Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående pc-høytalere

Anbefalte innlegg

og lyd generelt. :p

Jeg sitter for tiden med Creative Desktop Theater DTT2200 og dette har fungert veldig bra til alle mine behov helt til nå. Men mange hdfilmer jeg har sett i det siste har veldig lav lyd så jeg får rett og slett ikke høytalerne til å spille så høyt som jeg vil, selv med alt av boost skrudd på.

Derfor vurderer jeg nå å kjøpe noe nytt. Jeg så litt på forskjellige system, men la oss ta dette som et eksempel. Slik jeg ser det på bilder så ser ikke satelittene på Z-5500 så mye større ut enn mine, men ifølge spesifikasjonene så har de 6 ganger så høy effekt, 60watt vs 6watt. Hvordan kan dette ha seg? :p

Jeg kan så godt som ingenting om lyd så hadde vært fint om noen hjalp meg litt.

Betyr dette at satelittene på Z-5500 kan spille 10 ganger så høyt som mine eller er jeg på bærtur nå?

Og hva gjør et lydkort for lyden, kvaliteten på lyden, lydstyrken osv? Jeg bruker for øyeblikket hovedkortets integrerte lydkort. :)

Dersom dette er besvart andre steder er det bare å linke. Jeg prøvde og søke litt rundt, men fant ikke mye.

Takker for svar.

Edit: 60 vs 6 er 10 ganger så høyt, ikke 6 som jeg først skrev. :whistle:

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er få PC-anlegg som faktisk yter det de er oppgitt til. Z-5500 har faktisk "bare" ca. 150 ekte watt totalt, så du skal ta spesifikasjonene på PC-anlegg med noen bøtter salt.

Z-5500 spiller nok ikke 10 ganger så høyt, men det spiller nok betydelig høyere og en del finere, men du er fortsatt milevis unna hi-fi lyd.

Z-5500 blir nok en grei oppgradering fra det du har nå.

Det lydkortet gjør for lyden, er helst lydkvaliteten, jo bedre lydkort, jo finere og mer nøyaktig lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...