Capt. Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Hei! For ca en mnd siden bestillte jeg høyttalere og overgang for bruk av egne hodetelefoner fra www.siba.no,dette ble forskuddsbetalt med kort . Dette for at fruen skulle ha muligheter for å høre musikk på sin k810i når hun var i syden. Pakken kom ca en uke etterpå (selvfølgelig dagen etter hun var reist) og da inneholdt den to sett høyttalere og ingen overgang. Jeg benyttet meg derfor av angreretten og fyllte ut angrerettsskjemaet og adresserte pakken til adressen som stod i ovenfornevnte skjema. For tre dager siden tok jeg kontakt med siba for å etterlyse pengene jeg skulle ha tilbake og fikk da til svar at de skulle sjekke opp i saken. I går ettermiddag mottok jeg en mail hvor de skrev at jeg skulle få tilbake pengene når varene ble levert, Men disse ble jo returnert for tre! uker siden... Pakken ble sendt som smartpost men har selvfølgelig greid å rote vekk kvitteringen med sporingsnr Så mitt spørsmål er hva gjør jeg nå? Er pengene (800) å betrakte som tapte? Varene er jo returnert men siba sier de ikke har fått de.... Mvh Georg Endret 3. august 2007 av chief_officer Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du er nok ganske fortapt om du ikke klarer å finne frem kvitteringen. Du har nemlig da ingen måte å bevise, selv om du normalt skulle kunnet det, at du faktisk har sendt noe. Lenke til kommentar
zand Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja, det er din oppgave som forbruker å kunne bevise at du faktisk har sendt varen i retur. Kan du ikke det ligger du litt tynt an. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 finner de pakken din så tar nok siba kontakt. men hvis posten har mistet pakken di, og du ikke finner sporingsnr, så er det ok ikke mye håp dessverre. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ja, det er din oppgave som forbruker å kunne bevise at du faktisk har sendt varen i retur. Kan du ikke det ligger du litt tynt an. 9192222[/snapback] Ja, er redd for det.. Har vært i kontakt med posten også så de skulle sjekke saken.. Så får man bare håpe.. Bare glad det ikke var noe veldig dyrt som feks en tlf.. Men hvilke rettigheter har man ovenfor posten i et sånnt tilfelle da? Man har jo betalt for å få utført en tjeneste.. Ikke så farlig i mitt tilfelle, men det skjer vel med mer verdifulle pakker også.. Mister man kvitteringen med sporingsnummeret så er man altså fortapt? Uansett, takk for svar folkens Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 jepp, har du sendt pakken som vanlig brevpost uten noe sporing så er pakken tapt. Men er det derimot sporingsnr så kan du rette krav mot posten. Litt usikkert hvordan det er nå det er privatkunde som sender, og hvordan verdien settes utifra det. Hvis vi (der jeg jobber) sender ut en pc til 8000,- f,eks, og posten roter den evkk eller noen på posten stjeler den, så får vi igjen pengene fra posten. Vi har jo all info på hva som var i pakken, og vekten og verdien Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Ser man det... kom mail fra siba idag at de har mottatt returvarene nå så det løste seg.. litt rart at det tok i underkant av 4 uker, men det løste seg ihvertfall.. Så får man bare huske på å ta bedre vare på sporingsnr neste gang Takk for svar folkens!! Endret 3. august 2007 av chief_officer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå