Gå til innhold

Kjøre SERIELL ATA 133 på ABIT AT7MAX2?

kikk0

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på korleis eg kan få brukt SERIELL ATA 133 på HDD'en min?

Har prøvd litt slik det står i manuellen, men får det ikke til å virke?

Skal jumperen på HK stå på ein spesiell plass (master,slave etc?) køyrte HDD'en på SLAVE når eg prøvde. kan det ha noe å sei?

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på korleis eg kan få brukt SERIELL ATA 133 på HDD'en min?

Har prøvd litt slik det står i manuellen, men får det ikke til å virke?

Skal jumperen på HK stå på ein spesiell plass (master,slave etc?) køyrte HDD'en på SLAVE når eg prøvde. kan det ha noe å sei?

Takker for alle svar :D

Hva snakker du om? - Har du en Seriell ATA harddisk kan den jo kun kobles til på Seriell ATA kontakten, og da kjører den jo seriell ATA uansett. - Eller mener du at den kjører Seriell ATA men går på lavere hastighet....?

Lenke til kommentar

Har WD80gb 8mb cache

Køyrer den nå på vanleg ATA med IDE kabel.

Vil køyre den på Seriell ATA. fulgte med noe adapter stash og kabel for tilkobling som SERIELL ATA med HovedKortet.

Vil køyre SEREIELL ATA fordi det blir mindre ledningstyr inne i kabinettet. og at eg vil få bedre ytelse (trur eg)

Lenke til kommentar
Har WD80gb 8mb cache

Køyrer den nå på vanleg ATA med IDE kabel.

Vil køyre den på Seriell ATA. fulgte med noe adapter stash og kabel for tilkobling som SERIELL ATA med HovedKortet.

Vil køyre SEREIELL ATA fordi det blir mindre ledningstyr inne i kabinettet. og at eg vil få bedre ytelse (trur eg)

Ok, - så du har koblet på adapteret og S-ATA kabelen men HK'et finner den ikke?? :) - da er det litt klarere, og sikkert noen her som kan hjelpe deg :). - Det er vel muligens en opsjon for å enable S-ATA i BIOS ?? - kjener desverre ikke til dette selv....

Lenke til kommentar

Ytelsen er den samme, da det er harddisken som begrenser dette. Det er ikke en eneste harddisk som pr. idag klarer å bruke ATA 66 fult ut en gang! Men mindre kabler blir det! Prøv å sette den på CS (cable select).

Ellers er det vel Seagate Barracuda V som er nermest S-ATA lansering! De har iallfall laget en disk som har det, men når de slipper den på markedet er vel litt usikkert!

-Chief-

Lenke til kommentar
Har gjort alt som står om det i manuellen til HK.

det eg tenkte på var om eg i det heiletatt kunne køyre SERIELL ATA 133 på WE80gb 8mb cache. Kanskje Jumperen må stå i ein spesiell posisjon?

Noen som veit??

Ville bare si at det er ikke s-ata på den disken det er det første, og den eneste disken som er s-ata 150 er den nye til seagate. Og skal du har s-ata må du kjøpe nytt hovedkort som støtter s-ata + disken. Så vil eg og si at forskjellen mellom ata66 og ata133 er det ingen forskjell i praksis

Lenke til kommentar

ok. Er sikkert ikke noe forskjell fra Seriell ATA og IDE. men ledningene er mye mer praktiske :D:D

Har balt med det i dag. er det noen jumpere på Hovedkort som eg må stille på for å få Seriell ATA til å funke?

Har enabla alt av Seriell ATA i BIOS. får det fortsatt ikke til å virke:(

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å stille litt i BIOSEN.

Har prøvd å sette :

1st boot device på ATA133

2nd boot device på ATA133

3rd boot device på ATA133

Da skal det funke i følge manualen. men det gjør det ikke. I andre bilde i biosen henger den. det er et såkalt "bios program" som starter opp Seriell ATA devices.

Skal Jumperen på HDD settes i en spesiell posisjon (master,slave,cable select etc??)

Har balt og balt. skal eg kontakte leverandøren???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...