Gå til innhold

Forskjellen på 1024mb og 2048 mb minne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å velge 2028 mb minne på min nye bærbare pc, 800 kr ekstra... Men er dette verdt det? kommer jeg til å merke stor forskjell, ved vanlig bruk av pcen.. Hva gjør pcen bedre md dobbelt minne?

 

Mvh fredrik kråkøy

9192437[/snapback]

 

 

yea du vil merke forskjel! maskinen starter dobelt så fort.. å den regarer dobelt så fort så jeg hadde valkt 2 gig ram :D har slev 2 gig på min.. å det er MYE bedre med 2 gig enn med 1 gig da alt går sånn ng bra

Lenke til kommentar
Vurderer å velge 2028 mb minne på min nye bærbare pc, 800 kr ekstra... Men er dette verdt det? kommer jeg til å merke stor forskjell, ved vanlig bruk av pcen.. Hva gjør pcen bedre md dobbelt minne?

 

Mvh fredrik kråkøy

9192437[/snapback]

 

 

yea du vil merke forskjel! maskinen starter dobelt så fort.. å den regarer dobelt så fort så jeg hadde valkt 2 gig ram :D har slev 2 gig på min.. å det er MYE bedre med 2 gig enn med 1 gig da alt går sånn ng bra

9192519[/snapback]

 

Nå ja, det der er vell en sannhet med modifikasjoner. Hvorvidt du vil merke en forskjell og om det er verdt det eller ikke, beror på valg av operativsystem og bruk. Dersom du skal bruke Vista er det fornuftig å ha 2 GB ram. Med XP derimot går det greit med 1 GB. Dersom du har tenkt å spille mye, er det en fordel med 2 GB ram selv om du har XP installert. Dersom maskinen hovedsaklig skal brukes til kontorapplikasjoner, er det derimot ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Husk at Vista er mer kravstor på minne enn XP og Linux. Dvs. at 1GB kan bli noe tregt om det kombineres med Vista og du skal kjøre noe mer enn veldig lette programmer. Dvs. at du bør ut med 800 kr ekstra om du skal velge Vista. Velger du derimot f.eks XP, OSX eller Linux så vil litt større oppgaver gå glatt også med 1GB.

 

Men det kommer jo an på hvor minnekrevende programmer du kommer til å bruke. Bare for å ta et eksempel på noe veldig minnekrevende: Battlefield 2. Med det programmet er det en fordel med 2GiB selv om du velger XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...