Gå til innhold

Hellgate London Beta


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Fins den en Hellgate: London beta? Har bare sykt lyst til å prøve det.. klarer ikke å vente, selv om utslips datoen er 13. september. Takk som byr:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pågår en såkalt "friends and family alpha" i disse dager, noe jeg er heldig nok til å delta i. Spillet så langt er DRITFETT, men er tydelig i alpha enda. Det finnes også bare en server, og den befinner seg i usa, så hvert slag tar ca 1/3 sekund før det registreres på fienden. Dette gjør at kampene ikke får den samme flyten som de burde ha. Men jeg merker at så lenge man har bra ping så slakter man monstre mye i samme stil som diablo. En merker at det er gutta bak diablo som lager spillet, det er et utall med likheter. Hadde dette spillet vært satt i en litt annen setting så kunne man glatt kalt det diablo 3.

 

//edit: Alpha, ikke beta. (trøtt)

Endret av slash
Lenke til kommentar
Det pågår en såkalt "friends and family beta" i disse dager, noe jeg er heldig nok til å delta i. Spillet så langt er DRITFETT, men er tydelig i beta enda. Det finnes også bare en server, og den befinner seg i usa, så hvert slag tar ca 1/3 sekund før det registreres på fienden. Dette gjør at kampene ikke får den samme flyten som de burde ha. Men jeg merker at så lenge man har bra ping så slakter man monstre mye i samme stil som diablo. En merker at det er gutta bak diablo som lager spillet, det er et utall med likheter. Hadde dette spillet vært satt i en litt annen setting så kunne man glatt kalt det diablo 3.

9216052[/snapback]

 

Flott å høre :)

 

Intervjuene med Bill Roper (tror jeg, Flagship Studios' CEO) har vært gode og det de har "avslørt" så langt, virker bra.

 

Gleder meg noe sykt til Hellgate:London.

 

Hvis du har lov til å diskutere dette, er alle classene med i alphaen?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg burde si, men det er i allefall 6 klasser med i alphaen. Jeg ser helt klare paralleller mellom d2-klassene, amazon, paladin, barbarian, necro og sorceress. I tillegg er det en klasse til som ikke har helt klare paraleller.

 

(mulig denne posten blir editert senere, jeg skal lese gjennom NDAen igjen.)

Lenke til kommentar

Det er friends and family alpha som foregår nå.

Jeg er også med der, morsomt å få teste såpass tidlig i utviklingen. Til å være en alpha er det hele ganske polished og velfungerende; jeg har sett spill i sen beta eller like etter release som har hatt mer alvorlige problemer...

Lenke til kommentar

Gameplay og oppbygging av utfordringer er veldig likt det vi kjenner fra diablo 2. man er i en "by", får quester, og går så ut i tilfeldig genererte områder med horder av monster. En annen likhet til diablo er unike baddies med spesielle egenskaper som dropper "phat lewt".

 

Du styrer med WASD og musen, denne biten er ikke lik diablo. en kan zoome helt inn i førstepersons synsvinkel om en bruker skytevåpen, sverd er begrenset til tredjeperson. Måten du beveger deg rundt på kan minne om WoW, men slossingen er mye kjappere og mer actionfylt.

 

Selve settingen er noe forskjellig fra diablo da, selv om det også her kan dras mange sterke paraleller. Det er fremdeles sverd og "magi" med i bildet, og det er fremdeles demoner som kommer i fra helvete som må drepes. Forskjellen er at det foregår her på jorden i en ikke alt for fjern fremtid, der demoner har angrepet og tatt over store deler av verden. (i allefall london.. :p) Vi snakker high-tech rustninger, en moderne by i ruiner, og skytevåpen av forskjellig art.

Lenke til kommentar
Gameplay og oppbygging av utfordringer er veldig likt det vi kjenner fra diablo 2. man er i en "by", får quester, og går så ut i tilfeldig genererte områder med horder av monster. En annen likhet til diablo er unike baddies med spesielle egenskaper som dropper "phat lewt".

 

Du styrer med WASD og musen, denne biten er ikke lik diablo. en kan zoome helt inn i førstepersons synsvinkel om en bruker skytevåpen, sverd er begrenset til tredjeperson. Måten du beveger deg rundt på kan minne om WoW, men slossingen er mye kjappere og mer actionfylt.

 

Selve settingen er noe forskjellig fra diablo da, selv om det også her kan dras mange sterke paraleller. Det er fremdeles sverd og "magi" med i bildet, og det er fremdeles demoner som kommer i fra helvete som må drepes. Forskjellen er at det foregår her på jorden i en ikke alt for fjern fremtid, der demoner har angrepet og tatt over store deler av verden. (i allefall london.. :p) Vi snakker high-tech rustninger, en moderne by i ruiner, og skytevåpen av forskjellig art.

9222524[/snapback]

 

Kjekt å høre det fra en som spiller Alpha, selv om jeg har lest en del av dette før i intervjuer fra gamespot.com

 

Hva tenker du om spillet so far? Historiemessig, middels/bra osv? (uten å spoile for mye)

 

Er questene gjennomtenkte eller er det bare "slay x amount of y creature?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Måten du beveger deg rundt på kan minne om WoW, men slossingen er mye kjappere og mer actionfylt.

9222524[/snapback]

Vær så snill å si at det ikke er samme kampsystem som på wow? Altså at du trykker en gang, så slår charen fin automatisk fram til den dør, om du ikke velger å gjøre noe annet. Jeg vil ha systemet som i D2, at når jeg trykker på musknappen, så skal den slå. Akkurat da. Ikke etter, ikke før, ikke mange ganger etter hverandre.

Lenke til kommentar

Når han sier at måten du beveger deg på minner om WoW, mener han egentlig bare at du kan vimse kameraet med musen og styre gubben med WASD.

Altså det jeg vil regne som helt standard tredjepersonsstyring i dag.

 

Kampene er realtime, ikke basert på weapon speed og cast time som i WoW. Angrep og abilities brukes med LMB/RMB og 1 til 0 (eller 1 til \ om du går hele veien bort). Trykker du en gang, skyter/slår du en gang. Akkurat like mye clickfest som D2.

 

Sidequests er ofte "finn ting x" eller "drep noen av monster y", mens de questene som driver storylinen videre er mer interessante. Sidequests gjør man for rewards, standing og exp, samt å få sett alle områdene i spillet. Noen av sonene er ikke viktige for historien, men inneholder f.eks. mobs og annet man trenger for sidequests.

 

Grunnhistorien (det som liksom har skjedd før spillets begynnelse) kan du jo vurdere selv... Den er tilgjengelig på nettsiden deres. Den historien som utspiller seg mens du spiller gjennom spillet virker interessant nok så langt, selv om den er langt fra fullført i alphaen.

Lenke til kommentar
Når han sier at måten du beveger deg på minner om WoW, mener han egentlig bare at du kan vimse kameraet med musen og styre gubben med WASD.

Altså det jeg vil regne som helt standard tredjepersonsstyring i dag.

 

Kampene er realtime, ikke basert på weapon speed og cast time som i WoW. Angrep og abilities brukes med LMB/RMB og 1 til 0 (eller 1 til \ om du går hele veien bort). Trykker du en gang, skyter/slår du en gang. Akkurat like mye clickfest som D2.

 

Sidequests er ofte "finn ting x" eller "drep noen av monster y", mens de questene som driver storylinen videre er mer interessante.  Sidequests gjør man for rewards, standing og exp, samt å få sett alle områdene i spillet. Noen av sonene er ikke viktige for historien, men inneholder f.eks. mobs og annet man trenger for sidequests.

 

Grunnhistorien (det som liksom har skjedd før spillets begynnelse) kan du jo vurdere selv... Den er tilgjengelig på nettsiden deres. Den historien som utspiller seg mens du spiller gjennom spillet virker interessant nok så langt, selv om den er langt fra fullført i alphaen.

9224643[/snapback]

 

Takker for informasjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...