CoolDuckie Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har nettopp fått min i hus. Men sliter med å få den til å virke med pc-suite. Den finner rett og slett ikke telefonen. Har installert fra SE sine hjemmesider, så det burde jo være siste versjon. Prøvd å oppdatere driverne, reistartet maskina (XP) og, men ingen ting hjelper. Har dog ikke siste sw på telefonen, men dette skulle vel ha lite å si? Tips mottas med stor takknemlighet! Du må installere versjonen for "smartphones". Det er en egen versjon. CD Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Når jeg er i standby modus g mottar en melding. Da kommer det på skjerm melding motatt les nå ja eller nei. OBS: meldinger er på i oppgavebehandling. Når jeg da trykker på skjermen på les meldingen så kommer inboks skjermen opp først der alle meldinger jeg har fra før er, så kommer melding for å lese fram. trykker så tilbaketasten dukker inboks skjermen opp igjen før den går vekk. Altså at skjermbildet hopper alltid inn på inboks listen skjermbildet før den skal lese meldingen, etter lest trykt tilbaketast osv. er det ikke slik som på andre mobiler så trykker en les så skal meldingen komme opp med en gang på skjermen og når du trykker tilbake så skal det gå ut av selve meldingen du mottok og leste Vel, det funker greit i siste firmware som kom nå nettopp for "World generic" CDA. Men den hopper innom innboksen får den viser meldingen, dog uten at jeg må trykke på noe. Når jeg trykker tilbaketasten, hopper den rett tilbake til standby-skjermen, så det er i alle fall fikset. CD Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hvordan får jeg klokke i statuslinjen? Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Når jeg er i standby modus g mottar en melding. Da kommer det på skjerm melding motatt les nå ja eller nei. OBS: meldinger er på i oppgavebehandling. Når jeg da trykker på skjermen på les meldingen så kommer inboks skjermen opp først der alle meldinger jeg har fra før er, så kommer melding for å lese fram. trykker så tilbaketasten dukker inboks skjermen opp igjen før den går vekk. Altså at skjermbildet hopper alltid inn på inboks listen skjermbildet før den skal lese meldingen, etter lest trykt tilbaketast osv. er det ikke slik som på andre mobiler så trykker en les så skal meldingen komme opp med en gang på skjermen og når du trykker tilbake så skal det gå ut av selve meldingen du mottok og leste Vel, det funker greit i siste firmware som kom nå nettopp for "World generic" CDA. Men den hopper innom innboksen får den viser meldingen, dog uten at jeg må trykke på noe. Når jeg trykker tilbaketasten, hopper den rett tilbake til standby-skjermen, så det er i alle fall fikset. CD hva er siste fw versjon til den world generic cda da? Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) P1i påvei i posten EDIT: Motatt Endret 14. november 2007 av Goggen90 Lenke til kommentar
iracia Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Da har jeg hatt P1en min i ~en måned og si jeg er veldig førnøyd, min første smartphone, men dette overgår alle forventningene. Har faktisk lagt vekk laptopen. Men det er en del ting og problem som jeg har merket meg som ingen har nevnt. 1 - Batteri som forsvinner Har opplevd en to-tre ganger at batterikapasitet bare forsvinner. Sist gang nå så ladet jeg den til 100% kvelden i forveien, gikk på jobb og hørte på radio på mobilen og til lunsj så hadde jeg fremdeles ~70% igjen. Så etter to timer så BAM så var den nede i 15% mens jeg fremdeles bare hadde brukt den til radio. Dette har som sagt skjedd noen ganger og lurer på om noen andre har merket det samme. 2 - Batteritid Leste at noen hadde holdt mobilen levende i tre fire dager. Sånn som jeg opplever mobilen så er det bare sykt. På .. gode dager så bruker jeg opp nesten 100% på en dag. Da hører jeg på radio på jobb, sjekker litt mail. Så surfer jeg, IM (Fring) og putty kjører. Bruker sikkert en del. Men hvis jeg ikke bruker den så mye så er det fremdeles på kanten å ha den gående i to dager uten å gå tom for strøm. Jeg lader den hver natt så dette er egentlig ikke ett problem, men hvis jeg har batteri som er defekt/mindre bra så må jeg få byttet dette. Tanker? 3 - 3G Jeg får ikke surfet på 3G. Jeg har Telenor-abonnement og har dekning stort sett overalt hvor jeg er, men ikke sjangs at jeg får surfe på 3G. Mistenker at jeg bare sitter på gprs til tider, selv om jeg som oftest sitter på EDGE. På tilkoblingsstatusen står det "3G - Tilknyttet" Noen som vet hva som kan være feil? Hadde vært greit å kunne sitte på putty uten at skriften lagger. 4 - XML-feilmeldinger, Opera Mobile og Opera mini Var veldig fornøyd når jeg fant ut at Opera Mobile var nettleseren som kom med telefonen, dette viste seg å ikke være noe spesielt positivt. De mye omtalte XML-feilmeldingene dukker opp til stadighet og mobilen laster ned filer støtt og stadig til ikke mindre enn 173%, og ALIKAVEL får jeg ikke åpne filen. Folk har nevnt opera mini ett par ganger, men jeg er skeptisk. Er ikke mobile noe bedre? Er det ingen grunn til at jeg ikke burde bytte med en gang? Det må da gå ann å fikse feilmeldingene og nedlasting av filer på en måte. Hater å bruke workarounds som "bruk noe annet istedet" når det er mobile som faktisk fulgte med telefonen vår. Hadde noen punkter til men de glemte jeg ja, får ta mer senere. ^^. Edit - Vi har ikke edge nei, GPRS da. Slowmotion uansett. Endret 14. november 2007 av sgiratch Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Da har jeg hatt P1en min i ~en måned og si jeg er veldig førnøyd, min første smartphone, men dette overgår alle forventningene. Har faktisk lagt vekk laptopen. Men det er en del ting og problem som jeg har merket meg som ingen har nevnt. 1 - Batteri som forsvinner Har opplevd en to-tre ganger at batterikapasitet bare forsvinner. Sist gang nå så ladet jeg den til 100% kvelden i forveien, gikk på jobb og hørte på radio på mobilen og til lunsj så hadde jeg fremdeles ~70% igjen. Så etter to timer så BAM så var den nede i 15% mens jeg fremdeles bare hadde brukt den til radio. Dette har som sagt skjedd noen ganger og lurer på om noen andre har merket det samme. 2 - Batteritid Leste at noen hadde holdt mobilen levende i tre fire dager. Sånn som jeg opplever mobilen så er det bare sykt. På .. gode dager så bruker jeg opp nesten 100% på en dag. Da hører jeg på radio på jobb, sjekker litt mail. Så surfer jeg, IM (Fring) og putty kjører. Bruker sikkert en del. Men hvis jeg ikke bruker den så mye så er det fremdeles på kanten å ha den gående i to dager uten å gå tom for strøm. Jeg lader den hver natt så dette er egentlig ikke ett problem, men hvis jeg har batteri som er defekt/mindre bra så må jeg få byttet dette. Tanker? 3 - 3G Jeg får ikke surfet på 3G. Jeg har Telenor-abonnement og har dekning stort sett overalt hvor jeg er, men ikke sjangs at jeg får surfe på 3G. Mistenker at jeg bare sitter på gprs til tider, selv om jeg som oftest sitter på EDGE. På tilkoblingsstatusen står det "3G - Tilknyttet" Noen som vet hva som kan være feil? Hadde vært greit å kunne sitte på putty uten at skriften lagger. 4 - XML-feilmeldinger, Opera Mobile og Opera mini Var veldig fornøyd når jeg fant ut at Opera Mobile var nettleseren som kom med telefonen, dette viste seg å ikke være noe spesielt positivt. De mye omtalte XML-feilmeldingene dukker opp til stadighet og mobilen laster ned filer støtt og stadig til ikke mindre enn 173%, og ALIKAVEL får jeg ikke åpne filen. Folk har nevnt opera mini ett par ganger, men jeg er skeptisk. Er ikke mobile noe bedre? Er det ingen grunn til at jeg ikke burde bytte med en gang? Det må da gå ann å fikse feilmeldingene og nedlasting av filer på en måte. Hater å bruke workarounds som "bruk noe annet istedet" når det er mobile som faktisk fulgte med telefonen vår. Hadde noen punkter til men de glemte jeg ja, får ta mer senere. ^^. Edit - Vi har ikke edge nei, GPRS da. Slowmotion uansett. Har akkurat samme problemer som deg! Utrolig ergelig at en så dyr telefon skal ha sånne dumme feil. I tillegg, irriterer jeg meg utrolig over at det ikke er klokke på statuslinjen! Hvis jeg skriver meldinger etc. og skal sjekke tida, må jeg helt ut til standby igjen! Noe annet som er utrolig irriterende er at telefonen knirker noe helt sykt. Skjermen føles løs og av dårlig kvalitet, og bakdekselet knirker når jeg skriver meldinger. Noen andre som har samme problem? Vurderer å sende inn så jeg får bytta! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Telefonen min knirker ikke og batteriet varer i nesten en uke, så akkurat det er jeg fornøyd med. Alt som har med internett og wap å gjøre suger derimot. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Telefonen min knirker ikke og batteriet varer i nesten en uke, så akkurat det er jeg fornøyd med. Alt som har med internett og wap å gjøre suger derimot. Ja, jeg savner at internettleseren spør etter hvilken forbindelse du vil bruke, du velger den som passer, og så aktiveres den. Etter bruk deaktiveres forbindelsen. Det er jeg vant med fra Nokias telefoner. Men så enkelt skal det ikke være på SE P1 Lenke til kommentar
iracia Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Den velger ikke den som passer, den har en prioriteringsrekkefølge på de forskjellige tilkoblingene, hvis du går på tilkoblinger og så mer og instillinger og så ser går du på fanen oppe "grupper" og internett og så instillinger så kan du se hvilke tilkoblinger som står i hvilke rekkefølge. Hvis du kobler til ett trådløst nettverk så går det automagisk som #1, men det er egentlig greit nok så lenge du bare har ett. Feks hvis du kobler til hjemme en gang og kobler du av og så åpner du ett programm som bruker internett så kobler den rett på det trådløse nettet. Men baksiden er da hvis du har som jeg, to trådløse nettverk, i prioriteringslisten så bruker den år for å koble til GPRS fordi den først prøver å koble til det ene så det andre for så å koble til GPRS. En ting jeg lurer på dog. Har telenor, men så har jeg to forskjellige GPRS-kontoer. SEMC GPRS og Telenor GPRS. Noen som vet hva SEMC er? Og om det er forskjell i pris på de to kontoene. Og hva brukes Telenor MMS til? Kun sende MMS eller kan jeg koble meg til nett med den og? Har ikke googlet eller testet ut noe, men lurte på om folk hadde funnet noen fine løsninger. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har hatt feil i opera som følger med da jeg sitter på wlan, men med den opera mini som jeg la inn har alt funket fjell. Folk som har feil med batteri, åssen fw har dere? Jeg har nest nyeste og lader tlf hver søndag bare. Eller annahver dag om den brukes mye og mp3 spiller står på konstant fra 07.00 til 15.00 på jobb Lenke til kommentar
iracia Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvordan sjekker man firmware? Men jeg har det som følgte med telefonen som ny. Bør jeg oppgrader? Bør vel egentlig det, men tiltak når det må taes backup av alt Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Fant ikke noe ny firmware nå, er et par måneder sia jeg oppgraderte. r9h004 et eller anna tror jeg. Backup? Var bare skin og ringetoner som ble resatt her, alt jeg har er jo på minnekortet og det ble ikke rørt Endret 15. november 2007 av darkz Lenke til kommentar
volvopower Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 heihei. har vært litt uheldig å bristet den ytterste delen av displayet. noen som vet hvor jeg kan få tak i ny? går det å bytte bare den delen eller sitter den fast i lcd displayet? Lenke til kommentar
gladmobilja Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Ved ikke om det er skrevet før, men R9j005 er tilgængelig i nordisk udgave nu. Har selv opdateret i dag. Forskel: Shortcut icon for ny sms er nu anderledes end inboxen Video (.mp4) spilles jævnere af. LILLE forbedring i håndtering af internetkontoer, bl.a. ser det ud til at priotering faktisk virker. -Ellers virker telefonen generalt lidt raskere. Endret 17. november 2007 av gladmobilja Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ved ikke om det er skrevet før, men R9j005 er tilgængelig i nordisk udgave nu.Har selv opdateret i dag. Forskel: Shortcut icon for ny sms er nu anderledes end inboxen Video (.mp4) har spilles jævnere af. LILLE forbedring i håndtering af internetkontoer, bl.a. ser det ud til at priotering faktisk virker. -Ellers virker telefonen generalt lidt raskere. Takk for opplysningene!! Ser at du har oppdatert listen din med flere forbedringer Finner du flere, la oss få vite det. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Igår fikk jeg ikke no nye fw updates, men idag fant den det gitt. Laster ned atm, skriver ned om det har skjedd no spesielt nytt:D Lenke til kommentar
Wawal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Jeg får denne mobilen om ca. en uke eller to, og det er noe jeg lurer på. Det er kanskje et teit spørsmål da men.. Jeg har abbonement hos Chess og surfer jeg på internett med GRPS så koster det 14 kr. pr 1mb. Men hva med 3G da? Er det gratis og hvis ikke, hvor mye koster det? Og hvor mange mail kan jeg sende (om det går?) fra mobilen med GRPS eller 3G før det er nådd 1mb? Det kommer sikkert ann på lengden på mailen også eller noe..? Og hvor lenge kan jeg evt. sitte på msn før det når 1mb? Eller hvor mye kan jeg liksom surfe på internett i det heletatt før det er nådd 1mb? Og er 3G og GPRS det samme? Håper jeg får noen svar, jeg er litt grønn på dette, som dere sikkert skjønner.. Endret 17. november 2007 av Wawal Lenke til kommentar
iracia Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Kan gi deg kjapt svar på noe av det. MSN hos meg (bruker Fring som klient) bruker ca ingenting båndbredde hvis du ikke snakker med noen, og selv om du snakker med noen tar det ganske lang tid (timer) før jeg når en MB. 3G og GRPS er ikke det samme. http://no.wikipedia.org/wiki/3G Der er artikkelen om 3G og så klare du sikkert å finne for GPRS ;-) Ganske stor forskjell i fart. Pris vet jeg ikke hvordan det fungerer på 3G Lenke til kommentar
Wawal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Kan gi deg kjapt svar på noe av det. MSN hos meg (bruker Fring som klient) bruker ca ingenting båndbredde hvis du ikke snakker med noen, og selv om du snakker med noen tar det ganske lang tid (timer) før jeg når en MB. 3G og GRPS er ikke det samme. http://no.wikipedia.org/wiki/3G Der er artikkelen om 3G og så klare du sikkert å finne for GPRS ;-) Ganske stor forskjell i fart. Pris vet jeg ikke hvordan det fungerer på 3G Tusen takk for svar Vet du hvordan det er med sending av mail da? Hvor mange man kan sende før man når 1 mb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå