Gå til innhold

Oppgradering av PC, max 5000 kr.

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg har sjekket forskjellene mellom AMD og Intel, derfor spør jeg dere AMD og Intel fantaster om hjelp. Jeg har ikke full oversikt lengre om hva som er verdt å kjøpe, eller hva forskjellen mellom AMD og Intel er i ytelse.

Trenger ikke:

- mus,

- tastatur,

- skjerm,

- skjermkort,

- strømforsyning, har en mist 500w strømforsyning som burde holde

- kabinett

Jeg er ute etter: hovedkort, prosessor og ram, kan også ta med cpu kjøler dersom det er aktuelt.

Max prisen for ett system er 5000 kr.

Jeg er ute etter ett system fra enten AMD eller Intel som gir mest for pengene. Jeg tenker på Intels 775 og AMDs AM2.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P5K Deluxe, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

5114 hos komplett, eks. frakt.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Det er helt klart IKKE smart å gå for 4 kjerner enda.. hvis du ikke driver ultra-heavy multitasking da...

9194185[/snapback]

Er enig der.. hvis han driver med spill osv er det ikke så mye poeng.. For 4kjerner er best til multitasking osv.. Det er det de fleste testene viser :)

Lenke til kommentar
Det er helt klart IKKE smart å gå for 4 kjerner enda.. hvis du ikke driver ultra-heavy multitasking da...

9194185[/snapback]

Er enig der.. hvis han driver med spill osv er det ikke så mye poeng.. For 4kjerner er best til multitasking osv.. Det er det de fleste testene viser :)

9194200[/snapback]

men helt klart.. om et år så er nok 4 kjerner standard.. dessuten.. da kommer det sikkert nyere modeller som er mer stabile.. bedre, og billigere..

Lenke til kommentar

Det som er bra med hovedkortet som er foreslått, selv om det er infernalskt dyrt, er at den støtter DDR3. Bortsett ifra det, så har jeg den samme følelsen som da jeg kjøpte AMDs S939: "Det kommer noe nytt akkurat NÅÅÅ". Argh..

Jeg har ikke sett den store prisforskjellen mellom 2 kjerne og 4 kjerne. Iallafall den som koster rundt 2000 kr.

Lenke til kommentar
du klokker sikker opp til

3 ghz på den da uansett.. tenker framtis messig jeg da..

9194276[/snapback]

jaja.. men da bør man ha CPU kjøler igjen.. dessuten så er firekjernersprosessorer stadig i sin "barndom" jeg tipper at over vinteren så kommer det prosessorer med 4 kjerner som er kanskje så mye som dobbelt så bra som de vi har nå.. til samme pris!

Lenke til kommentar

Det som er foreslått støtter IKKE DDR3 , kun DDR2 , Du må ha de med betegnelsen P5K3...... for ddr 3 støtte. Og da passer ikke den foreslåtte ramen.

Skal du ha kort som støtter både ddr2 og 3 , er dette et bra alternativ:

https://prisguiden.no/product.php?productId=73586

Det som er bra med hovedkortet som er foreslått, selv om det er infernalskt dyrt, er at den støtter DDR3. Bortsett ifra det, så har jeg den samme følelsen som da jeg kjøpte AMDs S939: "Det kommer noe nytt akkurat NÅÅÅ". Argh..

Jeg har ikke sett den store prisforskjellen mellom 2 kjerne og 4 kjerne. Iallafall den som koster rundt 2000 kr.

9194290[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...