Gå til innhold

Hvordan fjerne "Kalmarte"?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med malware som heter "Kalmarte" i Spybot. Spybot sier også at den kopierer seg selv og legger seg opp som en prosess under navnet "vssms32". Jeg har lyst til å få fjernet denne. Men for hver gang jeg restarter, så oppdager teatimer at noe er på ferde, så jeg søker på nytt med Spybot, og finner "Kalmarte" igjen. (Btw, kjører Windows Vista)

Om noen vet hva jeg kan gjøre så vil virkelig sette pris på det!

Endret av Klaga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Last ned Hijackthis, og legg det på skrivebordet.

Så laster du ned SAS. Installer og oppdater programmet. Kjør en "complete scan".

Deretter legger du ut en hijackthis logg sammen med en SAS logg (preferences/statistics->logs)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjør hijackthis og slett:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O7 - HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1

Restart Pc'en og se om spybot fortsatt gir deg meldinger.

Lenke til kommentar
Kjør hijackthis og slett:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O7 - HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1

Restart Pc'en og se om spybot fortsatt gir deg meldinger.

9193830[/snapback]

Ah! Tusen takk! Det virket :)

Lenke til kommentar
Ingen årsak!

Ha en fin dag :)

9194452[/snapback]

Fanden! Fikk ikke fjernet "Kalmarte", men problemet som Teatimer sa jeg hadde har nå kommet bort :)

Jeg får vel kanskje bare leve med denne... Har hatt den i flere måneder nå, å ikke funnet ut hva den gjør som er bad :hmm:

Takk, takk igjen alikevell!

Lenke til kommentar

Å fjerne den i sikkerhetsmodus ville ikke hjelpe...

Jeg har lagt til to logg-filer fra Spybot. En som inneholder infoen Spybot har om om Kalmarte, og en som inneholder info om alt den skjekker (la til den med kun Kalmarte så du skal få slippe å lese/lete gjennom masser av info om den filen holder). Jeg tenkte jeg kunne prøve å fjerne Kalmarte selv, ved å gå inn i registery og slette registeret som det henvist til av Spybot. Men i mitt utrente øye så det ganske system-aktig ut. Så jeg gjorde ingenting.

Jeg setter virkelig pris på att du hjelper meg! Tusen takk.

KalmarteReportSpybotSD.txt

FullReportSpybotSD.txt

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kan jo prøve en scan med Trend Micro Housecall.

Står på Trend sine sider at de skal klare å finne og fjerne infiseringen med Trend Micro, så prøv en scan med Housecall.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...