-Gud- Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei alle sammen! Jeg har nå i en lengre periode hatt problemer med datamaskinen min. Problemene består av at windows avslutter seg selv på helt tilfeldige tidspunkter og at nettleseren min (firefox) avlsutter seg når jeg er på sider som krever flash eller noen ganger java. Idag installerte jeg Elite Antikeylogger som oppdaget noe som het "SPTD.SYS" som den oppfattet som spyware. Det står at SPTD.SYS er en "Module that seems to be capturing system info (Files and processes monitoring)". Jeg googlet litt og fant ut av at det er mange som har hatt problemer med SPTD.SYS. Er dette noe jeg burde slette fra systemet mitt? Kommer det til å ha noen konsekvenser for windows? Takk for svar. - Pcen Lenke til kommentar
-Gud- Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Når jeg sier at dataen avlsutter segselv så mener jeg at alle programmer avsluttes og jeg får opp en "blåskjerm". Trenger dere mer informasjon? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 SPTD.SYS hører vel til deamon tools Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ja SPTD.SYS er en fil fra deamon tools. Så kan bli konflikt med usb-device sate drivere. http://www.kkaf.net/sptdfix.htm http://www.daemon-tools.cc/dtcc/system-han...sptd-t9789.html Lenke til kommentar
-Gud- Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har blokkert SPTD.SYS med Elite Antikeylogger og problemene har holdt opp såvidt jeg kan se. Tror dere at det kommer til å ha noen konsekvenser hvis jeg fjerner det totalt fra systemet? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Det vil jo bli problemer for Daemon Tools, da i tilfelle. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Nå må prøve det i den første liken jeg ga deg. Fjener SPTD.SYS vil selvfølgelig ikke daemon tools virke. Endret 2. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå