Gå til innhold

Sunbeam Rheobus

Anbefalte innlegg

Som det står i artikkelen, gir rheobusen ut 12V. Det skulle ikke by på problemer å koble Titan-viftene til den. Restriksjonen er 20 Watt totalt, ikke noe annet. Du kan koble til hva som helst så lenge det kjører på 12 Volt likestrøm og ikke trekker mer enn 20 Watt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt til å kjøpe en slike enn, ja.. .men det spørs om man kan skifte fargen på ledsene... vil ikke ha røde, men helst uv og blåe, eller grønne å blåe... synes det stod noe i teksten om at man kunne velge hva slags farge på ledsene, men forstod det ikke helthva som ble forklart i testen... :oops:

Lenke til kommentar

Du kan velge om du vil ha rødt eller blått lys når viftene går sakte. Dersom du velger blått lys når viftene går sakte, vil lyset skifte til rødt når du skrur opp hastigheten over et visst punkt. Led'ene som følger med er rød/blå, altså to farger i ett. Tror nok du kan skifte ut slik at du får rød/grønn e.l, men da må du passe på at voltstyrken er korrekt.

Lenke til kommentar

Ja da skal jeg være den første her til å rapportere om elektronisk feil på Sunbeam Rheobus. Fikk pakke fra Microplex i dag, med diverse ledning og en rheobus. Det første jeg oppdaget etter å ha montert inn LED'sene var at den ene lyser konstant uavhengig om den kanalen er på eller ikke. Jeg byttet LED på kanalen, men samme resultat. Derfor valgte jeg å koble ei harddiskvifte som bestandig skal kjøres på den kanalen. Men nå i kveld har enda en LED bestemt seg for å ikke slokne når jeg vrir kanalen helt av... Jeg mistenker en av de to IC'ene som inneholder operasjonsforsterkere som synder, men vet ikke. :-?

Noen som har erfart lignende feil? Jeg hadde håpet at jeg slapp å skru den ut av kabinettet å returnere den, litt praktiske årsaker til akkurat det. Har nemlig klipt av noen kontakter der inne... :grumpy:

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål: har du skrudd HELT av, slik at du hører et lite "klikk"? ;)

Det er ikke umulig at du har fått et produkt med feil på en av IC'ene. Er LED'ene rett ved siden av hverandre? Altså: er det de to til venstre eller de to til høyre?

Lenke til kommentar
Ja da skal jeg være den første her til å rapportere om elektronisk feil på Sunbeam Rheobus. (...) Det første jeg oppdaget etter å ha montert inn LED'sene var at den ene lyser konstant uavhengig om den kanalen er på eller ikke.

Og da må jeg dessverre bare slenge meg på her... LED nr 3 lyser konstant, uansett om den er slått av. :(

Du har vel ikke hørt noe fra Sunbeam, Yummy? :roll:

Dette er jo forsåvidt ikke noe stort problem for meg, jeg kan jo koble CPU-vifta på her, og jeg har ikke noen planer om å slå den av. :wink:

Men irriterende er det jo uansett...

Lenke til kommentar

Dette er jo forsåvidt ikke noe stort problem for meg, jeg kan jo koble CPU-vifta på her, og jeg har ikke noen planer om å slå den av. :wink:

Apropos kobling av CPU-vifta på Rheobusen:

Det hadde jo vært kjekt å hatt litt kontroll over om vifta går eller ikke, så spørsmålet mitt er som følger: Går det an å KUN koble på ledningen for turtallet til en viftekontakt på hovedkortet, mens de to andre ledningene er koblet til Rheobusen?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Uhm, newsflash, det er faktisk Sunbeam det er snakk om hele veien. Den har nå kommet i ny utgave med 3 pins molex-terminaler, og skikkelig (stygg imho) front. Genial kontroll over viftene , men de kunne spart seg den flashy fronten og LED'ene er PLAGSOMT lyse. Men smak og behag. ;)

Edit: Litt av en bump btw. ;)

Lenke til kommentar

Yup, det er den nye revisjonen som er i salg. Må si meg enig med dere ang. fronten - but then again: det er jo sjitænkelt å fikse det med et av dine egne frontdeksler. ;)

De LED'ene er faktisk plagsomt sterke, ja. Men det er relativt enkelt å gjøre noe med det - litt hvit hobbymaling av den transparente sorten, så er problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...