oyvroe Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei.. Jeg skal legge ut en asp web applikasjon ut på mitt domene. Jeg har kopiert hele mappen med asp filene til inetpub og wwwroot. Jeg kjører applikasjonen lokalt på http://localhost/test/default.aspx noe som funker helt greit.. men når jeg skal vise sidene på mitt domene blir det problemer etter at jeg har lastet opp mappen med filene via SmartFTP. Jeg får en server error i web config fila ved connectionstring. (jeg har ingen database i applikasjonen....det er bare en test for å få vist en default.aspx side) Noen som har peiling her? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det første du må finne ut er om serveren du laster opp til faktisk støtter ASP.NET. ASP og ASP.NET er to vesentlig forskjellige ting, og filendelser .aspx tilhører ASP.NET: Videre er det nødvendig å evt. sjekke om serveren støtter språket applikasjonen er skrevet i, men det skal være mulig å få ut av en feilmelding isåfall. Det er videre nødvendig med feilmeldingen du får, og evt. hvilke linjer feilmeldingen kommer på. Lenke til kommentar
oyvroe Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Det første du må finne ut er om serveren du laster opp til faktisk støtter ASP.NET. ASP og ASP.NET er to vesentlig forskjellige ting, og filendelser .aspx tilhører ASP.NET: Videre er det nødvendig å evt. sjekke om serveren støtter språket applikasjonen er skrevet i, men det skal være mulig å få ut av en feilmelding isåfall. Det er videre nødvendig med feilmeldingen du får, og evt. hvilke linjer feilmeldingen kommer på. 9189406[/snapback] Serveren støtter ASP.NET 2.0. Feilmeldingen er som følger: Server Error in '/' Application. -------------------------------------------------------------------------------- Parser Error Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately. Parser Error Message: Could not load type '_Default'. Source Error: Line 1: <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %> Line 2: Line 3: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> Source File: d:\home\oyvindrn\www\default.aspx Line: 1 -------------------------------------------------------------------------------- Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2407; ASP.NET Version:1.1.4322.2407 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har du lastet opp Default.aspx.cs også? Lenke til kommentar
oyvroe Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Har du lastet opp Default.aspx.cs også? 9191235[/snapback] Ja Lenke til kommentar
oyvroe Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Har du lastet opp Default.aspx.cs også? 9191235[/snapback] Ja 9194750[/snapback] Har funnet ut av det. Serveren var rett og slett ikke klargjort for ASP.NET 2.0. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det ville kanskje vært det FØRSTE jeg ville sjekket... Lenke til kommentar
serverside Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Dersom dette er en webapplication så må du laste opp bin mappen. Der ligger .dll-filen som har den kompilerte koden. Dersom det er en website må du laste opp codebehind-filene også. De er typisk .cs (C#) eller .vb (VisualBasic) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Dersom dette er en webapplication så må du laste opp bin mappen. Der ligger .dll-filen som har den kompilerte koden. Dersom det er en website må du laste opp codebehind-filene også. De er typisk .cs (C#) eller .vb (VisualBasic) 9242205[/snapback] Han har allerede svart på at han har lastet opp Default.aspx.cs, så dette var vel relativt unødvendig informasjon. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Poenget mitt er å si at det er forskjell på en webapplication og en website. En webapplikasjon kompileres til en dll-fil mens en website kompileres "on the fly". I VS.NET 2005 er website default hvis du ikke har installert SP1. I VS.NET 2001/2003 er det ikke noe som heter website. Med en webapplikasjon trenger man ikke (og bør heller ikke!) laste opp kode-filene (*.cs). Dermed trenger man ikke å legge ut all kildekoden på webserveren. Dersom du gjør endring i codebehind-filene er det bare å kompilere og laste opp .dll-filen. Bare sånn til info for de som ikke visste, men det gjorde tydeligvis du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå