Gå til innhold

Komplett gaming stasjonær til 7500,-?


Anbefalte innlegg

Er ikke helt oppdatert på den stasjonære delen av PC markedet, så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å sette sammen en stasjonær gaming pc m/ skjerm, jeg har tastatur, mus og høytalere fra før.

 

Litt kriterier:

 

CPU:

Intel Core 2 Duo er vel tingen?

Hovedkort:

et ok hovedkort som går med CPU.

RAM:

Helst 2GB

HD:

120 - 200GB

Optisk drev:

DVD-RW (holder med 1 optisk drev)

Skjermkort:

Her er jeg litt blank, helst et PCIe kort?

 

Strømforsyning og kabinett er hipp som happ, bare det ikke ser ut som en dass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt viktig er det om du har planer om og overklokke den, eller så ville jeg kanskje valgt en amd i stedet??

 

Intel Core 2 Duo E6550 1350,-

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX 995,-

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 719,-

Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 595,-

Samsung DVD-brenner SH-S183A 399,-

In-Win C603 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/460W Power, 2xUSB 2.0 749,-

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 2499,-

 

Totalt skulle dette være 7306,-

 

Dette var veldig kjapt satt sammen, men tror det en maskin som skulle funke ok, du bør investere i en litt kjappere cpu kanskje

Lenke til kommentar
Litt viktig er det om du har planer om og overklokke den, eller så ville jeg kanskje valgt en amd i stedet??

 

Intel Core 2 Duo E6550 1350,-

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX 995,-

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 719,-

Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 595,-

Samsung DVD-brenner SH-S183A 399,-

In-Win C603 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/460W Power, 2xUSB 2.0 749,-

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 2499,-

 

Totalt skulle dette være 7306,-

 

Dette var veldig kjapt satt sammen, men tror det en maskin som skulle funke ok, du bør investere i en litt kjappere cpu kanskje

9193920[/snapback]

 

Det så jo ikke så ille ut. :)

 

Det er ikke bare jeg som skal bruke den (blir en familie pc) så overklokking skal jeg ikke prøve meg på denne gang.

 

AMD yter kanskje litt svakere, men er noe billigere enn Intel? Sitter og ser på en AMD Athlon 64 x2 5600+ 2,8GHz, sammen med et MSI K9N SLI-2F nForce 570. (tilsammen 2000,-)

 

Du har glemt å ta med skjerm, :D en 19" widescreen holder i lange baner.

 

edit: Glemte å nevne at jeg helst vil handle hos komplett eller netshop, siden det er enklere for meg å levere pc'n der dersom det skulle skje noe.

 

Edit2: Hva med dette oppsettet? Er det noe som ikke går sammen? :D

 

post-36842-1186063398_thumb.jpg

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Jeg la til et bilde (fant ikke ut hvordan man linker til handlekurven min) i posten 4 poster over denne.

Så at hoppet fra 19" til 22" bare var rundt 700,- ser mye på serier / film (de fleste i huset følger med på en eller annen serie på PC så det er en god investering) vil også ha DVI på skjermen ja, når man har sett forskjellen (som kan være stor på noen skjermer) så vil jeg helst sikre meg å få best digitalt bilde med DVI.

 

Noen kommentarer på oppsettet mitt over? Noe som ikke helt passer sammen? Forslag til andre hovedkort enn MSI sitt? (Hvis det har fått dårlig tilbake meldinger så er det jo litt mindre fristende.)

 

Edit: Noen som vet hvor mye netshop tar for montering? Husker sist jeg prøvde meg på å montere hovedkort / kabinett så ble jeg gal...

 

Edit2: Jeg ser at skjermen har fått negativ omtale i prisguiden, så jeg lurer på om denne heller er et bedre valg?

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38848

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Jeg la til et bilde (fant ikke ut hvordan man linker til handlekurven min) i posten 4 poster over denne.

Så at hoppet fra 19" til 22" bare var rundt 700,- ser mye på serier / film (de fleste i huset følger med på en eller annen serie på PC så det er en god investering) vil også ha DVI på skjermen ja, når man har sett forskjellen (som kan være stor på noen skjermer) så vil jeg helst sikre meg å få best digitalt bilde med DVI.

 

Noen kommentarer på oppsettet mitt over? Noe som ikke helt passer sammen? Forslag til andre hovedkort enn MSI sitt? (Hvis det har fått dårlig tilbake meldinger så er det jo litt mindre fristende.)

 

Edit: Noen som vet hvor mye netshop tar for montering? Husker sist jeg prøvde meg på å montere hovedkort / kabinett så ble jeg gal...

 

Edit2: Jeg ser at skjermen har fått negativ omtale i prisguiden, så jeg lurer på om denne heller er et bedre valg?

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=38848

9194084[/snapback]

 

Litt dårlig lysstyrke, veldig bra kontrast,, hmm litt usikkker må jeg si..

Lenke til kommentar
Litt dårlig lysstyrke, veldig bra kontrast,, hmm litt usikkker må jeg si..

 

Hva med denne:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=36476

Samsung 20" LCD SyncMaster 205BW..?

9194177[/snapback]

 

syncmaster er jo kjent for og være stabile da.. Hmm tror kanskje den andre du så på først er bedre... Det blir litt opp til deg tror jeg. De er nesten like så da har det litt og si på design osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...