Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om noen har samme problem som meg, vet ikke om det er et problem eller hva men her er saken:

Når jeg er i standby modus g mottar en melding. Da kommer det på skjerm melding motatt les nå ja eller nei. OBS: meldinger er på i oppgavebehandling. Når jeg da trykker på skjermen på les meldingen så kommer inboks skjermen opp først der alle meldinger jeg har fra før er, så kommer melding for å lese fram. trykker så tilbaketasten dukker inboks skjermen opp igjen før den går vekk. Altså at skjermbildet hopper alltid inn på inboks listen skjermbildet før den skal lese meldingen, etter lest trykt tilbaketast osv. er det ikke slik som på andre mobiler så trykker en les så skal meldingen komme opp med en gang på skjermen og når du trykker tilbake så skal det gå ut av selve meldingen du mottok og leste? er slik og når jeg skal lage en ny sms via meldinger meny eller den opp i venstre ved siden av dekning ikonet. eller ved en snarvei ny sms. Syns det er litt irriterende unødvendig at inboks listen alltid hopper opp 1 til 2 ganger inni blant før den skal åpne en mottatt melding. andre som har samme problem? eller er det bare slik=? håper noen kan hjelpe meg med dette..... er ikke lett å få svar på ting og tang angående denne mobilen på forumet. kanskje siden den er så ny eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Lurte på om noen har samme problem som meg, vet ikke om det er et problem eller hva men her er saken:

Når jeg er i standby modus g mottar en melding. Da kommer det på skjerm melding motatt les nå ja eller nei. OBS: meldinger er på i oppgavebehandling. Når jeg da trykker på skjermen på les meldingen så kommer inboks skjermen opp først der alle meldinger jeg har fra før er, så kommer melding for å lese fram. trykker så tilbaketasten dukker inboks skjermen opp igjen før den går vekk. Altså at skjermbildet hopper alltid inn på inboks listen skjermbildet før den skal lese meldingen, etter lest trykt tilbaketast osv. er det ikke slik som på andre mobiler så trykker en les så skal meldingen komme opp med en gang på skjermen og når du trykker tilbake så skal det gå ut av selve meldingen du mottok og leste? er slik og når jeg skal lage en ny sms via meldinger meny eller den opp i venstre ved siden av dekning ikonet. eller ved en snarvei ny sms. Syns det er litt irriterende unødvendig at inboks listen alltid hopper opp 1 til 2 ganger inni blant før den skal åpne en mottatt melding. andre som har samme problem? eller er det bare slik=? håper noen kan hjelpe meg med dette..... er ikke lett å få svar på ting og tang angående denne mobilen på forumet. kanskje siden den er så ny eller hva?

Det er slik på alle. Kan hende det er blitt fjerna i den nyeste fw'en, men har ikke hørt noe om det.

Lenke til kommentar

Det er slik på alle. Kan hende det er blitt fjerna i den nyeste fw'en, men har ikke hørt noe om det.

ok.... får bare leve med det jeg da at det er slik..... nyeste fw er r9J005 og jeg har den. fortsatt så er det slik.

Lenke til kommentar

Har problemer med en av våre P1i for tiden. En rekke kontakter er syncet inn via Intellisync. Når noen av disse kontaktene ringer, vises ikke navnet. Legger jeg inn kontakter manuelt, vises navnet når disse ringer. Har en rekke andre telefoner som er syncet på samme måte, og hos disse virker det uten problemer. Nyeste firmware er installert på alle disse telefonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan er denne telefonen å bruke med msn messenger og internett?

Den er super med WLAN, jeg har ikke fått vanlig wap til å fungere. Vet ikke om det skyldes en feil eller rett og slett at det går så treigt. MSN har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne telefonen å bruke med msn messenger og internett?

Telefonen kommer med innebygd Opera 8.65, så vanlig sufing på wap/web fungerer flott. Det følger ikke med noen msn klienter, men det finnes en rekke forskjellige slike som virker bra.

Lenke til kommentar
Ja, der kom jeg på noe jeg har gått og tenkt på en stund. Hvor finner jeg Opera-nettleseren? Den er ikke default.
Jo, det er den.

Hovedmeny, multimedia, web. Da startes Opera.

Eller bare trykke på alfakrøll-knappen øverst til venstre på siden :)

Men det wh1te kanskje tenker på, er Opera Mini - som jeg selv synes er endel bedre enn den pre-installerte Opera'en. Eneste minuset er at Opera Mini ikkje støtter horisontal browsing.

Pek webleseren på mobilen til http://mini.opera.com/, og last ned gratis!

Lenke til kommentar
Den automatiske tastelåsen min har sluttet å fungere. Har dette skjedd med noen andre her?

lest gjennom forumet angående denne mobilen. syns det er litt feiler og slik med denne. risikerer jeg og at min kommende p1i og er slik? at denne ikke er så stabil osv? skal gå fra n95 til denne snart.... er lei av lei av at n95 restarter seg og skurre i høyttaler,,,,,

Er du lei av at høyttaler skurrer, vil du ikke få det bedre med P1. Dessuten er volumet på høyttaleren for lavt. Det er altså typisk Sony Ericsson. Snakker hele tiden om handsfree-høyttaleren.

Jeg har derimot ikke negative erfaringer med at telefonen restarter.

P1 er en meget innholdsrik telefon. Det eneste jeg har en vei å gå med hensyn til tilvenning, er at den mangler egen navigasjonstast. Til gjengjeld har den scrollehjul og pekeskjerm, samt ulike tastatursnarveier, så mulighetene er flere. Spesielt når man har lært seg mulighetene, som - ganske riktig - krever tilvenning :)

Lenke til kommentar

kan noen tenke seg å forklare litt mer hva som er greia med denne gps dingsen.

hvordan ser den ut, hvordan virker den, og mest av alt, hvordans er den ut?

Kan noen poste et bilde elns?

Var det sånn at denne gikk på batteri? hvor lenge varer batteriet? hvor stor er enheten?

takker for svar...

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått min i hus. Men sliter med å få den til å virke med pc-suite. Den finner rett og slett ikke telefonen. Har installert fra SE sine hjemmesider, så det burde jo være siste versjon. Prøvd å oppdatere driverne, reistartet maskina (XP) og, men ingen ting hjelper. Har dog ikke siste sw på telefonen, men dette skulle vel ha lite å si?

Tips mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp fått min i hus. Men sliter med å få den til å virke med pc-suite. Den finner rett og slett ikke telefonen. Har installert fra SE sine hjemmesider, så det burde jo være siste versjon. Prøvd å oppdatere driverne, reistartet maskina (XP) og, men ingen ting hjelper. Har dog ikke siste sw på telefonen, men dette skulle vel ha lite å si?

Tips mottas med stor takknemlighet!

Du installerte PC Suite før du koblet til telefonen?

Dessuten kan det være greit med en restart av maskinen etter installasjon, og før man kobler til telefonen.

Håper du får det til etter hvert. :)

Lenke til kommentar

Har også endelig fått min P1 og er strålende fornøyd, bortsett fra at jeg ikke får WLAN til å virke. Når jeg har aktivert WLAN og prøver å søke opp nettverk finner den aldri noe nettverk...... Har også prøvd å manuelt konfigurere en konto slik at den kobler seg opp mot mitt eget trådløse nettverk, men ingen resultat :(

Er det noen som har noen tips, eventuelt om noen har en "smørbrødliste" som viser hvordan man setter dette opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...