Lilja4ever Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Ei Veninne sa til meg at hvis man ikke drar direkte til universitet/høyskole etter vidregående så mister man studiepoeng, er dette rett? Jeg synes det hørtes velig rart ut, i og men mange tar seg et friår for og samle studiepoeng, man kan jo ikke miste noe da? Selv skal jeg til utlandet, og jobbe litt og reise, så skal jeg tilbake for og begynne på universitet. Jeg har vell samme poeng fortsatt? Endret 1. august 2007 av Lilja4ever Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Dersom du skal begynne på siste året på videregående (VKII) så stemmer nok dette, i og med at fordypingspoengene avskaffes fom. 2009. Vet ikke om det var disse studiepoengene du mente? Du vil få studiepoeng etter den nye reformens regler, hvis jeg har forstått det riktig. Dette får egentlig ikke så mye å si for deg, fordi alle andre søker på de samme vilkårene.. Endret 1. august 2007 av -=Martin=- Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Seriøst? Jeg vill dette utrolig mye ned i snitt uten alle tilleggspoengene mine for fordypning og realfag. Hater den nye reformen hvis det er slik!! Men det skal jo ikke være mulig! En liten ting: får jeg 0,5 poeng for 2BI og 1 poeng for 3BI altså 1,5 poeng blir det til sammen?=) Endret 1. august 2007 av Lilja4ever Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Etter hva jeg har forstått så beholder du realfagspoengene, ja. Du mister derimot fordypningspoengene, men som sagt har ikke dette så mye å si, siden alle andre søkere heller ikke får disse poengene det året du søker... Endret 1. august 2007 av -=Martin=- Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Okeii..får vell bare 2 fordypningspoeng så..da skal d ikke gjøre så mye=) Men er det rett beregning av realfagspoengene? Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er det helt bestemt at denne ordningen vil skje? Som dere sier er det slik at det vil bli likt for alle, men jeg synes fortsatt det er urettferdig i og med at vi som går den gamle reformen la opp utdanningen vår med tanke på fordypningspoeng. Og vi som starter siste året for kun utnytte dette i et opptak. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 hvem kommer best ut av dette? De som har realfag som får beholde alle poengene sine? Finnes det noen maks antall realfagspoeng du kan ha? Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 6 realfagspoeng. Er mulig det blir færre etter i år. Har hørt noe om at biologi blir mindre "verdt". Lenke til kommentar
Aces Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 6 realfagspoeng. Er mulig det blir færre etter i år. Har hørt noe om at biologi blir mindre "verdt". æsj.. jeg tenkte å ta opp biologi for å sikre meg noen "enkle poeng" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå