Gå til innhold

Sunburst through the sky

Anbefalte innlegg

Liker godt når solen trenger gjennom skyene. Fint lys på dette bildet synes jeg. Hva synes dere? (PS: Har fjernet to strømledninger. Kanskje noe dårlig redigeringsarbeid fra meg. Bildet er ellers beskjært noe i bunn og skarpet en smule)

post-6038-1185990387_thumb.jpg

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns dette bildet er innertier eller nesten i sin sjanger. Ja - det er sikkert et klisjebilde, men hva gjør vel det så lenge jeg liker det :) Jeg ser ikke det samme behovet for justeringer som andre her, men så har jeg litt hang til mørke bilder.

Lenke til kommentar

Dette bildet har så absolutt potensiale. Det er et meget fint lys som du har klart å fange opp og den blå fremtoningen til bildet gir det en kald og behagelig stemning. Men det er flere ting som etter min mening kan gjøre bildet bedre:

1. Croppe bort trærne som stikker frem til hø.

2. Gjøre himmelen enda mer dramatisk ved å øke kontrasten samt highlights. Ved å øke highlights (via kurveverktøey på photoshop) får du også lyset mer frem.

3. Croppe bittelitt i bunnen av bildet slik at horisonten senkes.

4. Øke fargemetningen og kontrast generelt.

Lenke til kommentar

Hei, takk for kritikk.

Jeg har forsøkt å justere på bildet vha Shadows/Highlights, curves og levels, men får ikke til å hente noe særlig her. Ved å øke Shadows for å lysne de mørkeste partiene forsvinner den lille fargen som finnes på fjellene i midten av bildet. Ved å øke både konstrast og fargemetning ser jeg ikke særlig forskjell.

Jeg føler at det er lite å hente, justeringsmessig, på akkurat dette bildet. I tillegg opplever jeg at bildet raskt ser veldig kunstig ut når jeg begynner å justere.

Mange bilder 'svarer' raskt på justering, men dette bildet får jeg ikke så mye respons fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...