Gå til innhold

Hjelp med å lage publiseringsløsning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du bestiller hos en webhost så har du som regel et valg mellom Windows og Linux..

Hosten kjører da asp som kodespråk på windows sin server og php på linux som er det mest vanlige...

9328742[/snapback]

Jepp jepp... Men over til det tråden egentlig handler om... :) Er det så forferdelig vanskelig å sette opp denne publiseringsløsningen for bedriften, (Har valgt å bruke wordpress) eller er det bare jeg som rett og slett er for dum for å skjønne hele greia!? Begynner å bli rimelig frustrert.....

Lenke til kommentar

tips:

Last ned en pakke med apache, mysql, php og installer dette på din egen maskin, slik at du har et miljø du kan teste og prøve ut ting - slik får du bedre kjennskap til ting.

http://www.devside.net/

Så laster du need joomla eller wordpress, og installerer dette i ditt webmiljø. Så er det bare til å lete etter tutorials, det skulle vel være nok av de på sidene du henter cms'en, evt forum som tar opp ting og tang.

Det kan uansett være greit å komme med en laptop med en presentasjon av systemet så de får se om det er greit nok. Litt dumt å få de til å investere i ting og så er det ikke det de vil ha.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
tips:

Last ned en pakke med apache, mysql, php og installer dette på din egen maskin, slik at du har et miljø du kan teste og prøve ut ting - slik får du bedre kjennskap til ting.

http://www.devside.net/

Så laster du need joomla eller wordpress, og installerer dette i ditt webmiljø. Så er det bare til å lete etter tutorials, det skulle vel være nok av de på sidene du henter cms'en, evt forum som tar opp ting og tang.

Det kan uansett være greit å komme med en laptop med en presentasjon av systemet så de får se om det er greit nok. Litt dumt å få de til å investere i ting og så er det ikke det de vil ha.

9341613[/snapback]

Har lastet ned og installert XAMPP som jeg har hatt en stund på min laptop ja:) Og jeg har også lastet ned og installert Wordpress. Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan jeg "kobler sammen" Wordpress og teksten på www.meloynot.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...