Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Med System shock 1+2 som to av mine absolutte favorittspill, gleder jeg meg stort til Bioshock blir lansert. Dessverre har jeg en PC som var bra for et halvt desennium siden, så har jeg en mulighet til å spille spillet, Xbox 360. Fra før har jeg en chippet Xbox som er i daglig bruk som mediesenter, så jeg lurer da på om 360 har muligheter for noe tilsvarende XBMC, helst noe som fungerer like enkelt og smertefritt. Så er spørsmålet. Går det an å bytte ut harddisken i en 360 premium til 120g (eller større) uten noe voldsomt om og men? Må 360-en chippes for at dette kan gjøres? Er det også slik at chipping/bytting av hd gjør at systemoppdateringer, demoer, trailere og annet snask fra Live ikke blir tilgjengelig? Multiplayer via Live gjør ikke noe om jeg mister tilgang til. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Nei, man kan ikke bytte ut HD uten en del arbeid, dvs. låne et serienummer fra en større 360 HD, slik at den tror det originalt sitter en større HD i boksen. Når det gjelder media center, så må det meste streames fra PC/HTPC, codec støtten er ikke like god som på XBMC. Oppdatering av firmware på dvd spiller gjør at du kan spille spill på brente plater, men de har siden Halo 3 betaen stengt ute folk. Man blir tatt før eller siden. Da ryker tilgangen til Live på den boksen, oppdateringer, demoer, videoer og online spilling. Lenke til kommentar
JV Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Kan svare på denne: Fra før har jeg en chippet Xbox som er i daglig bruk som mediesenter, så jeg lurer da på om 360 har muligheter for noe tilsvarende XBMC, helst noe som fungerer like enkelt og smertefritt. Svar: Jeg vil ikke si at Xbox 360 har noe fullgodt alternativ. Jeg har selv testet både ORB og Tverity (skrivefeil?) men hoppet kjapt tilbake til min elskede XBMC. Mulig dette er ett problem hos meg, men filmen stoppet opp etter ca 30 sec og så startet den igjen etter ca 1 sec. Ufattelig plagsomt. Spolig fungerte også ganske dårlig. Måten det fungerer på med disse programmene er vel at de transcodes til ett format xbox360'n klarer å vise i sanntid. Slik at du bør ha en pc som klarer å gjøre dette tilfredsstillende. Den beste løsningen er vel å fortsette å ha xbox'n koblet opp slik at du kan fortsette å nyte xbmc EDIT: Håper virkelig at Microsoft kan komme med en oppdatering som gir oss mulighet for avspilling av flere formater. Vi kan håpe på at PS3 får alt av vanlig formater slik at kanskje MS føler seg litt presset til å gjøre det samme... Endret 2. august 2007 av JV Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Å bytte en harddisk blir vanskelig, med mindre du kjøper harddisken som kommer i salg om ikke så lenge (120 GB). Harddisken i en 360 er ikke en standard IDE, men en flash-harddisk. Har ikke hørt om andre som har forsøkt/klart det. Chipping av 360 er også ganske vanskelig, men det lar seg gjennomføre, så vidt jeg vet. Er ikke helt oppdatert på den fronten. Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Å bytte en harddisk blir vanskelig, med mindre du kjøper harddisken som kommer i salg om ikke så lenge (120 GB). Harddisken i en 360 er ikke en standard IDE, men en flash-harddisk. Har ikke hørt om andre som har forsøkt/klart det. Chipping av 360 er også ganske vanskelig, men det lar seg gjennomføre, så vidt jeg vet. Er ikke helt oppdatert på den fronten. 9193187[/snapback] Harddisken er hverken har verken IDE kobling eller er en flashdisk. Det er en 2,5" disk med en spesiell SATA kobling. Problemet er formateringen, størrelsen og serienummer som rapporteres til Xbox360. Til trådstarter er det vel bare å si at det er best å beholde XBMC til media og homebrew, og eventuelt investere i en original 120Gb disk til 360 når filmleie på Xbox Live Marketplace blir tilgjengelig i Norge en gang i høst. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 XBMC er enda kongen på haugen og X360 er ikke i nærheten av funksjonaliteten som tilbys i XBMC. Man kan ta til takke med transcoding fra ekstern server men sammenliknet med featuresettet til XBMC blir det smålig. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har bare tatt å koblet til en ekstern harddisk på 360 og ser filmer og hører på musikk på den måten, skjønner meg ikke på streaming, fungerer helt greit som mediesenter mener da jeg. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hvis du allerede har en moddet Xbox ville jeg bare brukt den som Media Center. 360 kan ikke sammenlignes, muligheten for å spille av filmer er heller laber. Men hvis du har XP MCE/Vista MC på datamaskinen er det fullt mulig å spille av DivX\XviD, dette er rimelig enkelt etter min mening, selvom du må ty til tredjepartsprogrammer. (Filmene streames fra datamaskinen din, og ikke HDD på Xboxen). Da har du også muligheten til å surfe på nettet (Fortsatt tredjepartsprogram). Siden MC på 360 er fullverdig, kan du laste ned masse rare dupeditter, som f.eks små spill som sudoku (Kvinnfolk er vel veldig glad i dette?). Som sagt så kommer det en 120 GB HDD på markedet snart, som MS gir ut, men denne blir forferdelig dyr (Var det snakk om 1300 spenn?), og i min mening ikke verdt pengene, med mindre du kommer til å bruke Video Marketplace. Video Marketplace kommer snart med serier og filmer i Norge, hvis vi får et like stort bibliotek som USA er dette virkelig noe å sjekke ut. Edit: Nå har jeg rodd meg ganske langt ut fra topic, men jeg håper du finner det informativt. Endret 2. august 2007 av Bertelsen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Kan du beskrive mer de derre "3rdparsprogrammene" du snakker om? Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=304211 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå