Gå til innhold

Spill-pc full pakke max 20 lapper

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp og noen anbefalinger!

Vurderer å kjøpe meg en ny spill pc med alt inkl (skjerm, tastatur, mus, høyttalere) til max 20k. Tenker på å bestille alle deler fra komplett og så montere dem sammen sjøl.

Bruksområde: Hovedsaklig spilling og film

Overklokking: JA hvis behov ;)

Handlevogn

Er ikke sikker på om jeg skal velge q6600 eller e6850. Hvis det ikke er alt for vanskelig å presse førstnevnte opp til 3 ghz da kan jeg like godt ta den. Kanskje noen av dere har en av de prossesorene allerede og kan komme med erfaringer? (Trengs det en bedre kjøler til 4 kjernern hvis jeg skal klokke den noe særlig?)

Når det gjelder hovedkortet så bare valgte jeg den uten noe særlig grubling. Er dette kortet stabilt eller finnes det andre bedre alternativer til dette prissegmentet? Den har ikke støtte for ddr3 så fremtidsrettet er det kanskje ikke så bra. Ang minnebrikker og strømforsyning har jeg heller ikke så stor peil på så kom gjerne med flere anbefalinger!

Btw av kabinetter valgte jeg Thermaltake armor, men hadde egentlig lyst på kandalf jaja det er jo ikke sykt store forskjellen da :hmm: - stacker kunne også vært et alternativ. Vel vel nok snakking :nei: - men jeg

Takker for alle inspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-ville tatt en annen mus, som g5 eller mx518.

-Armor kabinettet er fett og kjøler bra, og der har du plass til 8800gtx i sli i fremtiden.

-du burde ta quaden hvis du ikke skal oppgradere på lenge, og dermed en kjøler. som Zalman 9700NT/LED, vet ikke om den er bra nok for quad i lengden, men den funker bedre en BOXED kjøleren. siden Quad produserer Masse varme, tror det er dobbelt av E6600.

-eller ser det ut som er bra pc :thumbup:

Lenke til kommentar
-ville tatt en annen mus, som g5 eller mx518.

-Armor kabinettet er fett og kjøler bra, og der har du plass til 8800gtx i sli i fremtiden.

-du burde ta quaden hvis du ikke skal oppgradere på lenge, og dermed en kjøler. som Zalman 9700NT/LED, vet ikke om den er bra nok for quad i lengden, men den funker bedre en BOXED kjøleren. siden Quad produserer Masse varme, tror det er dobbelt av E6600.

-eller ser det ut som er bra pc :thumbup:

9190085[/snapback]

takker :) men hvordan er det med hovedkortet- idag er det bare et fåtall

av kort som i det hele tatt støtter ddr3. Fordi jeg tenkte å kjøpe ddr2 denne gangen og eventuelt ddr3 senere hvis ytelsen blir merkbar forbedret... hvordan er det da med disse asus korta til omtrent samme pris?

Lenke til kommentar

BUMP. Det var da lite liv her. Dere andre er også inviterte! På dette hovedkortet jeg hadde satt opp på lista - er det mulig å koble til min gamle harddisk for å overføre filer og slikt til den nye? (en 7 år gammel Maxtor 40gb, er ikke sikker på hva slags type det er, tror det er en ATA disk. )

Et spm til: Da jeg satte på en lignende harddisk på den gamle pcen mens den var i windows gjenkjente den ikke den. Jeg hadde trøbbel med det funka heller ikke før pcen hadde loadet bios heller. Men er det slikt at dagens moderne harddisker har mulighet til å oppdage en nylig insatt disk i xp uten å måtte restarte pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...