anderslien Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har akkurat kjøpt meg et objektiv fra Nikon (55-200mm) med VR og AF-S som jeg bruker til min Nikon D40. Problemet er at autofokusen ikke fungerer lenger, etter bare 5 eksponeringer.. Hva kan problemet være? Noen gang får jeg tvunget den til å virke, men i 85% av tilfellene virker det ikke.. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har akkurat kjøpt meg et objektiv fra Nikon (55-200mm) med VR og AF-S som jeg bruker til min Nikon D40. Problemet er at autofokusen ikke fungerer lenger, etter bare 5 eksponeringer.. Hva kan problemet være? Noen gang får jeg tvunget den til å virke, men i 85% av tilfellene virker det ikke.. 9193940[/snapback] Tja. Hvis du ikke har problemer med noen andre objektiver, så høres det jo ut som en produksjonsfeil på objektivet. Og det er jo en rimelig grei reklamasjonssak, så da er det bare å ta kontakt med forhandler. Men ta nå og sjekk småting som at M/A-bryteren på objektivet er skikkelig i A-posisjon o.l. Det er utrolig hvor ofte en feil viser seg å bare være en småting man ikke har lagt merke til. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Og at valget for fokuspunkt er der du vil ha den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå