Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig å få internett?

Anbefalte innlegg

Hei

Hvorfor er det så vanskelig å få inn trådløs internett på Linux? Har prøvd og prøvd, men det går liksom ikke...

Hadde det ikke vært for det så hadde nok Linux vært installert.

Har prøvd guider og sånt som står på ubuntu.com og noen andre sider, prøvd det dere har fortalt meg at jeg skal gjøre, men likevel vil det ikke gå.

(Husker ikke hvor jeg sjekker hva nettverskortet eller nettverket heter, men det var noe med ralink eller noe sånt. Ruteren er en D-Link)

Noen som kan hjelpe? Skal prøve å få til i morra, men jeg har bare 1 pc, altså den Linux skal stå på i så jeg må vite hva jeg skal prøve før jeg kan gå i Linux for å prøve

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags ruter du har spiller ingen rolle, kun WLAN-kortet i PCen.

Men det er uansett greiere å sette opp nettverk via kabel, så hvis du får trøbbel med å komme på nett, kan du kanskje midlertidig plugge den til med kabel rett i rutern? Bare inntil du får installert driver til WLAN såklart ;)

Lenke til kommentar

MarkT:

Takk for at du nevnte noen kort, det er RT2500. Kom på det når du sa det ;)

Langbein:

Skal jeg liksom la en 10 meter lang kabel ligge å slenge der hvor folk går mest i huset da? Åssen gjør jeg det med når jeg har med pc'en på skolen da? WLAN...å det er? :blush:

GoldMarvin:

Skal se på det der hvis jeg ikke får trådløst nett til å fungere.

Lenke til kommentar

>Åssen gjør jeg det med når jeg har med pc'en på skolen da?

Det er vel ingen problem, enten du setter opp kortet ditt hjemme eller på tur til butikken, og du får det til å virke, så virker kortet overalt hvor det enn er støttet med tanke på rett nettverkskryptering osv.

Lenke til kommentar
Det var et svar til å bruke kabel MarkT.

crowly:

Takk. Jeg visste det egentlig, nå som du sier det hehe

9195906[/snapback]

Jeg skrev at du kunne bruke kabel under installasjon av Ubuntu, og frem til du får installert drivere og konfigurert trådløs-nettverket ditt skikkelig.

Jeg skrev aldri at du skulle ha det sånn permanent, eller på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...