Gå til innhold

Bildekritikk: Sinnssyk Ugle

_ART_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er alt for mørkt og det er for mange skygger på ansiktene, spesielt på han i grønn genser. Det kan hende det er meningen, men jeg tror det hadde blitt bedre dersom du hadde tilgang på et par blitzer.

Det blir forøvrig kult å se de spille i Parken.

Edit: Noen kom visst før meg :hrm:

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Som sagt så var det ikke et planlagt bilde i en kontrollert setting. Lyset kommer fra kveldssola. Originalbildet ser på ingen måte slikt ut. Jeg har bare dratt hardt i spakene i ps :roll:

Syntes det ble litt fint med skyggene som delte ansiktene i to.

Lenke til kommentar

Altså; Mørke bilder kan være virkelig på sin plass, også som promobilde for et band. Jeg synes imidlertid det ikke er noen unnskyldning for å ha store områder med SORT. Og spontanitet, som du tar deg i forsvar med her- det er i såfall det som skiller deg fra de som kan dette.

Med littegranne planlegging ville du både kunne ha tatt dette, OG fått med deg (sannsynligvis) en haug bilder som både var overraskende og knakandes bra.

Lenke til kommentar

Tar meg ikke i forsvar med noe som helst. Jeg bare forklarer bakgrunnen for hvordan bildet ble tatt. Bildet som ble vurdert til trykk ser på ingen måte slikt ut. Dette er et eksperiment utenfor det jeg vanligvis gjør i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

Bildet ble for mørkt som andre her påpeker. Kan sikkert være kult at halve ansiktet legges i skygger, men ikke på bekostning av at den totale lysmengden i bildet reduseres. I tillegg syns jeg bandmedlemmene inntar en noe kjedelig positur, ja nesten som et familiebilde. Komposisjonen er heller ikke særlig orginal, blir som et oppstillingsbilde. Sorry for den negative omtalen, men det er ihvertfall ærlig.

Lenke til kommentar

Synes synd på ham i grønn genser - han forsvant i skyggen.

Ellers er det bare tull det de andre sier om at det er for mørkt. Dette er et bandbilde, ikke et studioportrett!

Men jeg synes kanskje at det er litt for mye trestamme, og at den trekker blikket vekk fra gutta. Den er jo ru og dominerende og skarp..

Lenke til kommentar
Synes synd på ham i grønn genser - han forsvant i skyggen.

Ellers er det bare tull det de andre sier om at det er for mørkt. Dette er et bandbilde, ikke et studioportrett!

Men jeg synes kanskje at det er litt for mye trestamme, og at den trekker blikket vekk fra gutta. Den er jo ru og dominerende og skarp..

9193910[/snapback]

Men hvem har sagt at bandbilder skal være mørkere enn andre bilder?

Lenke til kommentar

Men hvem har sagt at bandbilder skal være mørkere enn andre bilder?

9194556[/snapback]

Ingen. Men alle bilder kan være mørke, dersom det er en effekt som gir det riktige uttrykket.

Det er lett å gå seg vill i histogrammer og fokuspunkter når bildet er noe mere enn en teknisk øvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...