Hoon Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) På Lian Li PC7ASCANDV3 er det ett frontpanel, jeg har koblet til alt men jeg får ikke lyden til og funke, hovedkortet er ett Gigabyte GA-P35-DS4 audio ingangen sitter helt oppe ved bakpanelet og det er en smule kort kabel fra front panelet. På ledningen er det en stor plug og rundt var det stripsa flere små 1pin plugger, jeg har nok lengde til og koble til med de små, men jeg får ikke noe lyd idet, har det noe og si hvem vei de står når det bare er 1pins plugger, får man kjøpt skjøtestykker som jeg kan sette mellom, frontpanel_audio kontakten og ledningen fra frontpanelet? Endret 2. august 2007 av Hoon Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Kontakten som skal settes i er av type med 9hull, og ett som er støpt igjen med plast, noen som har noen tips? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Vel, hvis du finner manualen til hovedkortet ditt, og finner frem til lyd-kontakten, så skal det stå hvor de forskjellige små skal. Det er et rent helvette å fikse de, så lykke til! De må jo settes på riktig pinne osv, det skal ikke ha noe å si hvilken vei de settes inn. Jeg vet ikke om det finnes skjøter, men du kan da alltids lodde litt og forlenge selv? Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Å lodde selv er ikke ett alternativ, jeg har satt alle de små riktig på ifølge manualen som fulgte med hovekortet, når jeg kobler inn headsettet kommer det bare en svak susing. Eneste jeg kan ha gjordt feil er og sette kontaktene feil vei på pinnene etc(text til siden i steden for ut). Det slo meg plutselig at denne kontakten for lyd i frontpanelet kan være noe som skrus av og på i BIOS noen som vet noe om dette? Ellers må jeg si at gigabyte har gjordt en knakene fin jobb med og plassere denne kontakten på det minst tigjengelige stedet på hovekortet Endret 2. august 2007 av Hoon Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Da så , jeg vet ikke om det skal være noe forskjell på det , du har vel sett på instillingene på volumkontrollen antar jeg. Se i BIOS, men jeg tviler litt. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Har sjekket volumkontrollen. regner med at det er samme lydkanal som utgangen bak på hovekortet, prøvde ihverfall og skru på alt, men fortsatt ikke noe liv :S hadde vært utrolig praktisk og ha mic od headset i front for jeg sitter endel på teamspeak Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja jeg skjønner det , er kjekt å ha det der! Syns det er dårlig når de kontaktene blir satt såpass langt bort fra dit de skal. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 kommet hjem nå og kikket gjennom for og prøve og finne feilen, når jeg skrur av "Enable auto popup dialog, when device has been plugged in" så funker både panelet foran og bak og alt er bare fryd og gammen Hadde tenkt til og si noe stygt om windows drivere men siden alt virker så er jeg for glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå