Gå til innhold

Rart varme problem i ny Lian Li kasse.

MistaWu

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått snekra sammen det nye Lian Li PCV2100APLUSII med vannkjøling osv. Men jeg har problemer med å bli kvitt varme fra skjermkort / chipset (tror jeg).

CPU Temp ligger på rundt 30-35 grader idle, så det skulle være ok. Men skjermkortet ligger rundt 70-75 grader idle (veit ikke hva load temp er, men regner med at det er en del mer). System tempen syns jeg også er ganske høy, rundt 45 grader.

Har satt opp viftene til å blåse som på bilde under, har prøvd å snu viftene på radiatoren uten at det hjalp noe.

Hovedkort: EVGA 680i SLI

Skjermkort: Gainward 8800GTX

CPU: Core2Duo X6800

Viftene er mist 120mm (1050 rpm).

Spiller Company of Heroes en times tid, så tryner pc'en. Da ligger mcp temp på godt over 70 grader og system tempen er rundt 50. Viftene bak cpu og forran skjermkortet pumper ut skikkelig varm luft.

Noen lure forslag til hva problemet er? (CPU / Ram kjører stabilt i orthos leeeeeeeenge).

post-5544-1185995379_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snu viftene nederst så radiatorviftene trekker luft inn og den grelle blå viften suger den varme luften ut. Har du liten plass under kabinettet, kan du alltid sette den på noen bein eller noe. Kanskje også snu den blå viften i bakkant av kabinettet. Varm luft synker ikke, og derfor bør du heller la kald luft komme inn så lavt som mulig, og la det som er i toppen suge ut det som har steget.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...