Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stygge serieproduserte biler.

Inc

Anbefalte innlegg

Audiguy skrev:
PORSCHE er de fineste bilene som ever er laget og de som rakker ned på dem har rett og slett rævsmak og burde ikke skrive i dette innlegget. Både eldgamle modeller og nye er SINNSYKT fine! Porsche er og blir de fineste og trolig de mest lukseriøse og sportslige bilene.

9400791[/snapback]

Ikke 914. ;)

Det er en billig Porsche med dårlig utseende og motoren i feil ende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
  Audiguy skrev:
Veldig mye stygt her ja, brekker meg nesten når jeg ser slike biler på norske veier, men må si meg uenig i noe!

PORSCHE er de fineste bilene som ever er laget og de som rakker ned på dem har rett og slett rævsmak og burde ikke skrive i dette innlegget. Både eldgamle modeller og nye er SINNSYKT fine! Porsche er og blir de fineste og trolig de mest lukseriøse og sportslige bilene.

9400791[/snapback]

Tror du sikter til meg og mitt innlegg om Porsche et par sider tilbake, og jeg står enda på mitt om at jeg ikke liker 996 modellene, men de er ikke det verste som ruller på norske veier, og de er ikke så ille egentlig. Jeg synes da at de tross alt designmessig er bedre enn mye som har rullet ut av fabrikker i resten av verden. Men jeg må si igjen: En 911 skal ha runde lykter!

Men jeg kan si meg enig i alt annet du skriver, noe annet hadde vært unaturlig når en hele oppveksten har fått banket følgende inn i hodet: Sportsbil=Porsche

Og til endrebjorsvik, en 914 har sin sjarm synes jeg, dessuten har den ikke motoren i "feil" ende, det har rullet ut mang en god bil med frontmotor fra Stuttgart (blantannet 944).

Men jeg vet en bil porsche aldri skulle ha sluppet ut på veiene: Porsche 924, ikke fordi de er stygge, jeg digger designen på de, men fordi de har en alt for svak motor.

(Dog, de kom jo senere med feks. 924 carerra GT, og det er en av de bilene som jeg liker best av Porsche 924.) Dessuten så var det ikke så ille at det ikke var godt for noe, Porsche 924 ga jo sin arv til Porsche 944. Og det kan kalles en ekte Porsche til tross for at den har motoren i "feil" ende, vet om flere som vil kalle 944 en av de beste sporstbilene noensinne. 944 er jo selv i dag en ganske potent sportsbil.

Men for og bringe tråden nogenlunde tilbake på sporet så legger jeg ved noeb stygge biler:

Honda CRX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Honda%20CRX%20del%20Sol%20eurospec%20red%20fsv%20high%201998.jpg

Subaru Tribeca

subaru_tribeca_lg_2.jpg
Lenke til kommentar

Volvo 240\940\740 osv:

volvo_240_gle_1983_01_s.jpg

Bilene er greie nok, i og med at det enkle, kantede designet har noen fordeler. Om man noensinne får lyst til å tegne en volvo, trenger man bare en blyant, en 45* og en 90* vinkel. Hvis f.eks panseret eller taket går i stykker, kapper man bare til en stålplate og sveiser den fast. 240 stasjonsvogn har dessuten så mye overheng bak bakhjulene, at man risikerer å dra på bakhjulene om man har mye smuglersprit i bagasjerommet. Vel, om det bare hadde vært nok motor. Glemte jeg å si at dette er fattigmannsbil nr. 1?

Toyota Yaris Verso

yav_03_ga_08_800.jpg

dv11_07_1.jpg

Ååå, så stygg. ÅÅÅÅ, så STYGG! Hver gang jeg ser denne bilen får jeg diare og brekninger. Hvordan er det mulig å lage noe så groteskt og heslig? Legg først merke til hvordan designen er- som smeltet plast. Hele bilen buler inn og ut som et smeltet plaststykke, med forskjellig størrelse og form på rutene. Bakfra ser den ut som et flatklemt romskip, og den har ikke engang panser.

Fronten ser ut som den er mongoloid, motoren er en 1-liters motorsykkelmotor på 60hk, og hjulene er vel neppe mer enn 10". Alt i alt har man en bil laget av alufolie og plastikk, som er fryktelig stygg, og gjør 0-100 på ca. 7 minutter. Grøss.

Lenke til kommentar
  Erlend_G skrev:
Volvo 240\940\740 osv:

Bilene er greie nok, i og med at det enkle, kantede designet har noen fordeler. Om man noensinne får lyst til å tegne en volvo, trenger man bare en blyant, en 45* og en 90* vinkel. Hvis f.eks panseret eller taket går i stykker, kapper man bare til en stålplate og sveiser den fast. 240 stasjonsvogn har dessuten så mye overheng bak bakhjulene, at man risikerer å dra på bakhjulene om man har mye smuglersprit i bagasjerommet. Vel, om det bare hadde vært nok motor. Glemte jeg å si at dette er fattigmannsbil nr. 1?

Toyota Yaris Verso

yav_03_ga_08_800.jpg

dv11_07_1.jpg

Ååå, så stygg. ÅÅÅÅ, så STYGG! Hver gang jeg ser denne bilen får jeg diare og brekninger. Hvordan er det mulig å lage noe så groteskt og heslig? Legg først merke til hvordan designen er- som smeltet plast. Hele bilen buler inn og ut som et smeltet plaststykke, med forskjellig størrelse og form på rutene. Bakfra ser den ut som et flatklemt romskip, og den har ikke engang panser.

Fronten ser ut som den er mongoloid, motoren er en 1-liters motorsykkelmotor på 60hk, og hjulene er vel neppe mer enn 10". Alt i alt har man en bil laget av alufolie og plastikk, som er fryktelig stygg, og gjør 0-100 på ca. 7 minutter. Grøss.

9402657[/snapback]

Veldig enig i at volvo er stygg... EPA, Blæææ!

Lenke til kommentar
  cossiemk1 skrev:
  Erlend_G skrev:
Volvo 240\940\740 osv:

Toyota Yaris Verso

yav_03_ga_08_800.jpg

dv11_07_1.jpg

9402657[/snapback]

Veldig enig i at volvo er stygg... EPA, Blæææ!

9415361[/snapback]

Enig.

Grusomt stygge biler, spesielt 850/V70.

Likvogn på sitt beste ;)

Lenke til kommentar
  Mythos skrev:
Dette begynner å minne stygt om en "pappan min er sterkere enn pappan din, æddabædda"-tråd.

9418246[/snapback]

hehe, begynner? :!:

Jeg synes det har tippa over for lenge siden. Fulgte med på denne tråden i starten i håp om litt mere kuriose uskjønnheter. Snart er jo alle biler og modeller nevnt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...