Habjack Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg tilbakemelding om å spesifisere mitt problem litt bedre derfor legger jeg nå en mer grundig problembeskrivelse ut. Jeg får som sagt ikke mitt Gainward Geforce 3/500 tv 128MB DDR,Golden Sample til å fungere. JEg har prøvd kortet på en nyere maskin og det fungerer helt utmerket. På min egen maskin kjører jeg et Creative Geforce Anihalitor 32MB SDR. Har også prøvd et Creative Geforce 4/MX 420, 64MB SDR. Dette fungerer også helt fint på min maskin. Det som skjer når jeg setter Gainwarden inn i maskinen og starter den opp er at jeg får et merkelig skjermbilde. Det eneste som kommer fram er streker nedover skjermen med forskjellige farger og noen få tegn i strekene. Det ser nesten ut som et breika gammalt spill. Fargene forandrer seg litt ettersom oppstarten går steg for steg, forbi bios, scsi bios, raidbios og til XP oppstart. Jeg får aldri noe skikkelig bilde. Viften går i Gainward kortet og maskinen går helt inn i windows men bildet er helt fucka. Jeg har flashet biosen (oppgradert) til det nyeste og dette har ikke gjort noen nytte. Har også stilt på masse forskjellige innstillinger i bios som har med AGP å gjøre iallefall de jeg finner. Jeg fikk et tips om at det kanskje hadde noe å gjøre med volt innstillingen min på AGP slotten å gjøre, at den enten var på 1,5 eller 3,3 volt. En av disse skulle liksom være rett innstillingen. Men hvordan stiller jeg på dette? Spesifikasjoner på min maskin er AOPEN Big Tower 300W ABIT KT7A-Raid v1.0 Creative Geforce Anhialitor 32MB SDR AGP4X 756MB SDR RAM Western Digital 40GB 7200 RPM 2mb cache Western Digital 80GB 7200 RPM 8mb cache Scsi pci kort 3cdrom, 1brenner 2 cdrom Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Habjack:Husket du å fjerne de gammle driverne før du satte inn ditt nye skjermkort? Det er meget viktig at du gjør det. Så bør du laste ned den siste versjonen av driverne til kortet ditt som er 41.09. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 i tillegg er det lurt med de via driverne og kanskje en bios oppdatering. Sjekk også vilke innstillinger som er i bios (kanskje det står på 2x for agp) Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Stonescream skrev: ...og kanskje en bios oppdatering. Lesing er noe dritt, eller hva? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 jeg tror nok at fjerning av gamle driverne først, siden den virket bra på andre maskin................ Lenke til kommentar
555 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 I BIOS kan du prøve å stille i/o volt (3,3V) til 3,4-3,6 1,5V og 3,3V AGP er 4 og 2 XAGP 4XAGP kan du velge i bios i form av 4XAGP Enabled Til alle som sier driver, hvis han ikke kan se oppstarten er det IKKE et driverproblem. Dette kommer selfølgelig av at hverken os eller driver er lastet ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå