skylinepower Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 2600! 'det er best av de tre vil jeg si! Kanskje GF 8600 er bedre, men tviler.. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Tsss, lett... 9213292[/snapback] Og det skulle forestille? Gjerne sleng med en kjapp begrunnelse, jeg er en vasneklig jævel å overbevise.... :!: Lenke til kommentar
pirium Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Hva var det du ville fram til, "big sturl"? Trenger jeg dx10, er det noe man må ha for framtiden? I fall ikke, er x1950 et bedre allround-kort enn 8600gt, i prisklassen rundt 1000kr? Til slutt; er det noen som har erfaring med noen av kabinettene fra SHG.NO, og kan komme med tips der? mvh Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hva var det du ville fram til, "big sturl"? Trenger jeg dx10, er det noe man må ha for framtiden? I fall ikke, er x1950 et bedre allround-kort enn 8600gt, i prisklassen rundt 1000kr? Til slutt; er det noen som har erfaring med noen av kabinettene fra SHG.NO, og kan komme med tips der? mvh 9214879[/snapback] DX10 trenger du ikke med mindre du kjøper et 2900XT - 8800 kort, da kortende under alldri kommer til å dra noen DX10spill, så da blir det ett fett om det er DX9 eller DX10. X1950 er kraftigere når det kommer til spill ja, men henger litt igjen når det komme til HD-Avspilling, p.g.a manglende fancy-pants funsjoner. Men det går nok helt fint. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Hva var det du ville fram til, "big sturl"? Trenger jeg dx10, er det noe man må ha for framtiden? I fall ikke, er x1950 et bedre allround-kort enn 8600gt, i prisklassen rundt 1000kr? Til slutt; er det noen som har erfaring med noen av kabinettene fra SHG.NO, og kan komme med tips der? mvh 9214879[/snapback] DX10 trenger du ikke med mindre du kjøper et 2900XT - 8800 kort, da kortende under alldri kommer til å dra noen DX10spill, så da blir det ett fett om det er DX9 eller DX10. X1950 er kraftigere når det kommer til spill ja, men henger litt igjen når det komme til HD-Avspilling, p.g.a manglende fancy-pants funsjoner. Men det går nok helt fint. 9215295[/snapback] Så det er kun for spill man trenger DX10? Jeg kommer nok antakelig aldri til å bruke denne pcen til hdavspilling, da er det mye større sjanse for at det blir en del spilling. Da er x1950 PRO/XT kortet for meg? Stor forskjell på PRO og XT, ytelsesmessig og i pris? Er det slik at 8600GT og HD2600 ikke når opp til x1950's ytelser på annet enn HD-avspilling? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Så det er kun for spill man trenger DX10? Jepp. Jeg kommer nok antakelig aldri til å bruke denne pcen til hdavspilling, da er det mye større sjanse for at det blir en del spilling. Da er x1950 PRO/XT kortet for meg? Stor forskjell på PRO og XT, ytelsesmessig og i pris? XT er en bedre enn PRO ja. Men testen er tatt med 256MB versionene. XT finnes ikke i 512mb version(vanskelig å oppdrive, men det finnes 512version til AGP), men PRO gjør. Pro er og ca 400 billigere, så under prisen til et 256mb XT kort får du 512MB versionen av PRO kortet. Masse kort for pengene. Er det slik at 8600GT og HD2600 ikke når opp til x1950's ytelser på annet enn HD-avspilling? Jepp, x600 kortene når desverre ikke opp når det gjelder spilling, men de er heller ikke himla langt unna. Endret 5. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 XT er en bedre enn PRO ja. Men testen er tatt med 256MB versionene. XT finnes ikke i 512mb version(vanskelig å oppdrive, men det finnes 512version til AGP), men PRO gjør. Pro er og ca 400 billigere, så under prisen til et 256mb XT kort får du 512MB versionen av PRO kortet. Masse kort for pengene. Hvor mye ytelse taper jeg ved å gå ned til et HD2600 kort? De får man fra under 1000lappen, og det passer meg bedre. Samtidig,siden jeg skifter utstyr så skjeldent, vil jeg ha noe som varer ei stund, så om x1950 da er et bedre valg, går jeg for det. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 5K så kjøper du denne kanskje bytte cpu til en C2D Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Så det er kun for spill man trenger DX10? Jepp. 9215916[/snapback] Hmm... Leser flere steder at man "bør" ha dx10 for å kjøre vista. Er det bare tull det da? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 lite spørsmål, hvordan finner man ut at hovedkortet passer i kabinette? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 midi tower= atx hk ATX kabinett støtter atx hk Lenke til kommentar
Sund Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 midi tower= atx hkATX kabinett støtter atx hk 9220225[/snapback] Ok , etter å ha lest litt rundt omkring har jeg skjønt det. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Noen som har lyst til å svare på MINE spørsmål, i MIN tråd? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hvor mye ytelse taper jeg ved å gå ned til et HD2600 kort? De får man fra under 1000lappen, og det passer meg bedre. Samtidig,siden jeg skifter utstyr så skjeldent, vil jeg ha noe som varer ei stund, så om x1950 da er et bedre valg, går jeg for det. 9218241[/snapback] X1950 er et bedre valg vis man ikke skall spille av Blu-Ray, HD-DVD og annet høyoppløselig filmmateriale. Du taper litt ytelse ja. Hmm... Leser flere steder at man "bør" ha dx10 for å kjøre vista. Er det bare tull det da? Vel, man må ha Vista for å bruke DX10, så kansje du har lest feil. DX10 gir ingen annen fordel enn i spill. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 jeg villle nok gått for dette opsettet(uten skjermen da ) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52064 gi gjerne kommentarer på dette opsettet, siden jeg selv har tenkt å kjøpe det. Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hvor mye ytelse taper jeg ved å gå ned til et HD2600 kort? De får man fra under 1000lappen, og det passer meg bedre. Samtidig,siden jeg skifter utstyr så skjeldent, vil jeg ha noe som varer ei stund, så om x1950 da er et bedre valg, går jeg for det. 9218241[/snapback] X1950 er et bedre valg vis man ikke skall spille av Blu-Ray, HD-DVD og annet høyoppløselig filmmateriale. Du taper litt ytelse ja. Hmm... Leser flere steder at man "bør" ha dx10 for å kjøre vista. Er det bare tull det da? Vel, man må ha Vista for å bruke DX10, så kansje du har lest feil. DX10 gir ingen annen fordel enn i spill. 9221882[/snapback] Du har gitt så mange gode svar, så jeg må kanskje begynne å tro deg nå.. jeg kommer til å gå for vista, er vel mest fremtidsrettet det. Om du er sikker på at jeg ikke vil ha bruk for DX10 i "fremtiden" (ett års tid), så trenger jeg vel ikke støtte for DX10 da... Etter å ha sammenlignet litt, ser HD2600XT og X1950PRO meget like ut, feks i 3DMARK06/3DMARK06 pixelshader.. Regner med det vil si at de yter ca det samme? Hva gjør egentlig mere minne på et skjermkort, oog hvor mye utgjør det? F.eks 256 vs 512 mb? Går det på ytelsen til hele kortet, eller er det kun mulig oppløsning som blir høyere? Takker for dine gode svar, har lært en god del de siste dagene. Mvh Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Du har gitt så mange gode svar, så jeg må kanskje begynne å tro deg nå.. jeg kommer til å gå for vista, er vel mest fremtidsrettet det. Jo takk. Bruk det operativsystemet du liker best. Linux, *BSD, Windows XP, eller Vista. Det er fortsatt ihvertfall et år til Vista kommer til å bli det mest "vanlige", og allerede i 2009 er det lovt et nytt OS av microsoft, nemlig Vienna. Om du er sikker på at jeg ikke vil ha bruk for DX10 i "fremtiden" (ett års tid), så trenger jeg vel ikke støtte for DX10 da... DX10 er som sagt kun for spill. Og spill med DX10 kommer til å være så krevendes at x600 og kort under kommer ikke til å kunne spille spillet med brukbare grafikk, oppløsning og FPS, med unntak om man har 2xx600XT\GTS i SLi\CF, overklokket og sammen med en Quad på 2.6GHZ+. Etter å ha sammenlignet litt, ser HD2600XT og X1950PRO meget like ut, feks i 3DMARK06/3DMARK06 pixelshader.. Regner med det vil si at de yter ca det samme? Nei. 3DMark er bare en 3D test, som gir en score. Se heller på spill(HL2, F.E.A.R, FarCry o.l), gjerne også på flere spill. Da vil man ha en bedre anelse om hva kortet yter kontra de andre, og i dette tilfellet er saken desverre sånn at X1950PRO\XT tar en del ifra. Hva gjør egentlig mere minne på et skjermkort, oog hvor mye utgjør det? F.eks 256 vs 512 mb? Går det på ytelsen til hele kortet, eller er det kun mulig oppløsning som blir høyere? Takker for dine gode svar, har lært en god del de siste dagene. Mvh Det utgjør som bare ytelsen i høyere oppløsning, og kan være en stor fordel i 1600xXXXX +. Men trenger du det ikke, kjøp 256mb versionen. X1900GT skal også være et godt kjøp for tiden har jeg hørt, skal sjekke det litt nermere ut. EDIT:: Ser nå at X1950GT er kortet som gir mest Bang for Buck. Koster 200mindre, og gir ca samme ytelse, dvs 4-10FPS mindre i spill. Tror ikke det er merkbart. Endret 6. august 2007 av todda7 Lenke til kommentar
pirium Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) JEg leser og leser, og nå har det dukket opp et spørsmål til... Det er ingenting som irriterer meg så J*******vlig som når jeg sitter å venter på at windows starter opp, når spill starter opp, osv.. Vil jeg kunne tjene på å ha en dedikert HD for Windows? Man får jo 80gb for litt over 300kr, vil jeg med mitt bruk, (surfing,forum,musikk og msn i bakgrunnen, litt spilling og nedlasting) merke (stor) forskjell med egen disk til OS? EDIT: Så av disse to skjermkortene, er x1950GT det beste,selv om HD2600 har 512mb ram? X1950GT HD2600XT 2600-kortet er vifteløst, og det er jo ingen ulempe,vil jo ha minst mulig bråk.. Endret 6. august 2007 av pirium Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 JEg leser og leser, og nå har det dukket opp et spørsmål til... Det er ingenting som irriterer meg så J*******vlig som når jeg sitter å venter på at windows starter opp, når spill starter opp, osv.. Vil jeg kunne tjene på å ha en dedikert HD for Windows? Man får jo 80gb for litt over 300kr, vil jeg med mitt bruk, (surfing,forum,musikk og msn i bakgrunnen, litt spilling og nedlasting) merke (stor) forskjell med egen disk til OS? EDIT: Så av disse to skjermkortene, er x1950GT det beste,selv om HD2600 har 512mb ram? X1950GT HD2600XT 2600-kortet er vifteløst, og det er jo ingen ulempe,vil jo ha minst mulig bråk.. 9222903[/snapback] X1950GT er utvilsomt best i spill, men et lydløst kort er for noen verd de 20-30FPS'ene. Nei, du vil nok ikke merke noen serlig forskjell på en dedikert HD. Men en formatering av disken, og ny-innstalering av OS'et + defrag. i ettertid hadde sikkert gjort mirakler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå