meegaa88 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har nå gått til innkjøp av en Acer Aspire 5613zwlmi. Ved oppstart av ny pc får jeg beskjed om og installere forskjellige programmer. Dette gikk greit. Men bør jeg innstallere noe mer på en ny pc enn det som blir innstallert automatisk ved oppstart? Har blant annet hørt noen snakke om at man bør lage en recovery cd. Er dette det samme som en backup disc? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har selv en Acer. Det du kan gjøre er å fjærne Norton/Symantech og legge inn noe som Avast Home (gratis). Norton er ikke noe jeg stoler på, jeg bruker Avast selv. Det er sikkert også installert Yahoo! Toolbar. Avinstaller denne også, dette er bare rot som følger med. Ellers så kan du legge inn ccleaner (gratis) og kanskje Ad-Aware for spyware, ad-aware ogl. Windows Defender er ikke noe å hoppe i taket for. Lag en recovery disc, hellst på dvd, ellers vil du bruke 10 cd'er eller mer. Dette er ikke direkte en bacup disc, da denne ordner maskinen til fabrikkstandard (slik den var når du startet den opp første gangen). og alt av data du har på c: vil gå tapt. Hvis det er likt på alle nyere Acer, så trykker du ALT+F10, når du får opp Acer logoen under oppstart, da kan du stille maskinen tilbake til fabrikkstandard som ved bruk av recovery-disc. Recovery-discen er for å ha i tilfelle du skifter disk eller det skjer noe med partisjonen på harddisken hvor recovery-greiene ligger. Lenke til kommentar
meegaa88 Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Takk for tips. Når jeg trykker på alt + F10 får jeg opp den menyen som du sier, men jeg skønner ikke hvordan jeg skal få brent en recovery cd. For det bør jeg vel? Eller holder det at programmet ligger inne på pc'en? Et spørsmål til. Hvordan bør jeg lade pc'en for at batteriet skal vare lengst mulig? Bør jeg bruke batteriet til det er utladet, for så å lade opp igjen batteriet eller er det best å bruke strøm så mye som mulig? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du kan ikke brenne recovery-cd/dvd i den menyen som du får ved å trykke på alt+f10. Når du har startet maskinen får du opp en "empowering technology"-meny oppe på skjermbildet. Gå inn på ikonet med en CD, holder du musepekeren over står det "Acer eRevovery Management," her kan du lage en recovery cd eller dvd. Eller så kan du søke på "Acer eRecovery Management" i søkefeltet når du trykker på Windows-ikonet helt til venstre på oppgavelinja. Jeg anbefaler at du lager en slik CD eller DVD, man vet aldri hva som kan skje. Det heter vel at du skal unngå å tappe batteriet helt, men jeg kjører med strøm tilkoblet hele tiden. Faren min tappet aldri sin HP helt, men kjørte med strøm når han hadde anledning. Den er enda i familien og batteriet er nesten ikke svekket etter 3-4års bruk! Jeg tror enkelte personer/fanatikere tar litt i på alt som skrives. Jeg kjører slik selv, aldri tappe helt og kjører med strøm tilkoblet når jeg har anledning. Lenke til kommentar
meegaa88 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hvis batteriet fortsatt er like bra etter 3-4 år med slik bruk, er det vel bare unødvendig bruk av krefter å prøve å forlenge batterilevetiden med forskjellige "kjerringråd". Takk Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ja, som sagt. Det er en bærbar maskin, og nå som mange reklamer for "skrivebords erstattere," så burde man kunne ha tilkoblet strøm. Spesielt så mye strøm som det går ved bruk av dedikert skjermkort som 8600, 7900, 7950 osv. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kanskje litt OT, men vet noen om denne PC`en har FireWire? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå