hda Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hei Plutselig har min arbeidsstasjon begynt å dumpe uforståelige karakterer til skjerm, vedlagt ligger et bilde av skjermen i BIOS. Den er forøvrig slik på alt. Maskinen booter ikke inn i Windows. Windowsgrafikk etter post er lesbar, men tekst er det ikke. Virus? Defekt komponent(er)? Hva er ditt tips. mvh hda Endret 2. august 2007 av hda Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ikke noe orakelsvar, men hadde tilsvarende problem selv med en maskin for et par år siden. Da viste det seg at det var skjermkortet. Har du et annet liggende kan du jo forsøke å bytte. Lenke til kommentar
hda Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Ikke noe orakelsvar, men hadde tilsvarende problem selv med en maskin for et par år siden. Da viste det seg at det var skjermkortet. Har du et annet liggende kan du jo forsøke å bytte. 9192071[/snapback] Kjapt svar!! Tenker forsåvidt det samme som deg, men grafikken til windows (oppstart) vises "normalt" (litt støy). Har et skjermkort i en htpc som jeg skal teste med senere i dag. Håper forsåvdt at det er grafikkortet. hda Endret 2. august 2007 av hda Lenke til kommentar
persistent Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jo, men det var nesten slik til meg også. Jeg hadde omtrent samme bilde som deg i bios, så kom oppstartsbildet til xp omtrent som normalt kun noen fargede prikker. Så kom påloggingsbildet, der virket det som bildet var krympet til en tiendepart av bredden og så gjentatt bortover skjermen, klarte såvidt å få logget på, men da jeg kom inn i Windows var det ikke mulig å se hva som var på skjermen. Men, håper det er skjermkortet, da det er den "greieste" løsninga. Lenke til kommentar
hda Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jo, men det var nesten slik til meg også. Jeg hadde omtrent samme bilde som deg i bios, så kom oppstartsbildet til xp omtrent som normalt kun noen fargede prikker. Så kom påloggingsbildet, der virket det som bildet var krympet til en tiendepart av bredden og så gjentatt bortover skjermen, klarte såvidt å få logget på, men da jeg kom inn i Windows var det ikke mulig å se hva som var på skjermen. Men, håper det er skjermkortet, da det er den "greieste" løsninga. 9192111[/snapback] Glimrende. Da skal jeg teste med et annet skjermkort i ettermiddag. Takker for hjelpa! Mvh hda Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg tipper hovedkort (70% sannsynlighet) eller skjermkort (30% sannsynlighet) Lenke til kommentar
hda Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg tipper hovedkort (70% sannsynlighet) eller skjermkort (30% sannsynlighet) 9192309[/snapback] Vi får se hvem som får rett litt senere i dag. I allefall tror jeg at det er enten eller. hda Lenke til kommentar
hda Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg tipper hovedkort (70% sannsynlighet) eller skjermkort (30% sannsynlighet) 9192309[/snapback] Vi får se hvem som får rett litt senere i dag. I allefall tror jeg at det er enten eller. hda 9192752[/snapback] Og vinneren er: skjermkortet! Lenke til kommentar
persistent Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Egentlig skal man vel ikke smile når ting ryker, men, men... Såfremt du ikke hadde et svinedyrt kort så var vel ikke skjermkortet det værste som kunne skje. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Den var ny for meg faktisk. Har en teori om at skjermkortet minne er korrupt (overklokket eller kanskje overopphetet), derfor viser den layouten i bios riktig men innholdet er korrupt. Uansett støy i Windows XP/Vista loading vinduet er alltid et dårlig tegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå