Lakus Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Høres det dumt ut fordi jeg er fra Bærum? Er ikke fra den rike delen av Bærum så jeg kan ikke jobbe for pappa Ja, så jeg er ufaglært og ble 18 for en liten mnd siden. Med det mener jeg at jeg har fullført grunnskolen 7år barneskole og 3 år ungdomskole) Gått ett år på VGS (Teknisk Byggfag) og hoppet av halvveis andreåret (dette året) pga jeg fant ut det ikke var noe for meg (Teknisk Tegning) Så nå vil jeg ta meg ett år hvor jeg kan jobbe litt og tjene inn noen penger slik at jeg får en pause fra skole og tenke meg om ang hva jeg vil videre med skole osv. Da lurer jeg litt på hva slags jobber jeg kan forvente og få. Har ikke særlig høye forventninger, men noe må det da være. Har registrert meg på NAV via nettet og ser der at det er en del butikker rundt her som leter etter hjelp. Er også en stilling som "miljøarbeider" på en Ungdomsklubb/Fritidsklubb for ungdom, som er 5 min unna, hvor jeg har tilbrakt mye tid selv når jeg var yngre. Skal snakke med Frank (kontaktperson der nede) og spørre hva som kreves osv, men vil også finne andre alternativer. Kort sagt: Har noen her inne noen tips til en "enkel" jobb som ikke skal være noe jeg bruker all tiden min på, men heller noe som skal holde meg igang istedenfor skole? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du har jo såklart matbutikker du kan prøve. Er du over middels interessert i musikk så kan kanskje en platebutikk være noe? Liker du data og telefoner kan det hende av din nærmeste elektrohandel kan ha bruk for deg. Hva er du interessert i? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Har tenkt på Elkjøp/Lefdal/Expert ettersom jeg holder på en del med "duppeditter". Men har egentlig bare lyst på en jobb som ikke er så stressende, som lager-gutt, sitte i kassa på Europris osv. Posta her mest i tilfelle noen plutselig skulle ha en god ide på lur. Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hvis du tar en titt på nav eller finn sine sider så ser du at det er masse ledige lagerjobber. Endel av dem krever trucksertifikat da men. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Og hvor skaffer man det? (trucksertifikat) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg fikk trucksertifikat engang jeg var utplassert på Mega, faktisk. Så du får sikkert opplæring der du søker jobb. Det er jo ikke slikt en hver mann har. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Trucksertifikat kan du få "sponset" av nav. Hva du må oppfylle av kriterier for å få det er jeg usikker på, men det er jo bare å høre med de. Endret 2. august 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er ganske lett å få en lagerjobb. Ofte sponser bedriften truckførerbevis også, hvis det trengs. Jeg har hatt mange småjobber (som har tatt en helg, f.eks) hvor jeg har brukt truck. Lønna er grei, og man slipper å sitte stille hele tiden. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hvis du tror at lagerjobber er "mindre stressende" så tar du skremmende feil. Har selv jobbet som lagermedarbeider de siste par åra, og det er ikke noen dans på roser. Man tjener relativt bra, det er vel det eneste som er pluss med å jobbe på lager. Men vil du absolutt jobbe på lager så jobb i hvertfall for et selskap som du kan utnytte for rabatter. Jeg jobbet feks for Expert sitt hovedlager her i Skien en periode, og kjøpte vel omtrent alt av duppeditter jeg hadde lyst på. Lykke til. Endret 12. august 2007 av DavidH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå