tommy_sn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! Har nettopp flyttet, og syntes det gnistrer mye i kontaktene når jeg setter i apparater som drar strøm med en gang kontakten plugges inn. F.eks adapteren til en bværbar pc, en ekstern harddisk++. Hva kommer dette av? Ere det skadelig, og kan noe eventuelt gjøres for å bli kvitt fenomenet? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 slik har det vært med alle bærbare pcene mine, både hjemme på hybel, på lan, hos kompiser, hjemme til morsan... tja stort sjett over alt.. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det er helt normalt at de mnister litt i kontakten,men er du litt usikker kan du skru av plastdekselet for å se om kontakten er svid. er den det bytt den. Lenke til kommentar
tha78 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei! Har nettopp flyttet, og syntes det gnistrer mye i kontaktene når jeg setter i apparater som drar strøm med en gang kontakten plugges inn. F.eks adapteren til en bværbar pc, en ekstern harddisk++. Hva kommer dette av? Ere det skadelig, og kan noe eventuelt gjøres for å bli kvitt fenomenet? 9192311[/snapback] Hei. Det kan komme av at det er belastning av andre apparater koblet til den samme kursen. Så når du plugger inn en ny får du en liten gnist. Ikke farlig. Spesielt apparater med høy startstrøm gnistrer litt. Men for sikkerthets skyld kan du jo skru av dekselet og se etter svidde og svarte merker rundt skruene på stikkontakten. Løse skruer i stikkontakten er veldig farlig for utløp av brann. Ikke rør før du har tatt strømmen med sikringen. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå