BumperSticker Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg har en del føflekker i ansiktet og på halsen som plager meg veldig, og har derfor tenkt å få dem fjernet. Men da jeg ringte til en plastikk kirurg her i bergen for å forhøre meg litt, så sa han at han skar dem bort med skalpell hvis det var i fjeset, laser ga nemlig store arr. er dette riktig? Jeg har fjernet noen føflekker på kroppen før med skalpell, og jeg har fått et stort arr på armen etter den ene. Hvis jeg blir seendes enda verre ut etterpå vet jeg ikke om jeg vil gjøre det Har noen fjernet føflekker i ansiktet , og hvordan så det ut etterpå? Og hvis noen kan anbefale en plastikk kirurg i bergen så setter jeg stor pris på det. Håper å få gjort det i neste uke Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har alltid trodd at det er skalpell som etterlater seg arr. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg fjernet selv en liten føflekk på armen en gang, men har fortsatt et stort, sjenerende arr. Vet ikke om dette hjelper deg, men men. Tenk i hvert fall over hva du gjør, siden mange arr i ansiktet er lite tiltrekkende. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 jeg er så lite attraktiv fra før av at det spiller egentlig ingen rolle. Får no bare fjerne dem og se hva som skjer Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hør med fastlegen din. Vedkommende burde komme med et litt mer nøytralt svar enn en plastisk kirurg. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 hadde en føflekk på ryggen som ble fjerna var stygt arr i mange år, nå vises det nesten ikke, ca 8-10 år siden, var med skapel. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Fjerna en "mistenksom" føflekk i nakken. Fordi den så ut som den _kunne_ blitt til kreft en dag. Brukte skalpell. Det er lenge siden nå. Har langt hår så ingen ser arret. Legen sendte ingen brev etter lab-testen så jeg går utifra at det er trygt... Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 har noen føflekker som er nærme øynene/brynene. Er redd for å få skeive øyne, sånn at det ser ut som et mislykket øyebrynsløft uff, pest eller kolera. skulle ønske jeg bare kunne se normal ut, og ikke måtte gjennom dette skitet Lenke til kommentar
Requi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 La meg spørre. Er det deg på det bildet der? :!: Hehe neida =P Spør fastlegen din om råd Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 bildet kunne nesten ha vært meg. Nytter ikke snakke med fastlegen min, hun er helt på bærtur må tenke litt til på dette tror jeg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg fikk fjerna en føflekk på halsen i sommer, blei utført av fastlegen min med skalpell det også. Så er fastlegen din på bærtur bør du virkelig få deg en ny. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 jeg har fått henvisning fra henne til en plastikk kirurg her i bergen, så det er ikke fastlegen min som skal fjerne dem Hva ville dere gjort? Ha store stygge føflekker i ansiktet, eller store stygge arr? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Bytt fastlege og snakk med den nye. Arr er forresten mye tøffere enn føflekker. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Arr er forresten mye tøffere enn føflekker. 9200230[/snapback] Enig. Har en god del føflekker i ansiktet nå, både nye og gamle, og hvis dette fortsetter kommer jeg til å bli brun til slutt. Koster det noe å fjerne føflekker? Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 En god plastisk kirurg burde fint klare fjerne et par føflekker uten at det blir noen særlig synlige arr. At det blir arr når fastlegen din tar det synes jeg ikke er fullt så overraskende. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Støtter cun her, bytt fastlege og snakk med den nye. Jeg har selv fjernet en føflekk på grunn av misstanke om kreft, dog var ikke den i ansiktet. Den ble fjernet av fastlegen min ved et lite inngrep med skalpell. Arret etter inngrepet er mindre visuelt fremtredende enn hva man kan forvente etter et slikt inngrep, men fortsatt godt synlig. Jeg ville forhørt meg med din nye fastlege om hvorvidt resultatet etter en fjerning av føflekkene vil være tilfredsstillende, kontra å bare la dem være slik de er nå. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 fjerna en stor mofo fra ryggen for noen år siden, ble gjort hos hudspesialist med scalpel, likte ikke helt hvordan det ble gjort, liker ikke sprøyter og det måtte mange stikk til for å gjøre den delen av ryggen bedøvet, tror det tok 7-10 stikk jeg, ble ikke noe arr selv om fløflekken var stor. men den har nå vokst ut igjen noe som kan skje Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Størrelsen og synligheten på arr etter kirurgisk fjerning av føflekker varierer nok ganske mye etter hvilke metoder som brukes for å fjerne dem samt hvilken størrelse og form de har. Min ble fjernet ved at man skar på skrå nedover på begge sider under føflekken (samme form som skroget på en båt), før man deretter sydde igjen sidene på vanlig vis. Jeg regner med at man kan gjøre inngrepet vesentlig mindre dersom man fjerner dem av kosmetiske hensyn. Uten å ha greie på dette vil jeg anta at man også kan bruke andre metoder for å lappe sammen området som har blitt behandlet, uten bruk av nål og tråd, og dermed ytterligere forhindre den synlige effekten av inngrepet. En prat med en seriøs fastlege, eller noen som har mer greie på kosmetiske inngrep enn jeg vil sikkert kunne gi mye bedre svar på dine spørsmål. Mener også å ha lest at man kan fjerne arr ved hjelp av en laserteknikk, noen som vet noe om dette? Hvis det funker kan jo det være et alternativ i etterkant av et eller flere kirurgiske inngrep? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Vanessa_* Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg tok selv to føflekker i fjeset som jeg har hatt flere behandlinger på for en uke siden, og nå ser det ut som det er blitt slike bittesmå dype arr.. Vil dette jevne seg ut eller bli seende bedre ut på noen måte? Selve føflekkene er borte nå.. Nå det er rødt der føflekkene var + at det er disse arrene som går innover litt. Hvis de blir seende ut slik de er nå, så lurer jeg på hvorfor hun dama ikke sa noe? Jeg regnet jo med at det ikke ble noe særlig til arr siden de ikke sa noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå