Gå til innhold

Hjelp med å lage publiseringsløsning

Anbefalte innlegg

Visst du kan basic php og sql, så er det faktisk veldig lett :) laget et selv, og det fungerer kjæmpe fint =) ikke noe avansert heller..

9223095[/snapback]

Ok. Jeg har bare prøvd meg på MySQL et par ganger, og det er ganske lenge siden, så jeg egentlig ganske blank... hehe. Uff, slitsomt når man er stuck sånn som jeg er nå. Det haster litt også, for dette firmaet jeg har laget siden til vil ha denne løsningen NÅ.... Har kikket litt på TinyMCE, men som sagt, så skjønner jeg ikke helt hvor jeg skal legge filer og hvordan gjøre hele greia... Skulle egentlig hatt en steg for steg manual på norsk der det står liksom "legg tekst der og der" og "trykk der og der".. hehe.. en manual for dummys ;) Er det noen som har brukt TinyMCE her?

9224442[/snapback]

Tinymce er bare et javascript basert "program" som gjør om vanlige Textareas i forms til What you see is what you get vinduer, nesten som word, er ganske greit å ha med i en CMS, men du kan ikke bruke det alene for å endre på sidene osv, du må ha et script som skriver og henter infoen fra en sql eller et flatfil system også.

9227542[/snapback]

Ok, jeg trodde at man kunne bruke bare de ferdig løsningene og ikke programmere så mye selv.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått hjelp av en til å sette opp EBA news. Men så viser det seg at dette er jo ikke det jeg er ute etter. Jeg er ute etter et system som gjør at noen som sitter 3 mil unna meg kan logge inn på en side å redigere hjemmesiden som jeg har laget. Og det gikk visst ikke med EBA, siden det må installeres på serveren til de som har hjemmesiden. Kan noen hjelpe? Hva er det jeg må gjøre da??

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått hjelp av en til å sette opp EBA news. Men så viser det seg at dette er jo ikke det jeg er ute etter. Jeg er ute etter et system som gjør at noen som sitter 3 mil unna meg kan logge inn på en side å redigere hjemmesiden som jeg har laget. Og det gikk visst ikke med EBA, siden det må installeres på serveren til de som har hjemmesiden. Kan noen hjelpe? Hva er det jeg må gjøre da??

Huh? Hva mener du?

EBA news skal vel fungere flott til det...

PS:

Selv vil jeg anbefale Wordpress.

Lenke til kommentar

Alle PHP-scripts må installeres på "serveren til de som har hjemmesiden"...

Ligger filene nå som HTML-filer på serveren? I såfall kan du bruke et PHP-script med WYSIWYG som åpner filene og skriver til dem når de trykker "lagre".

Lenke til kommentar

Huh? Hva mener du?

EBA news skal vel fungere flott til det...

PS:

Selv vil jeg anbefale Wordpress.

9245410[/snapback]

Han som hjalp meg med å sette opp EBA, sa at det ikke går an å ordne sånn at de som sitter 3 mil unna kan logge seg inn å redigere siden...

Lenke til kommentar

Alle PHP-scripts må installeres på "serveren til de som har hjemmesiden"...

Ligger filene nå som HTML-filer på serveren? I såfall kan du bruke et PHP-script med WYSIWYG som åpner filene og skriver til dem når de trykker "lagre".

9247635[/snapback]

Men det virket som at jeg må dra til den bedriften som har siden å installere EBA på datamaskinene de har der... Ja, nå ligger siden ute som HTML. Hvordan lage en WYSIWYG da? :)

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg mente da jeg sa at jeg ikke skjønte hvorfor EBA ikke skulle fungere...

Monica, du har sikkert FTP til sida du lager, altså du laster opp EBA til den hjemmesida, og så koder du design til sida med EBA-kodinga.

Edit:

Det ble en litt merkelig melding, men hehe

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Ja, det var ikke det jeg mente Monica!

Dem kan logge seg på og skrive og redigere nyheter!

Men du kan ikke administrere alle siden du lager med et admin system som ligger på den bærbare pc'en din!

EDIT::

Du legger admin mappen opp på serveren til meloynot.no

så kan kunden logge seg på med brukernavn og passord

(www.meloynot.no/admin)

Du kan for eksempel ikke logge deg inn en plass og redigere 2 eller 3 hjemmesider. alle serverene må ha admin mappen og stylesheet.css og ebanews.css for og kunne redigere!

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok i dag får bedriften konvertert siden sin fra Windows til Linux, så da får jeg ihvertfall lagt ut siden i PHP. Og det var vel nødvendig for at EBA skulle funke?! :) Så får vi se videre om jeg klarer å få satt opp dette her sånn at de kan redigere tekst og bilder uten min hjelp:) Takk til alle som prøver å få meg til å skjønne dette ;)

Lenke til kommentar
PHP fungerer like godt på windows som på linux med unntak av noen få funksjoner og moduler.

9321650[/snapback]

Fikk beskjed fra de som leverer webhotellet at de måtte konvertere til en pakke som hette ActiveHome24 Linux istedet for ActiveHome Windows for at det skulle gå an å legge ut siden i PHP.

Lenke til kommentar
PHP fungerer like godt på windows som på linux med unntak av noen få funksjoner og moduler.

9321650[/snapback]

Fikk beskjed fra de som leverer webhotellet at de måtte konvertere til en pakke som hette ActiveHome24 Linux istedet for ActiveHome Windows for at det skulle gå an å legge ut siden i PHP.

9321892[/snapback]

PHP fungerer like bra på windows som på linux. Hvilke løsninger webhotellet velger å tilby har ingen ting med PHP i seg selv, men slik det høres ut, tilbyr de rett og slett ikke PHP på windows selv om det er fullt mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...