Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 spm:

 

1) noen som får www.hardware.no til og funke ? får bare : XML-analyse mislyktes,  så masse rabbel..

 

2) hvordan sletter jeg history over hva jeg har søket på?

9448552[/snapback]

 

 

Opera Mini må du bruke. Mye bedre. Jeg fikk samme feilmelding selv på masse sider.

9452023[/snapback]

 

Ja enig. Gå til oprea.no på telefonern. last ned Opera mini . Last ned utgaven for Stort minne.

:thumbup:

Endret av shegg
Lenke til kommentar
Hvordan fungerer gps'en på denne er kartene ferdig lagt inn eller lastes de ned på farten?

 

Er batteritiden så god som se oppgir den til og være?

 

takker for svar:)

9454130[/snapback]

 

 

Da jeg ikke har testa gps programmet som fulgte med, men tomtom 6. Men vil si at gp`en fungerer meget bra. Det wayfinder programmet som følger med telefonen laster ned as you go. Ikke noe kart ligger inne.

 

Batteritiden er ihvertfall det den er oppgitt til, jeg brukte gps begge veier 4 timer, en vei. Samt musikk og mye generell trykking i helga :)

Lenke til kommentar
supert da bytter jeg snart ut min slarkete n95 med en p1 tenker jeg:) og tomtom programmet. hvor mye koster dette ekstra?

9458901[/snapback]

Ang Tomtom så fikk jeg min gratis, men ellers er den nok ganske dyr ja :cool:

9459199[/snapback]

_FIKK_ ? :innocent:

9466448[/snapback]

 

Legg sammen 2+2 så får du 4 :cool:

Lenke til kommentar
Men har noen peiling på hva slags veske som passer P1i?

9468345[/snapback]

https://prisguiden.no/product.php?product_id=46407

http://www.proporta.com/F02/PPF02P05.php?t...3609&t_mode=des

http://www.expansys.se/p.aspx?i=151385

9468410[/snapback]

 

Takker, da fikk jeg bestilt meg veske og 4gb minnekort fra samme butikk, rimelig og greit :thumbup:

 

Takler 4 gb minne kort av typen memory stick micro som andre SE telefoner denne?

Lenke til kommentar
hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

Du kunne krevd å få ny telefon. Iht forbrukerkjøpsloven;

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (f eks retting i løpet av et par dager)* og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (f eks sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (f eks hvir innkjøpsoris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

* = noe som tydeligvis ikkje har skjedd med deg.... :)

 

Tro meg, forbrukerkjøpsloven er vannvittig genial å sette seg inn i. Har "vunnet" mange diskusjoner mtp reperasjon og garanti etter jeg satt meg inn i den (f.eks. fikk jeg dekka en telefonregning på 1900,- som følge av at jeg hadde ringt så mye til forhandler/serviceverksted). Mange servicefolk vet knapt hva forbrukerkjøpsloven er, og hva den omfatter. Mye av servicen og supporten er vekke i dagens samfunn, og mange tar for gitt hva de har krav på.

 

Ola Nordmann som får en reperasjonsregning på knust skjerm på mobilen til 900 kroner, betaler som regel den, fremfor å bruke litt energi på å få hva man har krav på.

9428090[/snapback]

 

Minner nok en gang om "støvlett saken"(http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1140507359.55) (http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____9424.aspxHøyesterett har avgjort at alt over 400 kr regnes som urimelig kostnad for selger og skal repareres.

Desuten er det sitatet fra forbrukerrådet som har tolket loven ikke sitat fra selve loven...

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

       Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

       Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

       Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

Du kunne krevd å få ny telefon. Iht forbrukerkjøpsloven;

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (f eks retting i løpet av et par dager)* og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (f eks sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (f eks hvir innkjøpsoris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

* = noe som tydeligvis ikkje har skjedd med deg.... :)

 

Tro meg, forbrukerkjøpsloven er vannvittig genial å sette seg inn i. Har "vunnet" mange diskusjoner mtp reperasjon og garanti etter jeg satt meg inn i den (f.eks. fikk jeg dekka en telefonregning på 1900,- som følge av at jeg hadde ringt så mye til forhandler/serviceverksted). Mange servicefolk vet knapt hva forbrukerkjøpsloven er, og hva den omfatter. Mye av servicen og supporten er vekke i dagens samfunn, og mange tar for gitt hva de har krav på.

 

Ola Nordmann som får en reperasjonsregning på knust skjerm på mobilen til 900 kroner, betaler som regel den, fremfor å bruke litt energi på å få hva man har krav på.

9428090[/snapback]

 

Minner nok en gang om "støvlett saken"(http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1140507359.55) (http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____9424.aspxHøyesterett har avgjort at alt over 400 kr regnes som urimelig kostnad for selger og skal repareres.

Desuten er det sitatet fra forbrukerrådet som har tolket loven ikke sitat fra selve loven...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

      Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

      Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

      Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

9470214[/snapback]

Rett skal være rett, og det du sier stemmer. Dog var litt av grunnlaget for dommen at man ikkje skulle påføre unødvendig bruk av resurser/miljøhensyn. Mobiltelefoner kan inkasseres, hvor det finnes flere firmaer som jobber med å demontere slike elektroniske innretninger for gjenbruk.

 

Dessuten, en butikk/kjede trekker seg neppe så langt som å gå til sak over noe så enkelt som mobiltelefoner. Litt pushing og intensiv referering til forbrukerkjøpsloven har fungert for meg i alle slike "tvister" hvor butikk/forhandler har nektet meg ny gjenstand/reperasjon på garantien - og jeg har hatt et par for mange av de.

 

Uansett, er vel ikkje helt dette emnet denne tråden omhandler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...