Arne Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! På mitt asus p5n-e sli, står det max 1333 fsb, men eg har stilt han mykje høgare enn det, er det skadeleg, eller noko sånt? Kva betyr det at det står 1333 fsb på hovudkortet? Ja, eg veit at det er front side buss, men eg lurar på kvifor det står når eg kan setje det meire opp enn det? Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Stiller du FSB over det prosessoren er standar, så Overklokker du prosessoren Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ja, men det var på hovudkortet det stod, det om 1333 FSB. Er det slik at han ikkje kan ha høgare enn 1333 FSB utan å endre på vcore? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 1333 er det høyste produsenten garanterer at kortet takler. Det kan godt hende du kan sette den høyere uten å endre vcore, men det er avhengig av andre ting enn bare hovedkortet. cpu og kjøling f.eks. du mister vel og garantien om du overklokker. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Det veit eg, men det er jo nesten kriminelt å ikkje presse ein Core 2 duo E4300 litt opp! Lenke til kommentar
NaitX Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Standard FSB for en Core 2 duo E4300 er 800, mener jeg... Sitter på en E4300 nå, og den tikker fint på 3.2Ghz :!: Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Samma her, billig hastigheit, får ein seie... Men det er jo tydlegvis ikkje alle som har vore like heldige som oss med prosessoren. Det er ikkje alle som får han over 3ghz, har eg lest. Lenke til kommentar
NaitX Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Merkelig at ikke folk får den over 3 Ghz. Valget av C2D var denne, pga hw.no's lille omtale av den. De fikk den opp i ca 3.5 Ghz.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Det er forskjel på kvar enkelt prosessor, kor mykje dei tolar, og så kjem det jo sjølvsagt an på kjølinga. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det veit eg, men det er jo nesten kriminelt å ikkje presse ein Core 2 duo E4300 litt opp! 9192563[/snapback] Enig! Kjører min på 3.1. Blir litt varm, men har ingen problemer (: Lenke til kommentar
NaitX Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Som sagt, kjører den på 3,2Ghz Begge kjernene er på rundt 50c, åpen kasse, romtemp 21c Her er noe jeg lurer på.. Hvor går grensa for "ikke bra" varmt og "farlig" varmt på en C2D? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) intel sier ca 60grader, over det blir den fort ustabil. Så lenge maskinen er stabil og ikke gir noen feil i f.eks Orthos, så er tempen ok Endret 2. august 2007 av awesom-o Lenke til kommentar
NaitX Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har hatt den helt oppe i load på 70 grader over lengre perioder. XViD enkoding i opptil 48 timer sammenhengende, og den er fjellsolid.. At overklokking senker levetiden ser jeg ikke som noe problem lengre, siden nye CPU'er kommer i nye versjoner av hele tiden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå