Gå til innhold

Partibarometer for august 2007

Hvem ville fått din stemme om det var stortingsvalg i dag?  

222 stemmer

1. 1. Hvem ville fått din stemme om det var stortingsvalg i dag?

• Demokratene [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%]
      2
    • Det Liberale Folkeparti [ 5 ] [3.82%] [ 5 ] [3.70%] [ 3 ] [2.22%]
      7
    • Fremskrittspartiet [ 33 ] [25.19%] [ 40 ] [29.63%] [ 32 ] [23.70%]
      59
    • Høyre [ 22 ] [16.79%] [ 27 ] [20.00%] [ 22 ] [16.30%]
      35
    • Kristelig Folkeparti [ 2 ] [1.53%] [ 1 ] [0.74%] [ 3 ] [2.22%]
      2
    • Kystpartiet [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%]
      0
    • Pensjonistpartiet [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%]
      1
    • Rødt [ 12 ] [9.16%] [ 14 ] [10.37%] [ 14 ] [10.37%]
      20
    • Senterpartiet [ 2 ] [1.53%] [ 2 ] [1.48%] [ 0 ] [0.00%]
      5
    • Sosialistisk Venstreparti [ 9 ] [6.87%] [ 10 ] [7.41%] [ 11 ] [8.15%]
      20
    • Venstre [ 11 ] [8.40%] [ 10 ] [7.41%] [ 18 ] [13.33%]
      25
    • Norges Kommunistiske Parti [ 1 ] [0.76%] [ 0 ] [0.00%] [ 0 ] [0.00%]
      1
    • Det Norske Arbeiderparti [ 13 ] [9.92%] [ 12 ] [8.89%] [ 20 ] [14.81%]
      23
    • Kristent Samlingsparti [ 0 ] [0.00%] [ 1 ] [0.74%] [ 1 ] [0.74%]
      2
    • Miljøpartiet De Grønne [ 7 ] [5.34%] [ 2 ] [1.48%] [ 2 ] [1.48%]
      6
    • Blankt [ 7 ] [5.34%] [ 7 ] [5.19%] [ 4 ] [2.96%]
      5
    • Ville ikke stemt [ 4 ] [3.05%] [ 3 ] [2.22%] [ 3 ] [2.22%]
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Partiene i Norge er generelt i det store og hele veldig like. Men H er jo hovedfiende nr. 1 for AP og de andre sosialistiske partiene. FrP tar ingen seriøst i den politiske diskusjonen, men de er farlige fordi de får mange stemmer fra hønsehuer. V og SV har best miljøpolitikk av de store partiene.

KrF kan holde seg i kjerka.

Lenke til kommentar
Hva er så bra med venstre? Ser de er på enorm frammarsj. Utslagsgivende kampsaker?

9202627[/snapback]

Vel nå svinger jo målingene noe enormt, men hvis det ligger noe bak ville jeg tippe det kommer av at Unge Venstre har vært flinke til å komme i media i det siste. Og når når Venstre er et av de få partiene som kjører en omsorgsfullpolitikk mot prostituerte og narkomane er det mulig dette har fått noen til å se mer på hva Venstre har å by på. I tillegg ønsker jo Venstre å lovligjøre fildeling, ulovliggjøre DRM og fri sampling noe som kanskje er viktig for mange brukere her.

EDIT: +at Ventre har jo alltid vært et miljøparti, og i disse miljøtider kan det hende Venstre tiltrekker seg litt velgere.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Første gang jeg har stemt noe annet enn Arbeiderpartiet :ohmy:

Venstre

9190004[/snapback]

Hva er så bra med venstre? Ser de er på enorm frammarsj. Utslagsgivende kampsaker?

9202627[/snapback]

Jeg tror nok som JonT at dette har noe med saken å gjøre:

Venstre vil forby DRM, gi fri fildeling til privat bruk, fri sampling og kortere opphavsrett i kommersielle sammenhenger. Jeg tror det er noe som slår godt an her på forumet.

Lenke til kommentar

"jeg tror nok som JonT at dette har noe med saken å gjøre:

Venstre vil forby DRM, gi fri fildeling til privat bruk, fri sampling og kortere opphavsrett i kommersielle sammenhenger. Jeg tror det er noe som slår godt an her på forumet."

Funker dårlig når partiet stemmer ja til Eu lovgivning som tilsier at det de nettopp sa ja til blir gjort ulovlig. Nei, Rødt er tingen. Norges første og eneste parti for fri kultur gjennom fildeling.

Lenke til kommentar
FrP tar ingen seriøst i den politiske diskusjonen, men de er farlige fordi de får mange stemmer fra hønsehuer.

Hvorfor er FRP så store da siden du mener ingen tar dem seriøst i den politiske diskusjonen da?? Vel bedre og være hønsehue enn og være hjernedød og stemme på de mongoene som sitter og ikke vet hva de driver med da... :tease:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

9202627[/snapback]

Et hakk mer liberalt enn Arbeiderpartiet. Sosialliberalisme er den gylne middelvei :cool:

9202891[/snapback]

Du vil bare stikke den *litt* inn. :whistle:

Lenke til kommentar
Full liberalisme har jeg ingenting til overs for. Hvis Norge hadde blitt et DLF-samfunn, hadde jeg flykta over alle hauger.

9244968[/snapback]

Selv om jeg befinner meg godt inne på høyresida, så er jeg litt enig med deg her. En eller annen form for sikkerhetsnett bør samfunnet ha. Selv om argumentet fra libertarianerne er at folk må ha ansvar for seg selv og sin egen økonomi, så vil det alltid være uskyldige individer i de uansvarliges omgangskrets som vil ta skade av et slikt samfunn. Da snakker jeg f eks om barna til dem som ikke har betalt ørten forsikringer for barnets helse. Jeg mener at en av samfunnets viktigste oppgaver er å sørge for grunnleggende trygghet for dets borgere. Dessverre så ser jeg ikke dette i DLF sin politikk.

Sosialliberalismen derimot, som er standard på norsk høyreside, har jeg sympati for. :)

Endret av VikingF
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...