Gå til innhold

Hvilken konsol skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg virker alle tre konsolenne på markedet som solide spill maskiner med gode spill til. Hvilken vil dere anbefale meg å kjøpe og hvorfor?

Liker for det meste spill av typen:

Tekken

Super mario

Bil spill

Hehe du gjorde det ikke akkurat noe lettere når de 3 spilla du nevnte liksom assosierers med hver sin konsoll, mellom de 3;P Så hvis du kommer med litt mere konkrete pekepinner så.. skal jeg prøve hjelpe deg.. Hva er du mest sugen på spille AKKURAT nå foreksempel? Eller litt mere konkret hva du kunne tenkt deg.

Lenke til kommentar
For meg virker alle tre konsolenne på markedet som solide spill maskiner med gode spill til. Hvilken vil dere anbefale meg å kjøpe og hvorfor?

Liker for det meste spill av typen:

Tekken

Super mario

Bil spill

Hehe du gjorde det ikke akkurat noe lettere når de 3 spilla du nevnte liksom assosierers med hver sin konsoll, mellom de 3;P Så hvis du kommer med litt mere konkrete pekepinner så.. skal jeg prøve hjelpe deg.. Hva er du mest sugen på spille AKKURAT nå foreksempel? Eller litt mere konkret hva du kunne tenkt deg.

Er jo der problemet mitt er også. HAdde alle spillene jeg likte hvert på samme konsol hadde det jo ikke hvert noe problem.

Poenget mitt er at det trenger ikke å være tekken, men den type spill. Liker den type spill som nevnt over, den kategorien. Finnes der ikke noen bra fighte spill til gc feks? Eller ett bra supermario/sonic type spill til ps2?

Lenke til kommentar

Hei,

Først av alt, jeg kjenner hverken til PS2 eller X-box. Selv fikk jeg og guttungen min en GC til jul og vi er kjempefornøyde. Jeg er helt enig i at spillutvalget til GC er mye mindre enn det til Xbox og PS2. Men et poeng i en slik debatt er at man finner mange gode spill innen mange gode sjangere til GC. Super Mario regnes som kongen blant platformspill, det finnes gode bilspill til GC, snart kommer Metroid Prime (o som jeg gleder meg) og det finnes en rekke andre førstepersonsspill. Siden jeg synes det er dyrt å kjøpe spill, så kjøper jeg maks ett spill i måneden. Utvalget til GC er derfor stort nok som det er til mitt bruk. Men dersom du kjøper flere spill i uka så er nok ikke GC er alternativ.

Når det gjelder muligheten til å spille av DVD, så bryr ikke dette meg. Jeg har både DVD spiller (brunevare) og DVD spiller i PCn, og det tror jeg de fleste har. Dersom du ikke har dette og skal kjøpe deg en DVD spiller, så kan du kjøpe Xbox og få en konsoll med DVD spiller på kjøpet. GC er en rendyrka spillkonsoll og det liker jeg.

Ellers kan man diskutere utseende, og jeg synes GC ser helt nydelig ut. Men smaken er som baken osv. Noen liker Xbox andre liker PS2.

Håndkontrollere er en annen ting, men disse kan byttes ut og jeg synes derfor ikke dette er et viktig argument. Selv liker jeg ikke GC orginal kontrolleren siden denne er litt liten for meg (men passer ypperlig til poden). Jeg har selv en luftkjølt kontroller som, grunnet de innebygde viftene, er litt større og dermed perfekt.

Mitt råd er: sjekk prisene og se hvor og hva som gir deg mest for pengene og kjøp ut i fra dette. Jeg er sikker på at uansett konsoll du måtte ende opp med så blir du fornøyd. Og for Guds skyld, ikke bli en fanboy! Det er lov å like mer enn en ting her i verden.

Lykke til :D

Lenke til kommentar

PS2 er best innen billspill, slåssespill og action spill generelt, har noen gode plattform spill og. Så ville anbefalt PS2.

GameCube er best innen plattform spill, lite slåssespill, men er jo en del andre gode action spill på den (Resident Evil).

X-Box er søppel :D

Lenke til kommentar

Jeg synes at alle de tre konsollene er best på et av feltene du nevner.

PS2>Fighting

GC>Platform spill

Xbox>Bilspill

Xbox er den dårligste på platform sjangern akkurat nå, men det håper jeg bedres opp med Tork. Og Blinx 2 kan bli bra hvis de fikser alt som var galt med orginalan, som var ganske mye. :)

Xbox har veldig mye bra bilspill og mye bra som kommer. PGR2, Rallisport 2, Apex, Pro Race Driver(også på PS2), VRally 3(også på PS2, men ganske mange forbedringer gjøres til Xbox versjonen) og Midtown Madness 3 for å nevne noen. PS2 har kanskje det beste bilspillet, GranTurismo 3. Det er en av få grunder til at jeg vil kjøpe meg PS2... Og WRCII sies og være veldig, veldig bra. Så her vil du ikke angre på noen av PS2 eller Xbox.

Oppfølgern til kanskje det beste fightingspillet noensinne kommer til alle tre platformer vintern 2003, Soul Calibur II. Tao Feng til Xbox, som er ledet av en av skaperne til Mortal Kombat, ser veldig interesant ut. Og du kan alltid regne med at det kommer noen gode fighting spill til PS2... Ser ikke no særlig lyst ut for GC på denne fronten, men kanskje Nintendo har noen triks oppi ermet.

Når det kommer til plattform spill så er og blir Nintendo den beste. Mange ble skuffet over Mario, men kan ikke si at det er et dårlig spill... Veldig bra plattformer! Og Mario 128 er jo annonsert...

Så egentlig så må du bare se på de spillene som er ute og som kommer og tenke, hvilke spill tiltrekker meg mest?

Lenke til kommentar

Hei Ratatosk,

Jeg husker ikke navnet på den men den ble kjøpt på Spaceworld (det er ikke original Nintendo, men den fungerer som gull). Vifta har til og med to hastigheter og jeg kan garantere deg at den fungerer skikkelig bra mot klamme hender :yes: Men ikke ha vifta på når du begynner å spille for da kan du oppleve at du begynner å fryse på hendene :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...