FuzzFuet Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Hei Bestiller snart mitt første vannkjølingsett fra Sidewinder. Men lurer på hvilken slange jeg burde gå for Skal ha 1/2"ID men det er 3 OD og velge mellom: Tygon R3603 1/2" ID 5/8" OD Tygon R3603 1/2" ID 11/16" OD Tygon R3603 1/2" ID 3/4" OD Er det samme hva jeg velger? Med tanke på ytelse og støy. Blir sikkert disse delene: Endret 1. august 2007 av LockNess Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 OD-en har ikke noe å si på støyen, bare fleksibilitet, og styrke. For tykk blir uhåndterlig, for tynn kan kollapse lettere. Kanskje den i midten? Uansett, Tygonslanger is the shit Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ok, takk Men mener du at kollapse er det samme som knekk? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nesten. Men det er større sannsynlighet for knekk i et lukket vannkjølingssystem (Det var vel egentlig det jeg mente) Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 LockNess, hvis du har noen Kroner ekstra, anbefaler jeg heller D-Tek sin FuZion CPU blokk. Brukte *mye* tid på å sammenligne den og Swiftech sin Apogee GTX. "Out of the box" er D-Tek'en en av (hvis ikke) markedets beste CPU blokker i disse tider. Har hørt at GTX'en sin bakplate er litt bøyd i enkelte tilfeller, og at den må lappes for å nå de noenlunde lavere temp'ene som D-Tek'en stiller med. Ellers har jeg så å si samme komponenter som deg for øyeblikket, bare med GPU blokk i tillegg. Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) skillnaden är som följer: om din pump klarar 400l/t så innebär det att i ett system med 5mm rör strömmar vattnet fortare än i ett system med 10 mm rör. vad det gäller vattenblock: jag har provat det ena med det andra (lite av en kylfreak, kör nu med ett vapochill EX II kylt vattensystem från tt) ..min slutsats är (jag har labbat en del med dessa här tingena här) att det handlar om prefferenser och det enbart. det som är viktigare är att få en pump som man kan ställa genomströmmingen på och en tank i metall. metall tanken behöver du därför att nästa steg är lätt att försöka skruva fast ett peltier- element eller två, på tanken jag kör med tt block på cpu (intel qe6600) 18°, mina graffar (asus 8800 gtx i sli) 40° respektive 35°, nb (asus striker extreme) 35°, 150 gigs raptors (fyra stycken) 20° och ett cpu block mot min vapochill. jag ser inte några hinder för att bruka andra produkter, skillnaderna är små och oftast bara tekniska, som hur du fäster rören till blocken... Endret 3. august 2007 av qu1et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå