å nevne i med tanke på at jeg kjøpte den for konf. pengene for 4-5 år siden :p

Sitter å ser på hovedkort på komplett. Noen som har peiling på hva forskjellen mellom Asus P5K WS og Asus P5K Deluxe er? :hmm:

Ved sammenligning ser det meste likt ut utenom:

-prisen

-audio codec

-og litt småtteri på bios

Noen som har anbefalinger? eller komentarer/synspunkter på oppsettet under?

Tror jeg kommer til å kjøpe

et av disse hk nevnt over,

Intel C2D E6850,

Crucial DDR2 BallistiX pc6400 2GB

og et skjermkort til rundt 3000kr (GeForce)

(har PSU, X-Fi lydkort og harddisker fra før av)

Lenke til kommentar

Xneon: Det som muligens er svakest i den pcen ettersom det er en spill pc, vil jeg si er skjermkortet.

CPUen er ganske bra, hk helt greit, ram god. Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nytt skjermkort for alle pengene. :)

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Hvilke type spill spiller du som oftest?

HaxxorMads: Desverre ikke så veldig hyggelig i mange forumbrukeres øyne å stjele en

annen sin tråd, du lurer på rimelig forskjellige ting, og har et annet utgangspunkt.

Du må nok heller bare lage en egen tråd.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Du har en E6600 og vil oppgradere den? Det er lite lønnsomt. Eneste du trenger en oppgradering på, er skjermkortet. Kjøp deg et GTX til 4000 kroner eller et GTS 640mb til 3000 kroner.

Edit: Hvilke spill er det snakk om foresten?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Med tanke på at det er 4 hardisker, så er det kanskje greit å tenke på strømforsyningen også, når du nevner det.

En Mist 500w skal ihvertfall være godt nok, den er stabil som et fjell.

Så alt over 500w skal være greit, med at det selvførgelig finnes kvalitet i strømforsyningen.

Lenke til kommentar

@Xneon.

Her er mitt oppgraderingstips:

1. Kjøp deg et GF 8800 GTS (fra kr 2 200). Dette gir en ytelseøkning på ca 35 % (test med flere spill). Holder også med 320 MB dersom du ikke har skjerm med høy oppløsning. Det virker ikke som du er ekstremgamer (skall spille det nyeste akkurat nå). GTX gir klart mer ytelse, men jeg er usikker på om det er verdt en 1700 - 2000 kr ekstra.

2. Kjøp en god CPU-vifte. Noctua, Zalman, Scythe eller ThermalTake. Du har både HK, minne og CPU til å klokke opp en 20 - 30 %.

2. PSU-en tror jeg faktisk holder, når Q6600 + Nvidia GF 8800 GTX trekker litt over 400 Watt. Men skal du klokke kjøper du deg en kraftigere PSU.

Lenke til kommentar
mer ram og 64bit windows?

9217824[/snapback]

Tester viser at det er svært lite å tjene på å gå fra 2 Gb til 4 Gb ram. Unntak gjelder svært minneintensive applikasjoner, og da snakker vi om programmer som 3dMax, Adobe Premiere etc. Særlig i XP er det liten effekt.

64 bits windows gir heller ikke særlig ytelsesøkning pr dato. Fremdeles får programmer som utnytter 64 bit. I enkelte tilfeller motsatt. For 64 bits XP er det vel en del kompabilitetsproblemer, og jeg ville også ventet på SP1 før jeg valgte 64 bits Vista.

Eneste argumentet for å kjøpe ekstra minne er at det er billig akkurat nå.

Det er vel angitt på pakka om du har 32-bit/64-bit eller versjon med mulighet for å installere begge.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...