smurfeklubben Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg lurer på hvordan man får installert "terminal server" i XP. Har to maskiner i et nettverk og ønsker å kunne koble direkte til den andre maskinen (feks skrivebordet). Er det eventuelt noen annen måte som det kan gjøres på? (Jeg snakker ikke om fildeling) Vennlig Hilsen Latsmurfen;) Lenke til kommentar
steinih Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 kan du ikke bruke remote desktop connection som allerede finnes i XP da? /steinih :-) Lenke til kommentar
smurfeklubben Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 For heller ikke brukt remote desktop connection av en eller annen grunn. Når jeg prøver å koble opp står maskinene bare å søker men det skjer ingenting. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 For heller ikke brukt remote desktop connection av en eller annen grunn. Når jeg prøver å koble opp står maskinene bare å søker men det skjer ingenting. Brannvegg? Ellers så kan du jo prøve VNC. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 har du husket å huke på "Allow users to connect to this computer" på maskinen du skal koble til? Denne finner du under Start, Settings, System, og remote. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 For heller ikke brukt remote desktop connection av en eller annen grunn. Når jeg prøver å koble opp står maskinene bare å søker men det skjer ingenting. - Må ha XP-Pro (evt. Win2000 server) - tcp og udp port 3389 åpen - må ha bruker med passord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå