Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

fjerne føflekker - laser eller skalpell?

BumperSticker

Anbefalte innlegg

Jeg har en del føflekker i ansiktet og på halsen som plager meg veldig, og har derfor tenkt å få dem fjernet. Men da jeg ringte til en plastikk kirurg her i bergen for å forhøre meg litt, så sa han at han skar dem bort med skalpell hvis det var i fjeset, laser ga nemlig store arr.

er dette riktig?

Jeg har fjernet noen føflekker på kroppen før med skalpell, og jeg har fått et stort arr på armen etter den ene.

Hvis jeg blir seendes enda verre ut etterpå vet jeg ikke om jeg vil gjøre det

Har noen fjernet føflekker i ansiktet , og hvordan så det ut etterpå?

Og hvis noen kan anbefale en plastikk kirurg i bergen så setter jeg stor pris på det. Håper å få gjort det i neste uke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Jeg har alltid trodd at det er skalpell som etterlater seg arr. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg fjernet selv en liten føflekk på armen en gang, men har fortsatt et stort, sjenerende arr. Vet ikke om dette hjelper deg, men men. Tenk i hvert fall over hva du gjør, siden mange arr i ansiktet er lite tiltrekkende.

Lenke til kommentar

hadde en føflekk på ryggen som ble fjerna var stygt arr i mange år, nå vises det nesten ikke, ca 8-10 år siden, var med skapel.

Lenke til kommentar

Støtter cun her, bytt fastlege og snakk med den nye. Jeg har selv fjernet en føflekk på grunn av misstanke om kreft, dog var ikke den i ansiktet. Den ble fjernet av fastlegen min ved et lite inngrep med skalpell. Arret etter inngrepet er mindre visuelt fremtredende enn hva man kan forvente etter et slikt inngrep, men fortsatt godt synlig. Jeg ville forhørt meg med din nye fastlege om hvorvidt resultatet etter en fjerning av føflekkene vil være tilfredsstillende, kontra å bare la dem være slik de er nå.

Lenke til kommentar

fjerna en stor mofo fra ryggen for noen år siden, ble gjort hos hudspesialist med scalpel, likte ikke helt hvordan det ble gjort, liker ikke sprøyter og det måtte mange stikk til for å gjøre den delen av ryggen bedøvet, tror det tok 7-10 stikk jeg, ble ikke noe arr selv om fløflekken var stor. men den har nå vokst ut igjen noe som kan skje

Lenke til kommentar

Størrelsen og synligheten på arr etter kirurgisk fjerning av føflekker varierer nok ganske mye etter hvilke metoder som brukes for å fjerne dem samt hvilken størrelse og form de har. Min ble fjernet ved at man skar på skrå nedover på begge sider under føflekken (samme form som skroget på en båt), før man deretter sydde igjen sidene på vanlig vis. Jeg regner med at man kan gjøre inngrepet vesentlig mindre dersom man fjerner dem av kosmetiske hensyn. Uten å ha greie på dette vil jeg anta at man også kan bruke andre metoder for å lappe sammen området som har blitt behandlet, uten bruk av nål og tråd, og dermed ytterligere forhindre den synlige effekten av inngrepet. En prat med en seriøs fastlege, eller noen som har mer greie på kosmetiske inngrep enn jeg vil sikkert kunne gi mye bedre svar på dine spørsmål. Mener også å ha lest at man kan fjerne arr ved hjelp av en laserteknikk, noen som vet noe om dette? Hvis det funker kan jo det være et alternativ i etterkant av et eller flere kirurgiske inngrep?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Vanessa_*

Jeg tok selv to føflekker i fjeset som jeg har hatt flere behandlinger på for en uke siden, og nå ser det ut som det er blitt slike bittesmå dype arr.. Vil dette jevne seg ut eller bli seende bedre ut på noen måte?

Selve føflekkene er borte nå.. Nå det er rødt der føflekkene var + at det er disse arrene som går innover litt.

Hvis de blir seende ut slik de er nå, så lurer jeg på hvorfor hun dama ikke sa noe? Jeg regnet jo med at det ikke ble noe særlig til arr siden de ikke sa noe.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...