breitling Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg er veldig fornøyd med min P1i; har hatt den i en lang helg og må si at den er mye raskere enn P910i og mer stabil enn HTC TyTN (som jeg måtte resette flere ganger om dagen!). Eneste som jeg sliter med er synkronisering mot PC (AktivSync mot Exchange server går som på skinner). Jeg synkroniserer e-post, Kalender og Kontakter mot serveren, og resten av gjengen, dvs. Oppgaver, Notater og Bokmerker synkroniseres mot PCen via Sync Manager. De to sistenevnte går uten problemer men Oppgaver lar seg ikke overføre/synke med mobilen. Jeg har prøvd både med å krysse av for Standard oppgaver mappe og velge selv mappen uten å lykkes. I rapportloggen står at synkronisering foregikk uten problemer. Det er også å merke at etter at man krysser av "Synkroniser denne kategorien" ddykker opp tekst i rødt: Merk: denne kategorien er for øyeblikket deaktivert i enheten. Har det noe å si? Og hvordan man aktivere kategorien? Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 på Forbindelsebeh. så har jeg WAP på hele tiden? hver gang jeg lukker den, så pop'er den opp igjen? Hvordan skrur jeg den av helt?? Lenke til kommentar
gladmobilja Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er der nogen der har fundet en god taske/veske/pouch så man kan have telefonen i lommen uden at ødelægge den? Prøvede krusell sin, men den er en tand for stram og trykker de to yderste knapper ned i øverste række.. Lenke til kommentar
breitling Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Er der nogen der har fundet en god taske/veske/pouch så man kan have telefonen i lommen uden at ødelægge den?Prøvede krusell sin, men den er en tand for stram og trykker de to yderste knapper ned i øverste række.. 9270237[/snapback] Jeg bruker min gamle skinveske til P910i. Fungerer perfekt og er også "offentlig" veske til P1i: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ps1_1&pid=10122 Lenke til kommentar
gladmobilja Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg bruker min gamle skinveske til P910i. Fungerer perfekt og er også "offentlig" veske til P1i: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ps1_1&pid=10122 9271128[/snapback] Har set på den, men den egner sig vel ikke til at have i lommen, eller? Lenke til kommentar
breitling Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg bruker min gamle skinveske til P910i. Fungerer perfekt og er også "offentlig" veske til P1i: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...ps1_1&pid=10122 9271128[/snapback] Har set på den, men den egner sig vel ikke til at have i lommen, eller? 9271237[/snapback] Kanskje denne? Jeg har ikke prøvd den, men butikk er rask v/levering! Har forøvrig gode skjermbeskyttere... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Fikk min P1 i dag men har et spm angående 3G: Hvordan er det med 3g /inernett-surfing med tanke på pris. - Kommer helt an på abbonemang ? - Så lenge 3G er aktivert, så betaler man per min ? - Betaler kun når man laster ned / surfer ? - Annet? og hvor mye er isaffal prisen? EDIT: enda et spm. prøver og sette opp internett på den.. var litt vanskeligere enn jeg trodde gikk til telenor.no og lastet ned til p1, fulgte punktene nedover, til jeg kom til punket der jeg skulle trykke Internett-kontoer -->grupper ->internett --> legg til ny konto --> og der skulle jeg marke en spesiell en.. men den var ikke der.. så jeg gikk ut.. sendte oppsettet en gang til.. gjorde det samme.. men framdeles ingen der.. (det var noen der, men ingen av de jeg skulle ha, i følge punktene) så nå har jeg plutselig MANGE kontoer.. Ad-Hoc Bluetooth PAN SEMC GPRS Telenor Telenor Telenor Telenor Telenor Telenor Telenor MMS Telenor MMS Telenor MMS Telenor MMS hva gjør jeg feil? og kan jeg slette disse? edit2: fikk slettet de, og laget en ny... håper bare at det ble rett kommer meg innpå gmail.com iallefall.. men hw.no er bare et "mess" har prøvd og lage en gmail konto nå. men får det ikke til og funke.. noen som vet hvordan? Endret 14. august 2007 av *Magnus* Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 til gmail-konto har jeg gjort slik: Hovedmeny - Meldinger - Mer - Innstillinger - E-postkontoer - Mer - Ny konto Kontonavn: Gmail Ditt navn: <ditt navn> E-postadresse <e-post adressen> Fobindelsestype: POP3 ----------------------- (innboks) Serveradresse for innk.: pop.gmail.com Brukernavn: <e-post adressen> Passord: <ditt passord> Motta via gruppe Internett (frivillig valg) --------------------------- (utboks) Serveradresse for utgående: smtp.gmail.com Bruk SMTP-autentisering <hak av> Bruk påloggingsdetajler for innboks <hak av> Send via gruppe <Internett> (frivillig valg) --------------------------------------------- Mer - Avansert Sikker forbindelse SSL Port for innkommende post: 995 (utgående) Sikker forbindelse TLS Port for utgående post: 25 Lagre - Lagre DONE! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 takker da er gmail oppe og går.. eneste som plager meg, er tok og sente meg selv en mail fra gmailen på pc'en.. for og vite at jeg har fått mail på tlf'en, så måtte jeg åpne mailen, og "Hent og send" da først fikk jeg beskje om at jeg har fått mail.. går det an og gjøre det slik som SMS ? at med en gang jeg får en mail, så popper den opp med en gang.. uten at jeg må "søke" etter de... btw.. hvor mye koster det og bruke 3g? har vært på nett på tlf'en i hele dag lastet ned ditt og datt. prøvde ut ditt og datt .. er det en fastpris per/dag ? eller pr/kb ? hvis siste,, så blir dette en DYYYR måned Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 tror det som å få mail som sms, kalles for push-mail Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 tror det som å få mail som sms, kalles for push-mail 9280984[/snapback] rart.. får ikke det selv. isaffal tar det LANG tid. må bruke "hente og send" for og få vite om jeg har fått mail eller ikke.. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 tror det som å få mail som sms, kalles for push-mail 9280984[/snapback] rart.. får ikke det selv. isaffal tar det LANG tid. må bruke "hente og send" for og få vite om jeg har fått mail eller ikke.. 9281039[/snapback] nja... trur ikke du kan bare få mailen din som sms hvis du ikke har server. exchange server støtter push-mail Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 forresten. er litt noob når det gjelder symbian hehe.. hvordan ser jeg om jeg er connected til 3g nett? tok og sente meg en my mail til meg selv.. tok ca 1 min og "motta" den.. for og kunne lese den... og det eneste jeg skrev i mailen var "test".. er ikke dette litt lang tid for og være 3g? og bare bumper andre spm'et mitt hva koster det og bruke 3g? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Såvidt jeg vet, betaler du for den mengden du laster ned. Om du bruker videotelefoni (3G) koster det derimot ingenting (foreløpig). Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Når jeg koblet til Wlan, så følger mRouter SockComm opp. Hva er den for noe? Hvordan fjerner man den? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mye spørsmål her, lite svar. Men jeg forsøker fordet. Hvordan endrer man ikonene i for eksempel iphonetemaet? Alt blir endrer, bortsett fra ikonene. Lenke til kommentar
mortengutt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mye spørsmål her, lite svar. Men jeg forsøker fordet. Hvordan endrer man ikonene i for eksempel iphonetemaet? Alt blir endrer, bortsett fra ikonene. 9285293[/snapback] Enig med at det er mange spørsmål og lite svar, kom igjen folkens - vet dere noe SVAR! Angående å endre ikoner på P1 til iphoneikoner eller uansett annet så må du først overføre filene på telefonen. Deretter velger du en av ikonene på snarveisfunksjonen på startsiden som skal endres, så velger du bare MER - REDIGER - ENDRE IKON FOR SNARVEI. Så er det bare å gå å hente det ikonet du vil erstatte det med. Såre enkelt og genialt :-) Slik ser min ut, en kombi med iphone og Mac (Feil vei men dere ser nå det hvertfall ) Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mye spørsmål her, lite svar. Men jeg forsøker fordet. Hvordan endrer man ikonene i for eksempel iphonetemaet? Alt blir endrer, bortsett fra ikonene. 9285293[/snapback] Som jeg har hørt, så er det kun Ikonene på Stand By som kan byttes, først må du laste ned ikonene, legge dem et sted du husker. så blar du fx på kalender - Mer - Rediger - Ikon for snarvei (så finner du fram ikonet du vil erstatte) Lenke til kommentar
molna Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ok, det er skjemmende å spørre om dette, men HVOR på P1 er det jeg definerer hvilken wap-profil som er aktiv? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan det være Kontrollpanel - forbindelser - internettkontoer? Tilbake til ikoner: Noen linker til hvor jeg kan finne ikoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå