Gå til innhold

Atheist Call to Arms: YouTube-eksperiment

Anbefalte innlegg

En gruppe ateister på YouTube har satt i gang med et lite eksperiment:

http://www.youtube.com/watch?v=HfO-jWXL4pM

The plan is as follows. On the 1st of August at 16:00 EST, that's 21:00 GMT, and 22 :00 CET, please go to dendrophilian's channel, and view, rate, comment and favourite the most recently posted video, which will be a copy of "Hi there, I'm God". With good initial ratings, and views, it should be quickly picked up elsewhere.

Videoen er her:

http://www.youtube.com/watch?v=Zjctg9CjkGg

Planen er altså å skape oppmerksomhet rundt denne videoen ved at man organiserer ateister så de får videoen opp på topplistene. Dette gjør man ved å kommentere, gi karakter, sende videosvar og legge til i favorittene sine.

Hva tror folket her? Vil dette fungere?

Han som står bak videoen som er så heldig at han får være den som eksperimentet blir utført på er visst norsk også!

Det blir spennende å se hvor dette fører hen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, han provoserer bare som faen. Har gått i barnehage, barne og ungdomsskole med han, og dette er vel ganske greit typisk han.

Er jo litt artig å se at han faktisk nå har fått all den oppmerksomheten han higer etter, og at han faktisk blir tatt dønn seriøst av så mange.

Nå gidder jeg ikke lage en biografi om han, da jeg ikke kjenner han så godt lengre (samt at jeg ikke vil skrive ting om folk som kan oppfattes som sensitiv informasjon (for dem) uten at de nødvendig vis vet om det). Uansett:

Han har alltid vært litt opptatt av oppmerksomhet, og har utført mange "stunts". Han ble plutselig homofil for 1-2 år siden, og flyttet inn med en kar på over 30, som kanskje forklarer litt av meningene i videoene hans.

Lenke til kommentar

Det samme skal visst gjøres med andre ateisters videoer i fremtiden. Resultatet av denne testen:

#67 - Most Viewed (Today)

#18 - Most Viewed (Today) - People & Blogs

#6 - Top Rated (Today)

#1 - Top Rated (Today) - People & Blogs

#33 - Top Rated (This Week)

#8 - Top Rated (This Week) - People & Blogs

#60 - Top Rated (This Month) - People & Blogs

#1 - Most Discussed (Today)

#1 - Most Discussed (Today) - People & Blogs

#5 - Most Discussed (This Week)

#2 - Most Discussed (This Week) - People & Blogs

#59 - Most Discussed (This Month)

#16 - Most Discussed (This Month) - People & Blogs

#5 - Top Favorites (Today)

#2 - Top Favorites (Today) - People & Blogs

#66 - Top Favorites (This Week)

#13 - Top Favorites (This Week) - People & Blogs

#1 - Most Responded (Today)

#3 - Most Responded (This Week)

#10 - Most Responded (This Month)

#36 - Most Responded (All Time)

Ikke så ille vel?

Lenke til kommentar
Ateisme er ingen unnskyldning for elendig humor. :thumbdown:

9190866[/snapback]

Nei, men jeg tror ikke det var intensjonen heller.

For å si det sånn, han provoserer bare som faen. (...)

Er jo litt artig å se at han faktisk nå har fått all den oppmerksomheten han higer etter, og at han faktisk blir tatt dønn seriøst av så mange.

(...) Han har alltid vært litt opptatt av oppmerksomhet, og har utført mange "stunts". Han ble plutselig homofil for 1-2 år siden, og flyttet inn med en kar på over 30, som kanskje forklarer litt av meningene i videoene hans.

9194797[/snapback]

Så du avfeier ham med ad hominem - at det er kun er et ønske om oppmerksomhet, eller muligens en personlig vendetta mot en homofobisk kirke (som for meg er nokså forståelig), som hovedsaklig står bak? Det kan ikke bare være at han ønsker å sette kristendommen i debatt?

Uansett er det først og fremst argumentene i budskapet som ble brakt fram i videoen, og hvilken effekt dette vil ha for folket (les trådstarters innlegg), som er relevante, og ikke eventuelle motiver for aksjonen - uavhengig av hvor interessant sistnevnte måtte være. Kan du i det hele tatt motsi noe av det som nevnt i klippet? Nei? Er det derfor du gikk etter ham på den måten?

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Du kjenner jo ikke vedkommende, så du kan jo si det du vil. Budskap eller ei, det er inget budskap i filmen. Det er kun et skrik om oppmerksomhet. Jeg kjenner vedkommende, eller gjor det i allefall før. Og kan faktisk si at det der e fullstendig TULL fra hans side.

Lenke til kommentar
Du kjenner jo ikke vedkommende, så du kan jo si det du vil. Budskap eller ei, det er inget budskap i filmen.

9196810[/snapback]

Nei, jeg gjør ikke det, men det gjør vel heller ikke majoriteten av seerene? Emnet i tråden er, som tidligere påpekt, hvilken effekt dette har for folket, og, har følgelig nokså lite å si med hvilken intensjon han enn måtte ha, med mindre det blir gjort kjent. Dette er uansett irrelevant for hvorvidt han er korrekt eller ei.

Greit nok, jeg innrømmer jeg ordla meg litt klønete med å benytte termen "budskap"; hva jeg mente var hva enn folk måtte tolke det til, ikke hva han nødvendigvis ønsket å ytre.

Lenke til kommentar
Ateisme er ingen unnskyldning for elendig humor. :thumbdown:

9190866[/snapback]

Nei, men jeg tror ikke det var intensjonen heller.

For å si det sånn, han provoserer bare som faen. (...)

(...) Han har alltid vært litt opptatt av oppmerksomhet, og har utført mange "stunts". Han ble plutselig homofil for 1-2 år siden, og flyttet inn med en kar på over 30, som kanskje forklarer litt av meningene i videoene hans.

9194797[/snapback]

Så du avfeier ham med ad hominem - at det er kun er et ønske om oppmerksomhet, eller muligens en personlig vendetta mot en homofobisk kirke (som for meg er nokså forståelig), som hovedsaklig står bak? Det kan ikke bare være at han ønsker å sette kristendommen i debatt?

Uansett er det først og fremst argumentene i budskapet som ble brakt fram i videoen, og hvilken effekt dette vil ha for folket (les trådstarters innlegg), som er relevante, og ikke eventuelle motiver for aksjonen - uavhengig av hvor interessant sistnevnte måtte være. Kan du i det hele tatt motsi noe av det som nevnt i klippet? Nei? Er det derfor du gikk etter ham på den måten?

9196145[/snapback]

"Gikk etter ham på den måten?" - hva menes med det? Mente altså at det var teit at denne ateistgjengen faktisk lager et stort sirkus av en som tydeligvis bare vil provosere og skape litt røre.

Lenke til kommentar
Han ble plutselig homofil for 1-2 år siden, og flyttet inn med en kar på over 30, som kanskje forklarer litt av meningene i videoene hans.

9194797[/snapback]

Jeg synes han har elendig humor i videoen og at den var særdeles teit, men hva i helvete har det der med saken å gjøre?

Hva faen forklarer det om meningene hans på noensomhelst måte?

Det der er enkelt og greit bare homohets godt kamuflert. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Han ble plutselig homofil for 1-2 år siden, og flyttet inn med en kar på over 30, som kanskje forklarer litt av meningene i videoene hans.

9194797[/snapback]

Jeg synes han har elendig humor i videoen og at den var særdeles teit, men hva i helvete har det der med saken å gjøre?

Hva faen forklarer det om meningene hans på noensomhelst måte?

Det der er enkelt og greit bare homohets godt kamuflert. :thumbdown:

9197601[/snapback]

Vel, forklarer en masse, men det er kanskje litt for internt. Uansett, det som er, er at han aldri har oppført seg helt 'standard' og da han plutselig "over natta" var blitt homofil snakka han heller aldri om homofile, rettighetene demmes. Eller, egentlig ikke om noen ting som helst, og det jeg prøver (trøtt som jeg er) å komme fram til er at han til en viss grad spiller på sexualiteten sin for å fremme ateist-saken (egentlig rakker han bare ned på religioner...).

Så den setninga mi var kanskje mer forvirrende enn forklarende, det kan jeg innrømme. Forøvrig tok du det ut av kontekst, da det skulle være relatert til "stuntsa" hannes, som jeg liker å kalle det.

Han er god til å skape blest om seg selv, og da hadde det jo passa bra om han faktisk kom med noen gode argumenter i videoene imellom 'utblåsningene' (virker ikke som denne ateistrgruppa bryr seg så veldig, all PR er vel god PR?).

Forresten, hvordan du kan få den setninga til å bli homsehets er utenfor min fatning. Kunne like godt sagt "han ble plutselig nekrofil og flytta inn med en annen nekrofil på 30 år (er vel ikke så vanlig med 16-17-åringer som flytter sammen med folk som er dobbelt så gammel? Ei heller at de velger å plutselig skape masse blest om legningen sin ("se på meg, jeg er etellerannetsomikkeersåveldigvanlig-o-fil").

Edit: aadnk, det siste avsnittet kan vel gå som svar til deg også. Er liksom for å forklare disse innfallene. Og ja, youtube-publikumet vet jo selvfølgelig ikke hva som muligens egentlig er bak disse videoene, men hva skader det vel at jeg som kjenner karen uttaler meg (sier ikke at han over hodet ikke er interessert og faktisk er opptatt av ateisme samfunnsnormer og roller, men er da litt tydelig at her vil man provosere littegran ;) )

Edit 2: For å gå tilbake til topic, så tror jeg dette vil dabbe av om det ikke kommer flere videoer - ateistene ville nok aldeles ikke kunne gjort dette uten en sånn "sjokkerende" video. Selv om de skulle klare å få flere folk til å se den, tviler jeg på at de klarer å rekruttere så veldig mange nye ateister. Idéen er grei, vil si det fungerer litt på samme måte som avisforsider (spesielt tabloidene), og hele blikkfang-greia. Derimot, vil jeg personlig tro at folk flest ser videoene hans for "showet" sin del, og hvordan han pakker inn de meningene han eventuelt måtte ha, samtidig som han provoserer folk/"utfordrer" normene i samfunnet vårt (se for eksempel videoen hans om pedofili).

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Vel, forklarer en masse, men det er kanskje litt for internt. Uansett, det som er, er at han aldri har oppført seg helt 'standard' og da han plutselig "over natta" var blitt homofil snakka han heller aldri om homofile, rettighetene demmes. Eller, egentlig ikke om noen ting som helst, og det jeg prøver (trøtt som jeg er) å komme fram til er at han til en viss grad spiller på sexualiteten sin for å fremme ateist-saken (egentlig rakker han bare ned på religioner...).

Så den setninga mi var kanskje mer forvirrende enn forklarende, det kan jeg innrømme. Forøvrig tok du det ut av kontekst, da det skulle være relatert til "stuntsa" hannes, som jeg liker å kalle det.

Han er god til å skape blest om seg selv, og da hadde det jo passa bra om han faktisk kom med noen gode argumenter i videoene imellom 'utblåsningene' (virker ikke som denne ateistrgruppa bryr seg så veldig, all PR er vel god PR?).

Forresten, hvordan du kan få den setninga til å bli homsehets er utenfor min fatning. Kunne like godt sagt "han ble plutselig nekrofil og flytta inn med en annen nekrofil på  30 år (er vel ikke så vanlig med 16-17-åringer som flytter sammen med folk som er dobbelt så gammel? Ei heller at de velger å plutselig skape masse blest om legningen sin ("se på meg, jeg er etellerannetsomikkeersåveldigvanlig-o-fil").

9197685[/snapback]

Nå graver du din egen grav raskere en Gud i den moderne tidsalder.

Sammenligner du homofili med nekrofili? :lol:

Poenget er at du bruker hans seksualitet som et argument mot hans troverdighet: Han ble homo på en "suspekt" måte, ergo teller ikke meningene hans.

Brilliant logikk.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Nå graver du din egen grav raskere en Gud i den moderne tidsalder.

Sammenligner du homofili med nekrofili? :lol:

Poenget er at du bruker hans seksualitet som et argument mot hans troverdighet: Han ble homo på en "suspekt" måte, ergo teller ikke meningene hans.

Brilliant logikk.

9197825[/snapback]

Svært som vi skulle vinkle alt rett vest i dag? Har da aldeles ikke skrevet noe om at han kom up (eller, hoppet ut) av skapet på en måte som gjorde det "suspekt". Greia var at han lagde et sirkus av det hele (er mye annet, som jeg ikke vil nevne), og han bruker seksualiteten sin for å "sjokkere" enda mer (hva har det med saken å gjøre at han er homofil/aspirerende pedofil/dendrofil når han snakker ateistenes sak og ikke de homofiles/aspirerende pedofiles/dendrofiles i kritikken mot kristendommen for eksempel?).

Så nei, jeg bruker ikke hans seksualiteten som et argument mot hans troverdighet, men bruker måten han bruker den som et "blikkfang" som et argument mot denne troverdigheta hans (som jeg sa tidligere, han kan godt ha noen meninger, men det er nok ikke for å fremme ateistenes sak at han lager videoene på det viset. Er nok mer for å bli kjent).

Fant ut etter at jeg posta innlegget at nekrofili kanskje ikke var akkurat det jeg leita etter, redigerte det dog før du posta.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar

Retningslinjnene våre er forutsetningen for å benytte forumet vårt. De sier blant annet:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst.

Et par innlegg er slettet, så kan brukere prøve på nytt og formulere seg i tråd med våre retningslinjer. :)

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Budskap eller ei, det er inget budskap i filmen.

Jo det er det. Hvis du ikke ser budskapet så er det jo strengt tatt ditt problem, særlig siden budskapet er så klart.

Det er kun et skrik om oppmerksomhet.

Janteloven er fin, den!

Jeg kjenner vedkommende, eller gjor det i allefall før. Og kan faktisk si at det der e fullstendig TULL fra hans side.

9196810[/snapback]

Det er tull fordi...? Hvor er saksargumentene dine?

Mente altså at det var teit at denne ateistgjengen faktisk lager et stort sirkus av en som tydeligvis bare vil provosere og skape litt røre.

9197527[/snapback]

Det er ingen "ateistgjeng" eller organisjon, men rett og slett folk som har gått sammen om akkurat dette. Hva er galt med at ateister går sammen om å få oppmerksomhet rundt sin sak? Ingen verdens ting.

da han plutselig "over natta" var blitt homofil

Hvordan vet du det? Hvordan vet du at dette ikke var noe han hadde tenkt på lenge, og kanskje til og med var usikker på om han ville komme ut av skapet?

det jeg prøver (trøtt som jeg er) å komme fram til er at han til en viss grad spiller på sexualiteten sin for å fremme ateist-saken (egentlig rakker han bare ned på religioner...).

Hva har dette med seksualitet å gjøre?

Hvis argumentene er så dårlige, hvorfor kommer du ikke med dine fantastiske motargumenter da? Du er jo mer opptatt av å angripe ham som person enn å ta for deg disse argumentene som du mener er så dårlige.

For å gå tilbake til topic, så tror jeg dette vil dabbe av om det ikke kommer flere videoer

Det er jo det som er poenget. Det skal komme flere.

Selv om de skulle klare å få flere folk til å se den, tviler jeg på at de klarer å rekruttere så veldig mange nye ateister.

Det trenger man ikke heller. Poenget er å vise at det er mange ateister der ute, og at man ikke trenger å leve et liv i ovetro.

Lenke til kommentar

Haha, nå dreit du på leggen, og det bokstavelig talt. Jeg traff faktisk på han som laga videon i dag. Han sa at ateist karen kontakta han, og forklarte det hele med at ateist fyren syntes at videoene hans var så geniale. Eneste grunnen til at han sa "Ja", var på grunn av alt oppstyret og oppmerksomheten rundt videosnutten. Det hele var og ER tull fra vedkommendes side.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Hvis argumentene er så dårlige, hvorfor kommer du ikke med dine fantastiske motargumenter da? Du er jo mer opptatt av å angripe ham som person enn å ta for deg disse argumentene som du mener er så dårlige.

Altså, om du legger merke til det, så er det ikke så mye saklig debatt, og argumentene overdøves av 'effekter' (så langt, han sier han muligens skal legge ut en ny video om temaet pedofili, som er litt mildere enn den som ble banna, slik at den får fram meningene bedre). Kanskje jeg har ordlagt meg litt 'skarpt', men jeg går ikke etter han som person, har bare forklart litt om hvordan ting henger sammen og gir mine meninger om saken.

Og det med seksualitet - se gjennom videoene, og les postene mine nøyere. Klart han spiller på seksualiteten sin! Det handler om blikkfang, og å få folk interessert. Så det har da masse med saken å gjøre.

Det trenger man ikke heller. Poenget er å vise at det er mange ateister der ute, og at man ikke trenger å leve et liv i ovetro.

Ja, og dermed få flere ateister/ikke-troende.

Det er ingen "ateistgjeng" eller organisjon, men rett og slett folk som har gått sammen om akkurat dette. Hva er galt med at ateister går sammen om å få oppmerksomhet rundt sin sak? Ingen verdens ting.

Jeg kaller det "ateistgjeng", når en gruppe ateister kommer sammen. Er ikke noe mening bak det, bare min måte å skrive på... Hva kaller du vennegjengen din da? "Hva jeg gjorde i sommer? Nei jeg var i syden med en gruppe personer som har kontakt med hverandre".

Jeg har da heller ikke sagt at det noe galt i det, har jeg?

Er dritlei av innlegg sånn som dette, hvor jeg plutselig får lagt alt mulig av meninger i munnen min, og alt jeg skriver blir tolket rett vest og ting blir tatt ut av kontekst (man hører vel hva man vil høre, er det ikke så?).

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Altså, om du legger merke til det, så er det ikke så mye saklig debatt

Hvem har sagt at det er en debatt? Hvem har sagt at man må være saklig for å få frem et poeng?

og argumentene overdøves av 'effekter'

Bare hvis man har bestemt seg på forhånd for å ignorere det han sier uansett.

Og det med seksualitet - se gjennom videoene, og les postene mine nøyere. Klart han spiller på seksualiteten sin! Det handler om blikkfang, og å få folk interessert. Så det har da masse med saken å gjøre.

Det er en spesifikk video vi diskuterer i denne tråden, så da holder vi oss til den. Blir du kåt av den? Er det derfor du snakker om seksualitet? Jeg ser virkelig ingenting som er i nærheten av "seksualitet" i den videoen.

Ja, og dermed få flere ateister/ikke-troende.

Eller at folk som er ateister men redde for å "komme ut" ser at det er mange andre som dem, og dermed gi dem mot til å stå for det de tror på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...